بهترین منابع دکتری مهندسی شیمی - مقدمه

کنکور دکتری دروازه ورود تخصصی و جامع به مقوله تحقیق و پژوهش در مباحث آکادمیک و دانشگاهی است. مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی ارشد دارای 14 گرایش می باشد که اهم این گرایش ها طراحی فرآیند، فرآیند های جداسازی، ترموسینتیک، محیط زیست،پلیمر، مهندسی انرژی، بیوتکنولوژی و... است. اما در مقطع دکتری، آزمون مهندس شیمی در قالب دو کنکور مهندس شیمی و بیوتکنولوژی- داروسازی برگزار می شود. مقطع دکتری مهندسی شیمی فقط گرایش مهندسی شیمی ادامه پیدا می کند. اما در کنکور بیوتکنولوژی- داروسازی داوطلب حق انتخاب دو گرایش بیوتکنولوژی و داروسازی را دارد. کنکور دکتری مانند همه آزمون ها و رقابت های علمی جهت موفقیت و کسب نتیجه دلخواه نیازمند برنامه ریزی جامع  و هدفمند است. در قالب امر برنامه ریزی مدون و اصولی رعایت چهار نکته زیر ضروری است.

1- انتخاب منابع تخصصی مناسب برای دکتری مهندسی شیمی:

 با توجه به هدف داوطلب از لحاظ دانشگاه و گرایش مدنظر، وضعیت فعلی داوطلب(دانشجو بودن یا نبودن، شاغل بودن یا نبودن، متاهل یا مجردی) و مدت زمان مطالعه روزانه؛ باید منابع مناسب و استاندارد انتخاب شود. متاسفانه به دلیل وجود منابع فراوان و بعضا کم کیفیت در بازار ضرورت دارد که در امر انتخاب منابع دقت کافی صورت گیرد. مشاوران تخصصی دکتری  موسسه 3گام آمادگی دارند که بهترین منابع تخصصی کنکور دکتری مهندسی شیمی را به شما عزیزان معرفی نماییم.

2- برنامه ریزی زمانی مناسب: یکی از موضوعات مهم در امر مطالعه برای کنکور ارشد، برنامه ریزی اصولی و علمی است. در زمینه باید با توجه به هدف داوطلب، مدت زمان در دسترس برای مطالعه  و فرصت تا کنکور زمان بندی مناسبی جهت مطالعه، تست زنی و مرور مطالب صورت گیرد. بنده در کنار سیستم برنامه ریزی دقیق و علمی 3گام آمادگی دارم با ارائه نکات لازم و مفید در زمینه برنامه ریزی راه شما عزیزان را جهت دستیابی به هدف خود تسهیل نمایم.

3- شیوه مناسب مطالعه: در کنار انتخاب منابع مناسب و برنامه ریزی اصولی ضرورت دارد که دانشجویان با توجه به حجم منابع مطالعاتی شیوه مناسبی را برای مطالعه انتخاب نمایند تا هم تسلط کافی بر مطالب پیدا کنند و هم در زمان مناسب مطالب به پایان برسد. بنده در این زمینه آماده ارائه تجربیات و آموخته های خود به شما عزیزان هستم.

4- مشاوری کاربلد و مسلط: قطعا حضور مشاوری مسلط به موضوعات موثر بر امر مطالعه کنکور دکتری و دارای توانایی رفع مشکلات داوطلب جهت ارائه راهنمایی داوطلب در زمینه های مطالعاتی، روحی روانی و ... بسیار می تواند به داوطلب کمک نماید.

مشاوران کاربلد حاضر در موسسه 3گام با بهره گیری از آخرین تکنیک های برنامه ریزی و با استفاده از سیستم هوش مصنوعی آمادگی دارند ضمن معرفی آخرین منابع کنکور مهندسی شیمی متانسب با شرایط هر فرد، برنامه ریزی اصولی و حرفه ای را متناسب با شرایط شما داوطلبین آماده و ارائه نمایند.

در کنار مبحث برنامه ریزی صحیح و شیوه مناسب مطالعه، مبحث بسیار حائز اهمیت در آمادگی برای کنکور دکتری، انتخاب منابع مناسب است که در ادامه پک های مطالعاتی معرفی می گردد.

منابع دکتری مهندسی شیمی - انواع پک های مطالعاتی

 با توجه شرایط و وضعیت شغلی، تحصیلی، شخصی و اجتماعی افراد و همچنین هدف  و میزان فرصت مطالعه آنان، پک های مناسب داوطلبان به سه دسته تقسیم می شود:

1- پک رتبه برتر: مناسب داوطلبینی می باشد که به فکر کسب رتبه های تک رقمی و دو رقمی بوده و انگیزه و زمان کافی برای مطالعه جهت کسب رتبه های برتر در کنکور دکتری را دارند.

