تسهیلات بنیاد ملی نخبگان
تسهیلات بنیاد ملی نخبگان

 

تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان برتر 

بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان دارای استعداد برتر کشور، تسهیلات ویژه ارائه می کند. این تسهیلات بر اساس آیین نامه پشتیبانی از فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور هر ساله توسط بنیاد ملی نخبگان ارائه می شود. این تسهیلات ویژه بنیاد شامل : رتبه دانشجویی، اعتبار آموزش یاری، اعتبار همکاری های علمی - اجرایی / فن یاری، اعتبار توانمندی آموزشی، اعتبار توانمندی کارآفرینی، اعتبار ارتباطات علمی و ... می باشد که به  به دانشجویان استعداد برتر و مسعد دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور تعلق می گیرد.

شرایط استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان 

دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که طبق آیین نامه پشتیبانی از فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور در سال تحصیلی 99- 98 واجد شرایط هستند می توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند. دانشجویان سال اول کارشناسی که شامل یکی از شرایط زیر باشند می توانند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده کنند.

دارندگان رتبه ۱ تا ۱۰۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه ریاضی و فنی
دارندگان رتبه ۱ تا ۱۰۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم تجربی
دارندگان رتبه ۱ تا ۸۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه علوم انسانی
دارندگان رتبه ۱ تا ۴۰ کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در گروه هنر

دانشجویانی دارای یکی از شرایط بالا باشند می توانند به سامانه بنیاد  به نشانی sina.bmn.ir مراجعه کنند و اطلاعات لازم را وارد یا به روز رسانی  کنند. مهلت ثبت نام در این سامانه طبق اعلام بنیاد  ملی نخبگان سی ام مهر ماه می باشد که پس از بارگذاری مدارک مورد نیاز باید درخواست خود را در سایت  از طریق گزینه  بررسی پرونده برای بهره‌مندی از تسهیلات دانشجویی ثبت نمایند. نتایج درخواست از طریق سامانه سینا به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

پیشنهاد می کنیم  قبل از ارائه هرگونه درخواست با مراجعه به سایت مربوطه  آیین نامه پشتیبانی از فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور را یک بار به طور کامل مطالعه نمایید.