به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از فارس؛ رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی نصرت‌الله ضرغام درقالب امضای تفاهم نامه با محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، همکاری در زمینه اجرای 30 طرح تحقیقاتی پسادکتری در راستای سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی پژوهشگاه و صندوق را اعلام نمود.

اعتبار این تفاهم نامه، پنج سال می باشد.

براین اساس ، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی به منظور شناسایی، برقراری ارتباط و حمایت از قشر توانمند پژوهشگر و فناور کشور و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نیز به منظور استفاده از مشارکت و همکاری‌های علمی آنان در زمینه اجرای سیاست‌های خود، اقدام به انعقاد این تفاهم نامه نمودند.

پیش از امضای این تفاهم‌نامه، ضرغام ضمن معرفی و ارائه اهداف صندوق بر لزوم انجام تحقیقات کاربردی و بر اساس نیازهای کشور و مردم به عنوان یکی از راهبردهای اساسی صندوق تاکید نمود.

شناسایی استعدادهای برتر از دیگر مواردی است که رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی توجه به آن را لازم می داند.

همچنین لزوم تشخیص مطالعات بدون کیفیت و معمولی از پژوهش‌های عالی و با کیفیت اشاره نمود و برنامه ریزی برای سوق پژوهش به سمت مطالعات کیفی را یکی از برنامه‌های مورد نیاز و مهم اعلام کرد. تفاهم‌نامه همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی توسط روسای صندوق و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی امضا شد.