بهترین روش خواندن درس دین و زندگی کنکور سراسری:

اصولا کسانی این درس را صد خواهند زد که خط به خط کتاب را حفظ باشند و آیات را با ترجمه یاد بگیرند. کسانی که در ابتدا این درس را می خواهند مفهومی یاد بگیرند، سخت در اشتباه هستند. این درس مفهومی نیست! این درس بازی کلید واژه ها و مسابقه حفظ کردن است. کسانی که حافظه قوی دارند باید خط به خط را حفظ کنند و بهترین روش خواندن درس دین و زندگی برای آنها حفظ کردن مطلق است. کسانی که حافظه ضعیفی دارند باید پارگراف به پارگراف را مانند معلم برای در و دیوار توضیح دهند. روش معلم سر خود برای این درس بهترین روش است. هیچوقت در دور اول این درس را خلاصه نویسی نکنید. هیچ وقت تستها را به آخرین روزها موکول نکنید. هیچوقت مفهومی نخوانید. این درس را حفظ کنید و توضیح دهید. از دور سوم به بعد خلاصه برداری کنید. تستها را در هر دور بزنید و به هیچ تستی رحم نکنید. از دور سوم به بعد مفاهیم را یاد بگیرید. دلیل این امر این است که بعد از دور سوم تقریباً مطالب تا حدی در یاد شما می ماند و باید به ارتباطات قسمتهای مختلف در کتابهای گوناگون پی ببرید. اگر مفهوم را در اینجا دریابید به راحتی می توانید ارتباطات را پیدا کنید. اما استراتژی باید چگونه تعریف شود:

کسانی که حافظه قوی و درک دینی بالایی دارند، باید از همان دور اول شروع به حفظ کردن کنند و بعد از مدتی تستها را بزنند. دور دوم را مانند دور اول ولی سریعتر بخوانند و دور سوم نوبت خلاصه برداری و ارتباطات و تفهیم مطالب می باشد. از دور چهارم باید تست زنی بی نهایت و خواندن خلاصه ها را انجام دهند.

در برنامه ریزی 3گام چنین هدفی برای داوطلبان قوی در این درس طرح ریزی شده است. کافیست ثبت نام کنید و از داشتن این برنامه منسجم لذت ببرید. بعد از ثبت نام به مشاور خود اطلاع دهید که در این درس قوی هستید و او در همان لحظه برنامه مناسب با قوت شما را ارائه می دهد.

نحوه مطالعه درس دینی رشته ریاضی آزمون سراسری

 

کسانی که حافظه ضعیفی دارند و نمی توانند آیات متعدد را تحلیل کنند کار سختی در پیش دارند. این افراد باید در دور اول مطالب را سطحی بخوانند و تا حدی که می توانند برای در و دیوار توضیح دهند تا قدرت تحلیلی آنها در این درس افزایش یابد. در دور دوم شروع به حفظ کردن خط به خط مطالب کنند و دست به تست زنی و خلاصه نویسی نزنند. دور سوم نوبت تست زنی است. درسها را مرور کنند و شروع به تست زنی نمایند. در دور چهارم باید خلاصه نویسی را شروع کنند و تا می توانند ارتباطات مفاهیم مختلف با هم را بنویسند. در دور پنجم خلاصه ها را بخوانند و تست بزنند و خلاصه های خود را اصلاح کنند. از دور پنجم به بعد فقط خواندن خلاصه ها و تست زنی مکرر انجام خواهد گرفت. بدین ترتیب آنها به صد در صد خواهند رسید.

برنامه ریزی3گام ایده آل ترین نوع برنامه ریزی برای مرورهای بی نهایت زیاد است. تجربه آن، لذت درس خواندن را به شما هدیه خواهد داد.

نحوه تست زنی درس دینی رشته ریاضی آزمون سراسری

همین الان می توانید ثبت نام کنید

 

 

مطالب مرتبط:

بهترین روش خواندن درس زبان و ادبیات فارسی آزمون سراسری 

بهترین روش خواندن درس زبان عربی آزمون سراسری

بهترین روش خواندن درس زبان انگلیسی کنکور سراسری