جلسه کنکور
 پاسخ دهی به اعتراضات داوطلبان کنکور ظرف یک هفته

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش گفت: بعضی از اعتراضات به اختصاص ۵ درصد ظرفیت به ایثارگران مربوط می باشد و تا یک هفته جواب اعتراض و درخواست داوطلبان داده می شود.

همچنین وی بیان نمود: داوطلبان به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمودند این افراد اعتراض و هریک درخواست های متفاوتی داشتند، درخواست یک سری از داوطلبان در خصوص اشتباه درانتخاب رشته بود  معمولا در این نوع اعتراضات نگاه دواطلبان به موسسات به ویژه موسسات خاص می باشد که با اطلاعات غلط داوطلبان را به اشتباه می اندازند که توضیحات لازم به آنها داده شد.

یک بخش اعتراضات به گروه علوم تجربی مربوط به پذیرش رشته های پزشکی دندانپزشکی داروسازی بود توضیحات لازم داده شد امسال با توجه به قانون برنامه ششم توسعه ۵ درصد ظرفیت به ایثارگران ۵ درصد اختصاص داده شده بود که این هم بخشی از اعتراضات بود.

خدایی گفت: کارنامه داوطلبان کنکور ۹۶ سه‌شنبه ۲۸ شهریور منتشر می گردد و ما معتقدیم اعتراضات همانند سال های گذشته طبیعی و نرمال می باشد.

خیلی از اعتراضات با دیدن کارنامه و نتیجه توسط داوطلبان برطرف می شود. سازمان سنجش در خصوص  اشتباهات انتخاب رشته مساعدت‌های لازم را خواهد داشت.

داوطلبان بعد از دیدن کارنامه خود می توانند درخواست و یا اعتراض خود را از طریق سیستم اینترنتی سازمان عنوان کنند و تا ۲۰ مهر نیز به آنها فرصت داده شده است و سازمان سنجش نیز طی یک هفته به اعتراضات آنها پاسخ خواهد داد تا اگر با درخواست آنها موافقت شد بتوانند در سشان را شروع نمایند.

روز گذشته تعدادی از داوطلبان کنکور۹۶ در اعتراض به نتیجه آزمون مقابل سازمان سنجش آموزش کشور تجمع نمودند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید