مصاحبه با رتبه 163 کنکور کارشناسی ارشد مهندسی صنایع 97

خانم عبادی خودتون رو کامل معرفی کنید و بگید چه رتبه هایی رو کسب کردید؟

به نام خدا مریم عبادی هستم. رتبه 163 کنکور مجموعه مهندسی صنایع در زیر گروه مهندسی سیستم های کلان یا همون سیستم های اقتصادی اجتماعی.

از کی شروع به درس خوندن کردید؟

از اواخر مهر 

از چه تاریخی تو 3گام ثبت نام کردید؟ 

از مهر

از همون مهر که شروع کردید با 3گام آشنا بودید؟

بله

از چه طریقی با 3گام آشنا شده بودید؟

من دنبال یه جایی می گشتم که مشاوره و برنامه ریزی درسی بگیرم؛ چون بزرگترین ضعفم در درس خوندن، عدم برنامه ریزی بود و هیچ وقت نمی تونستم یه برنامه ریزی صحیح برای درس خوندنم داشته باشم.

خودت نمی تونستی منسجم درس بخونی؟

نه اصلا و خودم می دونستم نقطه ضعفم تو این زمینه است و پرس و جو کردم که کجا می تونم این برنامه ریزی رو داشته باشم و همچنین می دونستم که موسسه 3گام این برنامه ریزی رو در اختیار داوطلبان قرار می ده و به موسسه مراجعه و ثبت نام کردم.

از لحاظ کاری برای کسانی که می خوان ارشد صنایع بخونن چه توصیه ای داری؟ 

پیشنهادم اینه که هدف داشته باشن و بدونن که تو چه حوزه ای می خوان کار کنن و در اون حوزه و در گرایشی که می خوان متخصص بشن و بعد اقدام  به درس خوندن کنن. به عبارت بهتر اول بدونن تو چه حوزه ای می خوان تخصص کسب کنن و وارد چه بازار کاری می خوان بشن. به نظرم وقتی فرد این دید رو داشته باشه قطعا انقدر سعی می کنه اون تخصص رو کسب کنه که بازار کارم براش فراهم میشه. 

تو 3گام که وارد شدی چی شد چه اتفاقی افتاد برات؟

وقتی من اومدم 3گام طرح طلایی رو ثبت نام کردم و مزیتی که این طرح داشت این بود که هر هفته من با مشاورم در ارتباط بودم و روند درسی رو گزارش می کردم بهشون و این به من خیلی کمک می کرد و هر هفته برنامه من چک و عوض می شد. مخصوصا که من خیلی درس خوندنم متغیر بود و کارای جانبی هم داشتم. مشاورم با همه ی این بالا پایین ها کنار می یومد و هر هفته به من برنامه جدید می داد و ساعات مطالعه ام رو هم عوض می کرد. این که برنامه ریزی منعطف بود و وقتی که اون برنامه پیاده می شد سیستم متناسب با برنامه پیاده شده ساعت ها و فصول درسی رو کاملا دسته بندی شده، دوباره ارائه می داد و این  خیلی به من کمک می کرد.

آنالیز برنامه ریزی رو حتما دیده بودید، به نظرتون آنالیز برنامه ریزی چه کمکی می کنه به بچه ها؟ 

 آنالیز برنامه ریزی فصل به فصل و دسته بندی شده درس ها رو ارائه داده بود و من می دونستم که تو این ساعت باید این فصل ها رو بخونم. این متناسب با سرعت درس خوندن من تعیین می شد. یعنی اول چک می شد که سرعت درس خوندن من تا چه حد و بعد متناسب با سرعت درس خوندن من این برنامه داده می شد که باعث میشد هم به برنامه برسم و هم انگیزه بگیرم.

و هم استرستون کم میشد

بله دقیقا. انعطافیم که داشت و برنامه بهم نمی ریخت باعث می شد که اون پیوستگی تو ذهنم حفظ بشه.

مشاورتون آقای نسیم سبحان تو موفقیت شما چه نقشی داشت؟

ایشون که نقش مهمی داشتن و من واقعا ازشون تشکر می کنم. چون کلا مشاوره های ایشون به من کمک می کرد.

چی بهتون می گفتن؟

اون اوایل من تصمیم داشتم کلا یه درس رو بذارم کنار و آقای سبحان به من گفتن کدوم قسمت ها رو حذف کنم. چون من یه مقدار دیر شروع کرده بودم و می خواستم که حتما یه درصدی بالایی از مباحث رو پوشش بدم و نمی دونستم که کدوم مباحث مهم تره که اول برم سراغ اونا و یا اصلا می تونم درسی رو حذف کنم یا نه یا کلا چه مباحثی رو می تونم حذف کنم. آقای نسیم سبحان در همه این زمینه ها به من کمک کردن و کلا به مسیر مطالعه من جهت دادن و مباحث مهم رو برام مشخص کردن.

