مشاور تخصصی رشته مکانیک
مشاور تخصصی رشته مکانیک

 

 

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - امیر سلیمانی 

من امیر سلیمانی مشاور تخصصی رشته ی مهندسی مکانیک در موسسه 3گام ، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه تهران در گرایش تبدیل انرژی هستم.

 بعد از پایان دبیرستان و با شرکت در کنکور سراسری  در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیر کبیر پذیرفته شدم و در پایان دوره کارشناسی با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در گرایش تبدیل انرژی رتبه ی 53، در گرایش طراحی کاربردی 62 و در مهندسی پزشکی رتبه 43 را کسب کردم.

در این مدتی که من در موسسه 3گام به عنوان مشاوره تخصصی مهندسی مکانیک مشغول به کار بوده ام(از سال 94 تا کنون)، توانسته ایم که با استفاده از سیستم کاملا تخصصی و منحصربفرد برنامه ریزی 3گام به بسیاری از دانشجویان این رشته در تمامی نقاط ایران برای ورود به دانشگاه های برتر کمک کنیم که این تعداد زیاد دانشجو باعث غنی تر شدن سیستم برنامه ریزی 3گام شده است. از طرفی برنامه ریزی و مشاوره برای کنکور ارشد مکانیک برای طیف های متنوع و زیاد داوطلبان کارشناسی ارشد این رشته با هدف گذاری های مختلف باعث بالاتر رفتن مهارت های شخصی من و گروه مهندسی مکانیک در امر مشاوره و برنامه ریزی شده است. با توجه به این سوابق، هم اکنون  ما برای هر دانشجویی با هر سابقه تحصیلی قابلیت ارائه بهترین مسیر برای دست یابی به هدف های تعیین شده را داریم که موفقیت های گذشته ما گویای این موضوع می باشد.

با توجه به فراگیر شدن کنکورهای سراسری در کشور  و تعداد زیاد داوطلبان و هیاهوی تبلیغاتی ای که در زمینه وجود دارد اغلب داوطلبان برای انتخاب مسیر درس خواندن برای کنکور دچار سردرگمی می شوند. که هدف من در موسسه 3گام این است که با ارائه ی بهترین روش ها ( که شامل منابع و روش درس خواندن و... می شود) داوطلبان را در رسیدن به هدف هایشان کمک کنم. لزوم مشاوره در رشته ی مهندسی مکانیک شاید از خیلی از رشته های دیگر بیشتر باشد زیرا هم تعداد دانشجویان این رشته زیاد است  که رقابت را در این رشته سخت می کند و هم تعداد و حجم دروس زیاد است که مورد اخیر باعث سردرگمی بسیاری از دانشجویان می شود.

اما روش 3گام برای کاهش این سردرگمی ها چیست؟ اگر بخواهیم بزرگترین ابهامات داوطلبان کنکور ارشد مهندسی مکانیک را لیست کنیم، در انتها به چند مشکل عمده و مشترک در بین داوطلبان می رسیم که در ادامه راه کار من در 3گام برای این تعدادی از این مشکلات ذکر شده است.

برنامه کلی تا کنکور(چند دور مطالعه، زمان اتمام هر دور و...): در 3گام و بر اساس تجارب قبلی برای داوطلبان با توجه به وقت و هدفی که دارند مشخص می کنیم که آیا توان دو دور مطالعه دروس را دارند یا خیر. در ادامه برنامه کلی داوطلبانی که بیشتر از شش ماه وقت دارند یا به صورت دو دور مطالعه و جمع بندی یا یک دور مطالعه و جمعبندی کامل تعیین می شود. داوطلبانی که کمتر از شش ماه وقت دارند حالت های مختلف دیگری نیز وجود دارد که با توجه به شرایط داوطلب تعیین می شود.

چند درس مطالعه شود (برای قبولی در تهران چند درس باید بخوانیم و...): یکی از بزرگترین چالش های کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک تعداد دروسی که باید مطالعه شوند و انتخاب این دروس است. به طور کلی تعداد دروسی که داوطلب باید مطالعه کند کاملا وابسته به شرایط، وقت و هدف داوطلب است و نمی توان برای همه عدد یک سانی را گفت اما به صورت کلی و حدودی در گرایش های تبدیل و طراحی  اگر کسی قصد قبولی در دانشگاه های دولتی معمولی تهران را دارد باید حداقل 8 درس از 15 درس ضریب دار را مطالعه کنید و برای قبولی در سه دانشگاه برتر تهران را دارد باید بین 10 تا 12 درس را مطالعه کند (این اعداد حدودی هستند و مثال نقض بسیاری برای آنها وجود دارد). شرایط برای هدف ها و گرایش های دیگر بسیار متنوع است و در جلسه اول مشاوره بعد از صحبت با داوطلب مشخص می شود.

