ارشمیدس: به من تکیه گاهی صحیح و اهرمی مناسب بدهید تا بتوانم زمین را جابجا کنم.

 

شاید بسیاری فکر کنند که رمز موفقیت در کنکور همان چیزیست که تبلیغات رنگارنگ آن را فریاد می زنند. غافل از این که موفقیت راه میانبر ندارد و هیچ موفقیتی بدون تلاش به دست نیامده است. تنها عنصر موفقیت در هر مرحله ای از زندگی این است که بدانیم چه می خواهیم، چرا می خواهیم و چگونه باید به آن برسیم.

 

در زیر به داستان موفقیت برخی از کاربران سال گذشته 3گام اشاره کرده ایم. داستانهایی متفاوت از تلاش انسان برای ارتقای سطح تحصیلی خود. بدون شک تنها عنصر موفقیت آنها تلاش آنها بوده است. 3گام در این راستا، تنها تلاش آنها را برنامه ریزی کرده است تا با خیالی آسوده از تلاشی که انجام می دهند مطمئن باشند. با حداقل امکانات ولی با برنامه ریزی درست، می توان همه کار کرد.  برای موفقیت در کنکور باید در مکانی صحیح ایستاد و به گونه ای تلاش کرد که بتوان گاهی ناممکن ها را ممکن ساخت.

 

Vahid_JanAhmadi

 

 وحید جان احمدی

 رشته امتحانی: شیمی تجزیه

 دانشگاه: امیرکبیر تهران

 

 

 

 

برنامه ریزی شما فوق العاده ترین سیستم برنامه ریزی بود که تا به حالا دیده بودم. اولش که اومدم سایت باورم نمی شد که سیستم به این سرعت با توجه به اطلاعاتی که دادم به من برنامه مطالعه بده. مدتها بود که تصمیم داشتم بخونم و هی از تیر ماه می خواستم تصمیمم رو اجرایی کنم ولی تنبلی می کردم. وقتی که شهریور ماه شروع کردم به سرچ درباره برنامه ریزی کارشناسی ارشد رشته شیمی با سایت 3گام آشنا شدم و همین که دیدم یه برنامه جلومه و همه چی رو با جزئیات گفته کلی کیف کردم و نمی دونم چی شد که یکهو تصمیمم رو بعد از دو ماه اجرایی کردم. شروع کردم و براساس همون جلو رفتم. بزرگترین مزیت این برنامه ریزی واسه من این بود که خیالم راحت بود که با این سیستم برنامه ریزی می تونم چند دور درسها رو تا آخرین روز آزمون با توجه به زمانم بخونم. از اونجایی که دبیر آموزش و پرورش بودم و در هفته 2 روز به طور کامل درگیر تدریس بودم و مجبور بودم 170 کیلومتر از محل سکونتم خارج بشم، این برنامه واسه من یه نعمت بود. این برنامه، مطالعه من رو به شدت منظم کرد و خیالم از بابت رفتن در مسیر درست راحت بود و همین باعث می شد که راحت تر درس بخونم و بدونم که در هر زمان، کجای برنامه ریزی قرار دارم. در حالی که اگه می خواستم با برنامه خودم جلو برم حتی ممکن بود هیچوقت درس نخونم و اصلاً ندونم که دارم چی کار می کنم. هدفمم این بود که فقط یکی از دانشگاههای تهران روزانه و فقط رشته تجزیه قبول بشم. علاوه بر برنامه ریزی، راهنمایی ها و پیگیریهای بسیار خاص مشاورم اجازه نداد که من ذره ای از مسیر اصلی منحرف بشم.

 

Mehrabi

 

 حسین مهرابی

 رشته امتحانی: شیمی تجزیه

 دانشگاه: خواجه نصیر تهران

 

 

 

 