یعنی شما حذف سرفصلم داشتید؟

بله و آقای نسیم سبحان گفتن اگه باز وقت اضافه اومد و تند پیش رفتی و رسیدی، می تونی توی جمع بندی این فصل ها رو هم جمع کنی. 

رسیدی تو جمع بندی به این سر فصل ها؟

توی جمع بندی کلی من توی اون حوزه ها هم وارد شدم؛ یعنی این جوری نبود که کلا نا آشنا باشم. به نسبت زمانی که داشتم فصول مهم رو آقای نسیم سبحان دسته بندی کردن و من خوندم و در جمع بندی کلی، فصولی که نخونده بودم رو تا حدودی مطالعه کردم؛ ولی خوب می تونم بگم که با همون مقدار مطالعه بالای 80 درصد رو پوشش دادم.

خیلی از رتبه های برتری که ما باهاشون حرف می زنیم می گن به صلاحدید مشاور ما حتی حذف سرفصلم داشتیم و ضربه ای ندیدیم. بعضی ها می گن چون تمرکزمون رو مباحث مهم تر رفت بالا حتی سود هم کردیم.

بله وقتی که می گیره به نسبت اون درصدی که احتمال داره تو کنکور بیاد، خیلی بیشتره و اصلا نمی ارزه. برای همین بهتر که کلا برید سراغ مباحث دیگه و تنها کسی که می تونه این رو به شما بگه کسی که چندین سال با فضای کنکور در ارتباط و خودشم رتبه برتر بوده و آقای سبحان خوب این تجربه رو داشتن و برای همین خیلی به من کمک کردن.

اگه بخوای موفقیت خودت رو از 100 نمره تقسیم کنی به صورت واقعی چقدرش رو به تلاش خودت، چقدرش رو به خانوادت، چقدرش رو به برنامه ریزی یا هر چیز دیگه ای میدی. من فکر می کنم تلاش خود آدم پررنگ تره حالا نظر شما رو نمی دونم.

تلاشم راستش از برنامه ریزی می یاد. من اگه برنامه ریزی نداشته باشم نمی تونم تلاش کنم و نمی تونستم اون تلاش رو اون جوری پیوسته و مفید داشته باشم. من اون زمانی که واسه درس خوندن می ذاشتم شاید زمان زیادی نبود ولی زمان مفیدی بود و این فقط به خاطر اون برنامه ریزی صحیحی بود که وجود داشت. شاید تلاشم درصد بیشتری رو داشته باشه ولی پایه اش برنامه ریزی با پنل 3گام بود.

اگه بخواید درصد اعلام کنید؟

50 % تلاش خودم 

30 % برنامه ریزی

20 % خانوادم که تلاش می کردن من محیط آرومی رو تو خونه برای درس خوندن داشته باشم.

پس 50 % تلاش خودتون و انگیزتون و 30 % برنامه ریزی و مشاوره درست می گم؟

بله

توصیه تون به بچه هایی که می خوان کنکور ارشد صنایع 98 رو شرکت کنن، چیه؟

توصیم این که برنامه ریزی داشته باشن و طبق برنامه پیش برن و به مشاورشون بگن چه ساعت هایی می تونن درس بخونن.

بله چون اطلاعات دقیق دادن به مشاور هم خیلی چیز مهمیه

بله دقیقا همینه. باید راجع به سرعت درس خوندن و ساعتایی که می تونن بذارن به مشاورشون بگن و دقیق با برنامه پیش برن و این با برنامه جلو رفتن بهشون انگیزه می ده. بهشون توصیه می کنم که این رو رعایت کنن تا انگیزشون حفظ بشه. انقدر که مفید درس خوندن مهمه شاید ساعت درس خوندن مهم نباشه و سعی کنن ساعت هایی که مطالعه می کنن، مفید باشه.

به عنوان پیام آخر هر حرفی دارید بفرمایید؟

من خیلی تشکر می کنم از تیم خوب 3گام و مشاور خودم آقای نسیم سبحان و مدیریت این تیم که واقعا به داوطلبان کنکور کمک  می کنن و باعث می شن فشار و استرسشون کم بشه.

ما هم از شما تشکر می کنیم که دعوت ما رو قبول کردید و تشریف آوردید. خدانگهدار