انتخاب دروس( کدام درس ها حذف شوند) : بعد از تعیین تعداد دروس چالش بعدی انتخاب دروس حذفی است که عدم انتخاب درست در این مرحله بزرگترین دلیل عدم نتیجه گیری در کنکور ارشد مهندسی مکانیک است. به طور کل هیچ درس بد یا خوبی وجود ندارد و برای هر داوطلب ممکن است که دروس حذفی کاملا متفاوت با داوطلب دیگر باشد. در 3گام برای تعیین دروس حذفی هر داوطلب یک رویه مشخص و جود دارد و در تماس اول با توجه به سطح هر داوطلب در هر درس (ممکن است ازمون تعیین سطح گرفته شود) و وظعیت دروس مختلف در کنکور یعنی میزان سختی سوالات در کنکور چند سال اخیر و میزان زمان لازم برای مطالعه هر درس ، دروس حدفی و انتخابی داوطلب تعیین می شود

مرور مطالب: یکی دیگر از اشتباهات رایج در میان داوطلبان عدم جدی گرفتن مرور است. این داوطلبان در هنگام جمعبندی متوجه اشتباه خود می شوند که دیگر برای جبران دیر است.در  برنامه ریزی من در 3گام، مبحث مرور بسیار اهمیت دارد و حداقل یک  روز از هفته به مرور اختصاص دارد و برنامه مرور اختصاصی به هر داوطلب داده می شود و روند ان بدین صورت است که داوطلب هر فصلی را که مطالعه می کند چندین بار طبق زمانبندی لایتنر در هفته های بعد این سر فصل در برنامه مرورش قرار میگیرد(ایتدا دو هفته بعد از مطالعه، بعد پنج هفته بعد و...) و حداق هر سر فصل 5 بار مرور می شود در هر دور مطالعه.

 

 برای این در 3گام و دپارتمان مهندسی مکانیک به طور کلی ما در ابتدا با توجه به سطح فعلی داوطلب و هدف گذاری او مسیر کلی داوطلب را تعیین می کنیم که شامل تعداد فازهای مطالعاتی، تعیین دروسی که باید خوانده شود، منابع متناسب با وضعیت فرد و .... است و با ارائه یک برنامه ریزی دقیق ، اختصاصی و جزء به جزء تا روز کنکور با داوطلب خواهیم بود و در این مسیر  به طور مستمر به داوطلبان مشاوره می دهیم و پاسخ گوی سوالات آنها هستیم. که این پیگیری مستمر به داوطلب کمک می کند که از مسیر درست خارج نشوید. به این امید که بتوانیم به همراه یکدیگر به هدف های از پیش تعیین شده ی شما برسیم.

در واقع روش برنامه ریزی 3گام بدین صورت می باشد که بعد از انتخاب دروس و منابع  متناسب با سطح شما برنامه برای شما ریخته می شود که در غالب دو فاز می باشد که در فاز اول تمرکز بر روی یادگیری و یادآوری دروس البته به همراه حل تست می باشد و در فاز دوم تمرکز بر روی حل تست و به تسلط رساندن دروسی هست که تا کنون خوانده اید و در این مدت من به عنوان مشاور تخصصی شما کاملا پیگیر روند درسی شما می باشم و در این مسیر با شما همراه و پاسخ گوی سوالات شما خواهم بود که این پیگیری مستمر به شما کمک می کند که از مسیر درست خارج نشوید. به این امید که بتوانیم به همراه یکدیگر به هدف های از پیش تعیین شده ی شما برسیم.

 

 

 حالا با همه این توضیحات توصیه می کنم داوطلبان مطالب زیر را در سایت 3گام مطالعه کنند:

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد

معرفی ارشد مهندسی مکانیک​

مصاحبه با رتبه های برتر ارشد مهندسی مکانیک

مشاور تخصصی ارشد مکانیک - آقای مهدوی
مشاور تخصصی ارشد مکانیک - آقای مهدوی

 

 

 

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - امیرحسین مهدوی 

 

امیرحسین مهدوی هستم دانشجو کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژِی دانشگاه تهران.

بنده رتبه 46 تبدیل انرژی و 55 طراحی کاربردی کنکور سال 99 هستم. در دوره ای کارشناسی از ترم 4 استاد حل تمرین درس های ترمودینامیک 1 و 2 و مکانیک سیالات 1 بوده ام. همچنین علاقه شدیدی به طراحی مکانیزم دارم و در دوره کارشناسی با کمک یکی از هم دانشگاهی هام دو پروژه شامل طراحی، تحلیل و ساخت سازه های تاشو را به مرحله تجاری سازی رسانده ام. فعالیت برای نشریه دانشگاه و نوشتن مطالبی در ارتباط با مکانیک پرواز از سایر فعالیت­های بنده در دوره کارشناسی می­باشد. بنده شناخت منابع مناسب و برنامه ریزی صحیح و پشتکار رو عامل موفقیت خودم می دونم که مشکل اصلی بسیاری از داوطلبان کنکور هم عدم دسترسی به این سه عامل است. 