از طریق وبگردی با 3گام دات کام آشنا شدم و با توجه به مطالبی که نوشته شده بود، ترغیب شدم تا ثبت نام کنم. از اوایل شهریور با سیستم برنامه ریزی 3گام درس خوندنمو شروع کردم و به این سیستم اعتماد کردم. مشکل خاصی برای درس خوندن نداشتم و فقط نیاز به یه برنامه دقیق و درست حسابی داشتم. از اول هم تصمیم نداشتم که سر کلاس برم یا آزمون آزمایشی شرکت کنم و نه سر کلاس رفتم و نه کنکور آزمایشی شرکت کردم. سیستم مشاوره و برنامه ریزی 3گام دات کام در گام اول اعتماد به نفس من رو بالا برد. من تصمیم داشتم فقط یکی از دانشگاههای تهران قبول بشم. خدا رو شکر به هدفم رسیدم. برای منی که هیچی از برنامه ریزی نمی دونستم کل برنامه ریزی این سیستم دقیق و جامع بود و نقطه قوتش در تعداد مرورهایی بود که برای مباحث می ذاشت. تصمیم دارم با توجه به تأثیری که این سیستم در سبک مطالعه من داشته، همیشه برای مطالعه از همین روش برنامه ریزی برای درس خوندنم استفاده کنم.

 

Haniye_Khazraee

 

 هانیه خضرایی

 رشته امتحانی: برنامه ریزی شهری و منطقه ای و مدیریت شهری

 دانشگاه: شیراز

 

 

 

 

زمانی که با برنامه پیش میرفتم همه چیز عالی بود. اما متأسفانه به دلیل مشغله ای که داشتم وقت کم می آوردم و مدام مجبور بودم  این را در برنامه اعمال کنم تا اون مبحث در هفته بعد تکرار بشه. 3گام به من اعتماد به نفس داد چون برنامم مشخص بود و میدونستم با اینطور خوندن وقت کم نمیارم. برای همین با خیال راحت درس میخوندم. مطمئنم اگر برنامه رو به طور کامل بدون عقب ماندگی اجرا میکردم، نتیجه بسیار بهتر میشد. جزوات کیمیا فکر بزرگ که مشاورم به من معرفی کرد، بسیار در انسجام ذهنی من مؤثر بود. من قبلاً جزوات خانه شهرسازان رو مطالعه کرده بودم اما بسیار پراکنده بودند و نتیجه ای از آنها نگرفته بودم.

برنامه ریزیها و پیگیریها بسیار عالی بود. در آخر کار هم استفاده از سیستم انتخاب رشته 3گام باعث شد که من در دانشگاه مورد نظرم قبول بشم. چون زمانی که رتبه خودم رو دیدم کمی ناامید شدم و فکر میکردم در دانشگاه شیراز پذیرفته نمیشم. اما با استفاده از انتخاب رشته 3گام و دیدن احتمال قبولی در دانشگاه شیراز، دوباره امیدوار شدم و برای آزمون عملی هم مطالعه خودم رو شروع کردم و همین باعث شد به نتیجه مورد نظر برسم.

انتظار شما قبولی در همان دانشگاه شیراز بود؟

انتظار من؟ آرزوی من بود. و خیلی از این وضعیت راضیم.

 

Zohre_Vahedi

 

 زهره واحدی

 رشته امتحانی: مهندسی کشاورزی-بیوتکنولوژی

 دانشگاه: شهید باهنر کرمان

 

 

 

 

هدف و انتظار شما برای قبولی چی بود؟

انتخاب من و انتظاری که از خودم داشتم دقیقاً همین بود که قبول شدم. در انتخاب رشته، انتخاب اول من دانشگاه شیراز و انتخاب دوم، دانشگاه باهنر کرمان بود که به نتیجه دلخواه خودم رسیدم و الان بسیار راضی هستم.

نظرتون راجع به برنامه ریزی 3گام چی هست؟

بسیار بسیار عالی. من هیچ برنامه ریزی مثل 3گام ندیدم. من به مؤسسات زیادی مراجعه کردم. پارسه، مدرسان شریف، ... که البته بسته های مطالعاتی خوبی داشتند. اما هیچکدام مشاوره و برنامه ریزی به صورتی که 3گام ارائه میده نداشتند. یعنی مشاوری که گام به گام همراه من باشه و تو هر موقعیتی من رو راهنمایی کنه و خصوصاً اینکه هیچ مؤسسه ای برنامه ریزی جزء به جزء به من ارائه نمی داد. 3گام چیزی بالاتر از تمام اون مؤسسات بود. برای من که در شهرستانی زندگی می کنم که دسترسی به مؤسسات آموزشی ندارم، هیچ جا بجز 3گام نمی تونست کمکم کنه. برنامه ریزی، مشاوره و پشتیبانی عالی بود.

