زمان برگزاری، اعلام نتایح اولیه و انتخاب رشته کنکور سراسری 98
اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 98

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 98

نتایج نهایی کنکور سراسری 98 در سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام شده است. داوطلبان می توانند با مراجعه به این سایت و وارد کردن شماره داوطلبی و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و شماره شناسنامه، نتیجه نهایی را مشاهده نمایند. نتایج نهایی کنکور سراسری 98 دانشگاه آزاد 98 متعاقباً از طریق سایت آن دانشگاه اعلام خواهد شد و بدیهی است داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌ شدگان یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌ شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند، فقط می‌ توانند در یکی از کدرشته‌ محل های قبولی ثبت‌ نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌ نام در هر دو محل قبولی  نمی باشند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

کلیه پذیرفته‌ شدگان و همچنین آن دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب‌ رشته اینترنتی خود را تکمیل نموده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کد رشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته ‌شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر در روز پنجشنبه مورخ 98/06/28 در پایگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد.

هرگونه تغییرات منعکس شده به سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا اعمال سهمیه از سوی ارگانهای ذیربط و ... در نتیجه نهایی داوطلبان ذینفع اعمال گردیده است. بدیهی است داوطلبان می‌ توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی (در تاریخ 98/06/28) کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده نمایند.

تعداد پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری 98

تعداد پذیرفته‌ شدگان نهایی کنکور سراسری 98 در رشته‌ های مختلف تحصیلی با آزمون دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، دانشگاه ‌پیام‌ نور، پردیس‌ های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌ های تحصیلی مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال تحصیلی 99-98، جمعاً به تعداد 191215  نفر می باشد.

تاریخ و مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری 98

کلیه پذیرفته‌ شدگان برای اطلاع از نحوه ثبت‌ نام، تاریخ ثبت‌ نام و مدارک لازم، ضرورت دارد ابتدا به پایگاه اطلاع‌ رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است در صورتی که دانشگاه یا موسسه محل قبولی برنامه‌ زمانی مشخصی را برای ثبت‌ نام در سایت خود درج ننموده باشد، پذیرفته‌ شدگان این قبیل موسسات لازم است مطابق جدول برنامه زمانی ثبت‌ نام از پذیرفته‌ شدگان برای ثبت‌ نام به محل قبولی مراجعه نمایند. 

برای دانلود مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری 98 در اطلاعیه سایت سنجش به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

 

عدم مراجعه به موقع پذیرفته‌ شدگان کنکور سراسری 98 برای ثبت‌ نام به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنها تلقی خواهد شد. 

داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان درصورتی که درخصوص مندرجات کارنامه و یا انتخاب رشته‌ خود سوال و یا تقاضایی داشته باشند، می توانند حداکثر تا 98/06/31 منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام نمایند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ 98/06/31 واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.  

جدول برنامه زمانی ثبت‌ نام از پذیرفته‌ شدگان برای آن‌دسته از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که برنامه‌ زمانی برای ثبت‌ نام در سایت اینترنتی خود اعلام ننموده‌اند.

 

جدول برنامه زمانی ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری 98

روز و تاریخ ثبت‌نام

ترتیب حرف اول نام خانوادگی

چهارشنبه 98/06/27

الف – ب – پ – ت – ث –ج – چ

پنجشنبه 98/06/28

ح – خ- د –ذ– ر – ز- ژ – س

شنبه 98/06/30

ش – ص- ض – ط – ظ- ع – غ – ف – ق – ک

یکشنبه 98/06/31

گ – ل – م – ن – و - هـ - ی