این درس مظلوم و گوگولی که کلاً نه مورد توجه دوستان سازمان سنجش قرار داره و نه مورد عنایت آموزش و پرورش. خب وقتی خود متولیان امر این درس رو اینجوری می خوان، بچه ها هم که از خداشونه. از الان تکلیف رو مشخص کنید این درس رو می خواید بخونید یا نه. اگر نه که کلاً بی خیال ولی اونایی که می خوان بخونند باید دو تا نکته رو در نظر بگیرند.

  1. برای این درس بعد از تسلط در دروس زیست و شیمی زمان بذارن.
  2. حداقل یک مدت زمان 1 ماهه و حداکثر یک مدت زمان 3 ماهه رو براش در نظر بگیرند.
 
کسانی که می خوان برای زمین شناسی سه ماه وقت بگذارند.

این افراد اول باید یک دور متن درس رو بخونند و به شکلها خوب نگاه کنند. بعد که این کار تموم شد، شروع کنند پارگراف به پارگراف بخونند و حفظ کنند و شکلها رو بکشند و نامگذاری کنند. جداول رو هم اگه رو کاغذ بنویسند، خیلی خوب میشه. تذکر خیلی مهم اینه که این درس به شدت نیاز به خلاصه برداری داره و بدون خلاصه برداری حق ندارید دور اول رو تموم کنید؛ ولی از اونجایی که خلاصه برداریش زمان می بره، تو همون کتاب حاشیه نویی کنید. بعد از خوندن هر فصل برید و تست بزنید و نکاتی که از درس فهمیدید رو تو حاشیه های کتاب بنویسید. نکات ترکیبی شکل ها و نقشه ها و جدول ها رو با خود متن کتاب زیر هر شکل، نمودار، نقشه یا جدول بنویسید. همه این کارها رو انجام می دید تا در دور دوم و سوم بسیار سریع و فرزتر بشید. تو تمام مرورها هم بلااستثنا تست زدن باید وجود داشته باشه.

در برنامه ریزی 3گام سعی میشه برای کسانی که علاقه مند به بودن این درس تو برنامه شون هستند یا مشاور صلاح دیده که بنا به دلایلی این درس هم خونده بشه، یک فاز سه مروره برای این درس ترتیب داده میشه.

 

نحوه مطالعه درس زمین شناسی کنکور سراسری علوم تجربی
در اینجا داوطلب سعی می کنه بحث رسم نقشه رو بخونه، خلاصه برداری کنه و نموداره و اشکال رو تحلیل کنه.
 
کسانی که می خوان یک ماهه جمع کنند زمین شناسی رو

این افراد دیگه به خلاصه برداری و دقیق خوانی نمی رسند. توصیه میشه که یک دور فصل رو بخونند و به جاش برن و نکات تستی و پاسخ های تشریحی تستهای کتب آموزشی رو حفظ کنند و دائماً این تستها رو مرو کنند. پس انتخاب یک کتاب تستی با پاسخهای خوب خیلی مهمه.

3گام در برنامه ریزی خودش بیشتر مرورهای تستی رو برای این افراد قرار می ده.

 

نحوه تست زنی درس زمین شناسی کنکور سراسری علوم تجربی
در اینجا داوطلب سعی می کنه تستهایی که قبلاً تو مبحث آتشفشانها زده رو مجدد مرور و جمع بندی کنه.

 

همین الان می توانید ثبت نام کنید

 

مطالب مرتبط:

بهترین روش خواندن درس زیست شناسی آزمون سراسری گروه علوم تجربی

بهترین روش خواندن درس ریاضی آزمون سراسری گروه علوم تجربی

بهترین روش خواندن درس فیزیک آزمون سراسری گروه علوم تجربی

بهترین روش خواندن درس شیمی آزمون سراسری گروه علوم تجربی