بهترین منابع ارشد فیزیک پزشکی

با توجه به این که یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، انتخاب منابع بسیار مناسب با توجه به شرایط و زمان می باشد، خواهشمندیم این متن رو تا به انتها بخوانید تا بتونید دقیقا بهترین منابع مناسب با شرایط خودتون رو انتخاب کنید. اگر هم حوصله خواندن مطلب رو ندارید، می توانید به جدول مقایسه ای ابتدای همین مطلب مراجعه کنید.

این پک های مطالعاتی پیشنهادی، حاصل تجربه و تخصص مشاوران تخصصی کارشناسی ارشد وزارشت بهداشت رشته فیزیک پزشکی می باشد که در اختیار داوطلبان کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی گذاشته شده است. در ضمن یادآوری می کنیم که علاوه بر این منابع سطح بندی شده شما می توانید مطالب زیر را هم مطالعه کنید تا با دید بازتری برای کنکور ارشد فیزیک پزشکی آماده شوید:

معرفی کارشناسی ارشد رشته فیزیک پزشکی

رشته های مجاز برای کنکور ارشد فیزیک پزشکی​

منابع کنکور کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی وزارت بهداشت 

 

 

جدول پک های مطالعاتی پیشنهادی منابع کنکور کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی

عنوان پک

منابع مناسب برای افراد

رتبه برتر

فارغ التحصیل، دانشجو با واحدهای کم، افراد با پشتکار و بدون درگیری های خاص

حرفه ای

دانشجو با واحدهای نسبتاً زیاد، افراد شاغل پاره وقت، افراد تنبل در درس خواندن، افراد با پایه علمی متوسط

ضربتی

دانشجو با واحدهای بسیار زیاد، افراد شاغل تمام وقت، افراد بسیار تنبل در درس خواندن، افرادی با درگیری های زیاد و زمان بسیار کم

 

پک رتبه برتر

توصیه شه برای افراد:

فارغ التحصیل، دانشجو با واحدهای کم، افراد با پشتکار زیاد و بدون درگیری های خاص

همونطور که مشخصه این بسته به درد کسانی می خوره که به شدت دنبال رتبه تک رقمی هستند و یک زمان یک ساله آزاد و یا حتی دو ساله رو برای کنکور تدارک دیدند و فقط رتبه یک راضیشون میکنه.

 

فیزیک هسته ای و اتمی: کتاب فیزیک نوین سلز و وایدنر + کتاب مهندسی هسته ای نشر راهیان ارشد + فیزیک هسته ای و اتمی سید عرفان سعادتمند (سری کتاب های بیناب)

فیزیک عمومی:  فیزیک پایه مدرسان شریف

فیزیولوژی: خلاصه فیزیولوژی گایتون- هال (مولف: سید علی حائری) + فیزیولوژی : شناخت اعمال و وظایف اعضا مختلف بدن احمد رستمی + مجموعه سوالات چهارگزینه ای فیزیولوژی اصغر قاسمی

ریاضی عمومی: ریاضی عمومی 1 و 2 مدرسان شریف

زبان عمومی: کتاب 1100 + درسنامه جامع زبان ارشد علوم پزشکی امیرلزگی

مجموعه سوالات:  مجموعه تست‌های کنکور کارشناسی ارشد و دکترا وزارت بهداشت سال انتشارات کتابخانه فرهنگ

 

با توجه به زمان زیاد این دسته از داوطلبان توصیه می شود که شیوه برنامه ریزی خود را به نحوی بچینند که بتوانند در بازه های زمانی مشخص به مرور و تست زنی نیز بپردازند. برنامه ریزی غیر صحیح و البته خواندن کتابهای مختلف بدون رعایت اولویت بندی خاص در این منابع باعث می شود تا بعد از مدتی این دسته از داوطلبان از هدف خود دور شوند. بهتر است قبل از برنامه ریزی براساس منابعی خاص با افراد متخصص و موفق مشاوره کنید.

 

 

پک حرفه ای:

توصیه شه برای افراد:

دانشجو با واحدهای نسبتاً زیاد، افراد شاغل پاره وقت، افراد تنبل در درس خواندن، افراد با پایه علمی متوسط

این بسته مخصوص کسانیه که به رتبه بسیار خوب فکر می کنند. پایه علمی خوبی دارند و زمان نسبتا خوبی برای مطالعه در نظر گرفتند اما دیر شروع به درس خوندن کردند و یا اگر زود شروع کردند زمانی بین 4 تا 5 ساعت می تونند بذارن.

 

فیزیک هسته ای و اتمی: کتاب مهندسی هسته ای نشر راهیان ارشد + فیزیک هسته ای و اتمی سید عرفان سعادتمند (سری کتاب های بیناب)

فیزیک عمومی:  فیزیک پایه مدرسان شریف

فیزیولوژی: خلاصه فیزیولوژی گایتون- هال (مولف: سید علی حائری) + مجموعه سوالات چهارگزینه ای فیزیولوژی اصغر قاسمی

ریاضی عمومی: ریاضی عمومی 1 و 2 سری عمومی ارشد

زبان عمومی: درسنامه جامع زبان ارشد علوم پزشکی امیرلزگی

مجموعه سوالات:  مجموعه تست‌های کنکور کارشناسی ارشد و دکترا وزارت بهداشت سال انتشارات کتابخانه فرهنگ

 

تعیین دقیق نقاط قوت و ضعف و تعیین استراتژی مطالعه بر این اساس برای این دسته از دواطلبان امیری بسیار حساس و ضروریست. این افراد باید در برنامه ریزی خود بازه های مروری کوتاه مدتی را در نظر بگیرند تا بتوانند حجم زیاد مطالب را به تدریج به حافظه بلند مدت خود بسپارند. نداشتن برنامه مرور مساویست با شکست حتمی در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت.

سیستم برنامه ریزی هوشمند و منحصر بفرد 3گام بر مبنای متد مرور خاص هر داوطلب، بهترین راه حل در زمینه مرورهای منسجم در مسیر آمادگی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت فیزیک پزشکی می باشد.

 

 

پک ضربتی:

توصیه شه برای افراد:

دانشجو با واحدهای بسیار زیاد، افراد شاغل تمام وقت، افراد بسیار تنبل در درس خواندن، افرادی با درگیری های زیاد و زمان بسیار کم

این بسته مخصوص کسانیه که تاکنون موفق به مطالعه دروس نشده اند و به خاطر زمان محدود نیاز به منابع بسیار خلاصه ، مفید و جامع دارند.

 

فیزیک هسته ای و اتمی: کتاب مهندسی هسته ای نشر راهیان ارشد

فیزیک عمومی:  طرح 90درصد فیزیک پایه پارسه

فیزیولوژی: مجموعه سوالات چهارگزینه ای فیزیولوژی اصغر قاسمی

ریاضی عمومی: ریاضی 1 و ریاضی 2 طرح 90درصد پارسه

زبان عمومی: زبان IQB موسسه خلیلی (با یک سری حذفیات توسط مشاور)

مجموعه سوالات:  مجموعه کنکور کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی با پاسخ -  زهرا عرب بافرانی

 

گاهی زمان کم یک نعمت است و باعث می شود تا خیلی سریعتر و با پردازش بالاتر مغزی به مطالعه پرداخت. در واقع مغز، خود را با شرایط محدود زمانی سازگار می کند. داشتن برنامه ریزیهای فشرده و بر مبنای سرفصلهای پر تکرار و مهم یکی از بهترین تکنیک ها در موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد برای افرادی می باشد که واقعا زمان زیادی را تا کنکور کارشناسی ارشد ندارند.