جلسه کنکور
اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۸مرداد

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور طی بازدید از حوزه آزمون سراسری سال ۹۵ در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بیان نمود: نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۵ در مرداد ماه اعلام خواهد شد و ظرفیتی که دانشگاه ها به ما اعلام نمودند حدود ۷۵۰ هزار نفر می باشد ، در میزان ظرفیت نیز امکان تغییر وجود درد.

آزمون سراسری در تمامی حوزه ها با نظم و ترتیب برگزار گردید و خوشبختانه مشکل خاصی گزارش نگردید.

در آزمون امسال ۸۶۰ هزار نفر ثبت نام نمودند که با توجه به میزان اعلام علاقه مندی در سایر گروه های آزمایشی یک میلیون و ۱۴ هزار کارت ورود به جلسه صادر گردید.

دکتر خدایی بیان نمود: دفترچه سوالات آزمون هر یک از گروه های آزمایشی دو ساعت پس از پایان آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و کلید نیز روز یکشنبه ساعت ۸ شب به بعد منتشر می گردد.

همچنین نتایج اولیه به صورت کارنامه در روزهای ۱۸ تا ۲۰ مرداد ۹۵ اعلام می گردد و یک هفته بعد فرآیند انتخاب رشته انجام می شود، نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۵ آخر شهریور ماه اعلام خواهد شد.

تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور ۹۵ به صورت مثبت می باشد ولی برای سال ۹۶ تا اوایل مهر ماه بررسی کارشناسی صورت گرفته و نتیجه آن اعلام می شود.

شانس قبولی داوطلبان در گروه های ریاضی و انسانی بیشتر می باشد زیرا تعداد داوطلبان از میزان ظرفیت و پذیرش کمتر است ولی رقابت اصلی در گروه علوم تجربی می باشد که با توجه به اینکه ۶۰ درصد داوطلبان در این گروه می باشند رقابت شدیدتری در این بخش انجام می شود.

دکترخدایی افزود: در واقع رقابت اصلی داوطلبان در کنکور در نوع دانشگاه و رشته می باشد.

هم اکنون ۸۲ درصد کل ظرفیت طبق صرفا سوابق تحصیلی پذیرفته می گردند و ۸ تا ۱۰ درصد همچنان طبق کنکور پذیرفته می شوند. این ۸ تا ۱۰ درصد محل رقابت اصلی داوطلبان در رشته های پرمتقاضی مانند پزشکی و رشته های علوم ریاضی و برخی رشته های انسانی می باشد.

با توجه به اینکه بودجه آموزش عالی محدود می باشد در کنکور سراسری ۱۵ درصد در دوره های غیرشهریه پرداز پذیرفته می گردند، این روند در ۱۰ سال گذشته ثابت مانده و گسترش و کاهشی ندارد.

در کنکور دوره های کارشناسی بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار نفر در دوره های روزانه پذیرفته خواهند شد. اما در دوره های دکتری پذیرش در دوره های روزانه حدود ۷۰ درصد و در کارشناسی ارشد ۳۵ تا ۴۰ درصد می باشد.

همین الان می توانید ثبت نام کنید