 

 

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - نوید توکلی
مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - نوید توکلی

 

 

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - نوید توکلی

سلام. من نوید توکلی هستم. سال 1393 در کنکور سراسری رشته‏ ی ریاضی رتبه‌ی 591 را کسب کردم و وارد رشته‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان شدم. سال 1397 از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم و پس از آن عازم گذراندن دوره‌ی سربازی شدم. مهر ماه سال 99 پس از پایان خدمت سربازی، خواندن برای کنکور ارشد 1400 را شروع کردم و در کنکور ارشد رتبه‌ی 21 تبدیل انرژی، 45 طراحی کاربردی و 41 بیومکانیک را کسب کردم.

بر خلاف بیشتر دانشجویان مکانیک که در زیرگروه 3، گرایش تبدیل انرژی را انتخاب می‌کنند اما به دلیل علاقه‌ای که به زمینه‌ی انرژی‌های تجدیدپذیر داشتم وارد رشته‌ی مهندسی سیستم‌های انرژی – گرایش تکنولوژی انرژی- که انتخاب اولم بود شدم. هم‌چنین در دوره‌ی کارشناسی علاقه‌ی زیادی به دروس کاملا تئوری نداشتم و کاربردی  و عملی بودن دروس، جذابیت بیشتری برای من داشت و این ویژگی در دروس این رشته (سیستم‌های انرژی)  کاملا نمایان است. من برای کنکور دروس زبان، استاتیک، مقاومت مصالح، طراحی اجزا، ترمودینامیک، سیالات، انتقال حرارت و کنترل اتوماتیک را خواندم و نقطه‌ی قوت خودم دروس زبان و انتقال حرارت و مقاومت مصالح بود که در کنکور هم سوالات این دروس را به خوبی جواب دادم.
تفاوت بارز من با بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، گذراندن دوره‌ی سربازی و شروع مجدد به درس خواندن پس از دو سال دوری از درس بود و این وقفه‌ی طولانی می‌تواند باعث عدم موفقیت در کنکور شود. اما همواره می‌توان با برنامه‌ریزی در مدت زمان مناسب، به نتیجه‌ی دلخواه رسید و چون خودم با این که در بدو آمادگی برای کنکور، تقریبا تمام مطالب درسی را فراموش کرده بودم و هم‌چنین چندین اشتباه در مدت زمان آمادگی برای کنکور ارشد داشتم اما توانستم این نواقص را برطرف کنم و به رشته‌ی دلخواهم برسم و اکنون می‌توانم به شما هم برای داشتن یک برنامه‌ی خوب کمک کنم.

شما برای موفقیت در کنکور لازم است به طور کلی چهار کار را انجام دهید. اول لازم است گرایشی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید مشخص کنید و بعد انتخاب دروس برای مطالعه (یا به عبارتی حذف دروسی که نمی‌خواهید به سوالات آن جواب بدهید) سپس خواندن این دروس و در انتها مرور و جمع‌بندی، که با همکاری داوطلب، ‌می‌توانیم یک برنامه مناسب برای موفقیت در کنکور تدوین کنیم.

بدون شک در طول آمادگی برای کنکور مشکلاتی در اجرای برنامه و درس خواندن پیش می‌آید و این کاملا طبیعی است اما می‌توانم به شما تا حد امکان برای رفع این مشکلات و برگشت به روال طبیعی درس خواندنتان کمک کنم. 

 

 

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک - امیر محمد سجادیه

سلام و عرض ادب
بنده سید امیر محمد سجادیه، ارشد مکانیک در گرایش ساخت و تولید هستم . در کنکور ارشد رتبه 43 ساخت و 483 طراحی کاربردی را کسب کردم. با توجه به رتبه خود در هر دو گرایش توانایی تحصیل در هر دو گرایش را داشتم. به دلیل علاقه خود به فرآیند های ساخت، مشاوره با افرادی که این مسیر رو طی کرده بودند، کاربردی تر شدن رشته تحصیلی و با توجه به اینکه رتبه بهتری در این گرایش داشتم ،تصمیم به تحصیل در این گرایش را گرفتم. اکنون در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل هستم. در دروسی مثل استاتیک، مقاومت و ساخت اطلاعات لازم را دارم. یک دوره 6 ماهه با دستگاه های CNC کارکردم و با نرم افزار هایی مثل CATIA و Mill Power کارکرده و آشنا هستم. با نرم افزار های تحلیلی مثل Abaqus در حوزه شکل دهی و Edge Advant در حوزه ماشینکاری با استخراج داده با جانسون کوک و PVL فعالیت داشته ام.