به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی  دکتر علوی فاضل گقت:  پذیرش بدون آزمون در دانشگاه آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی معاونت سنجش و پذیرش به آدرس www.azmoon.org انجام می گیرد.

داوطلبان این دوره ها با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی معاونت سنجش و پذیرش و اطلاع از رشته محل های این دوره نسبت به ثبت نام خود اقدام و ضمن تهیه نسخه چاپی از تاییدیه ثبت نام ، به واحد دانشگاهی مورد نظر مراجعه نمایند.

داوطلبان براساس زمان ثبت نام و تقویم آموزشی دانشگاه در اولین نیمسال تحصیلی مشغول به تحصیل می شوند.

 زمان ثبت نام در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ویژه فارغ التحصیلان ممتاز  آذرماه هرسال می باشد و نتایج آن برای مقطع کارشناسی ارشد طی دو مرحله در بهمن ماه و شهریور ماه و برای دکتری تخصصی در شهریور ماه هرسال اعلام میگردد.

 دوره دکتری تخصصی براساس امتیاز حاصل از معدل، نمره پایان نامه و مقالات و تولیدات علمی رتبه بندی و براساس اولویت امتیاز مکتسبه به گروه تخصصی مربوطه برای مصاحبه علمی معرفی و براساس اولویت امتیاز نهایی و با توجه به ظرفیت پذیرش به واحدهای دانشگاهی مجری معرفی می شوند.

پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد می باشد، درحالی که پذیرش بدون آزمون دکتری تخصصی دارای محدودیت به لحاظ دانشگاه محل صدور مدرک پایه نمی باشد. نیز در دوره های بدون آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی داوطلبان موظف می باشند در رشته همنام و یا متجانس با مقطع پایه خود ثبت نام نمایند.