برنامه ریزی 3گام، چه کمکی به حل مشکلات شما کرده؟

3گام مشکل من رو بطور کامل حل کرد. من همیشه فکر میکردم برای قبولی حتماً باید روزی 14 ساعت درس بخونم. اما با راهنماییهای مشاورم فهمیدم که این درست نیست و کم کم اشتباهات من در روند برنامه ریزی درست شد. من اشتباهات زیادی در روند برنامه ریزی داشتم. اما با توجه به اینکه شاغل بودم و زمان زیادی برای درس خوندن داشتم، برنامه ریزی 3گام این مشکل رو برای من حل کرد. بطوریکه من به جای اینکه درس خوندنم رو با کارم هماهنگ کنم، کارم رو با برنامه ریزی 3گام هماهنگ میکردم و فقط یک ماه آخر به توصیه مشاورم کار رو کنار گذاشتم و فقط بر روی درس خوندن طبق برنامه ای که داشتم متمرکز شدم. حتی ده روز مونده به آزمون به دلیل فوت مادربزرگم که تأثیر بسیار بدی روی من داشت به کلی روحیه خودم رو از دست دادم که البته با صحبتهای مشاورم تونستم این بحران رو مدیریت کنم و به نتیجه مورد نظرم برسم.

فقط از شما خواهش می کنم که برای آزمون دکتری هم در رشته من این برنامه ریزی رو ارائه بدید تا من بتونم با خیال راحت آزمون دکتری رو هم پشت سر بگذارم.

 

Man_Student

 

 مجتبی فرهادی

 رشته امتحانی: مهندسی عمران- ژئوتکنیک

 دانشگاه: محقق اردبیلی

 

 

 

 

چیزی که من رو جذب این برنامه ریزی کرد، جزئیات دقیق اون بود که دقیقاً می گفت که هر روز چی بخونی و چقدر و این که با این برنامه تا کی می رسی درسها رو بخونی و تستها رو بزنی و جمع بندی کنی. در کنار سایر فعالیتهای شخصی، این برنامه این اطمینان رو به من می داد که درسم رو با نظم بالایی بخونم و این انسجام در درس خوندن رمز موفقیت من بود.

Elahe_Abbasi

 

 الهه عباسی

 رشته امتحانی: عمران- محیط زیست

 دانشگاه: دانشگاه شیراز

 

 

 

 

درباره برنامه ریزی 3گام باید بدون تعارف بگم که تنها رمز موفقیت من این سیستم برنامه ریزی بود. من تنها دو ماه درس خوندم و با استفاده از سیستم برنامه ریزی 3گام و در کنارش مشاوره، تونستم به نتیجه دلخواهم که برام دور از دسترس بود برسم. هدف من این بود که یکی از دانشگاههای سراسری روزانه قبول بشم.

 

Gearl_Student

 

 زهرا اعظمی

 رشته امتحانی: مدیریت اجرایی

 دانشگاه: دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران

 

 

 

 

من تمام تلاشم این بود که با توجه به زمان بسیار محدودم تا آزمون دانشگاه آزاد، فقط یکی از دانشگاههای آزاد تهران قبول بشم. با توجه به این که به صورت تمام وقت درگیر شغلم بودم و متأهل هم بودم، هر کاری می کردم نمی تونستم جایی واسه درس خوندن واسه خودم باز کنم. تصمیمشو داشتم ولی نمی تونستم جوری برنامه بریزم که هم به کارم برسم و هم به خانوادم و هم به درسم. وقتی سیستم برنامه ریزی 3گام رو دیدم خوشحال شدم که یه برنامه واسه مطالعه دارم. علاوه بر این که این سیستم برنامه ریزی خیال من رو از بابت اختصاص زمان برای مطالعه راحت کرد، دقیقاً برای زمان محدود من تا آزمون دانشگاه آزاد جوری نقشه راه کشید که عملاً یه کار نشدنی در اون شرایط امکان پذیر بشه. علاوه بر سیستم منحصر بفرد برنامه ریزی، سیستم پیگیری 3گام باعث می شد تا من ملزم به اجرای دقیق برنامه ها بشم و رهنمودهایی که در کنار برنامه ریزی به من دادند من رو به بهترین نتیجه ای که می تونستم بگیرم رسوند.