2- پک حرفه ای: این پک مخصوص داوطلبینی است که بیشتر به فکر قبولی در دانشگاه های خوب سراسری می باشند و به دلیل مشغله کاری و تحصیلی وقت کافی برای کسب رتبه های برتر را ندارند.

3- پک ضرباتی: این پک نسبتا سبک بوده و مناسب افرادی است که فرصت چندان زیادی برای مطالعه ندارند و بیشتر مایل هستند با میزان کمی مطالعه در محل زندگی یا اشتغال خود به تحصیل مشغول بشوند.

معرفی بهترین منابع کنکور دکتری مهندسی شیمی

با توجه به اهمیت انتخاب منابع برای موفقیت در کنکور مقطع دکتری و وجود منابع فراوان و بعضا نا مناسب و تاثیرگذاری فراوان منابع در موفقیت داوطلبین کنکور دکتری مهندسی شیمی در نظر گرفتیم که به صورت کاملا اصولی و حرفه ای منابع مناسب داوطلبین کنکور دکتری مهندسی شیمی را بر حسب هدف داوطلب، میزان فرصت مطالعه، میزان مشغله های کاری و تحصیلی و... ارائه نماییم. این منابع در قالب سه پک ارائه می گردد که به شرح زیر است:

منابع کنکور دکتری مهندسی شیمی - پک رتبه برتر 

همانطور که عرض کردیم این پک مناسب داوطلبیی است که فرصت کافی برای مطالعه داشته و در نظر دارند با کسب رتبه های تک رقمی و دو رقمی در بهترین دانشگاه های کشور در رشته مهندسی شیمی ادامه تحصیل بدهند. این عزیزان ضروت دارد ضمن انتخاب استفاده از منابع سطح بالا و جامع کع در ادامه بیان می شود در امر مطالعه به دو نکته توجه نمایند:

1- تهیه خلاصه از هر مبحث مطالعاتی و مرور مطالب در بازه حدودا 20 روزه

2- داشتن برنامه مدون تست زنی مداوم دروس تخصصی و رفع اشکالات موجود و تقویت نقاط قوت ( درکنار مرور مطالب)

همچنین در نظر داشته باشید برای شروع مطالعه ذکر سه نکته ضروی است:

1- دروس انتقال جرم، انتقال حرارت، ترمودینامیک و طراحی راکتور و ریاضی کاربردی در اولویت مطالعه بوده و بهتراست همزمان دوره مطالعاتی آن ها شروع گردد. همچنین درس عملیات واحد با وجود پیش نیاز  بودن از سوی درس انتقال جرم قابلیت مطالعه همزمان را دارد.

2- درس مکانیک سیالات به دلیل ویژگی خاص خود و سبک بسیار متنوع سوالات  فقط فصولی مشخصی مورد مطالعه قرار می گیرد و درس کنترل فرایندی با توجه به ضریب 1 و حجم نه چندان زیاد در بازه دو ماه مانده به کنکور مطالع می گردد.

3- درس زبان به صورت شناور و هم چنین در اوقات فراغت و نه الزاما فقط منابع مطالعاتی قابل مطالعه است.

در مورد داوطلبینی که تغییر رشته داده اند و به دنبال کسب رتبه های برتر هستند مناسب است کتاب های رفرنس  به شرح زیر را در کنار منابع پیشنهادی مطالعه کنند:

1- کتاب راکتور فاگلر- ترجمه علی خسروی- انتشارات دانشگاه شریف 2- کتاب ترمودینامیک ون نس- سعید سلطانعلی- پدیده 3- کتاب انتقال حرارت هولمن- غلامرضا ملک زاده 4- انتقال جرم تریبال – مرتضی سهرابی- امیرکبیر 5- عملیات واحد مک کیب- بهرام پوستی

در ادمه در قالب جدول منابع پک رتبه برتر دکتری مهندسی شیمی را معرفی می کنیم.

منابع دکتری مهندسی شیمی پک رتبه برتر
نام کتاب نام نویسنده انتشارات
زبان زیر ذره بین جلد 1 هادی جهانشاهی انتشارات نگاه دانش
زبان زیر ذره بین جلد 2 هادی جهانشاهی انتشارات نگاه دانش
زبان تخصصی مهندس شیمی محمود دهقانی آموزشی تألیفی ارشدان
انتقال حرارت امید بابایی جهش
ترمودینامیک امید بابایی جهش
مکانیک سیالات صفری فرد پارسه
مکانیک سیالات امیررضا زراتی جهش
کنترل فرآیند محمد حسین اقبال احمدی راهیان ارشد
طراحی راکتور بهزاد خداکرمی راهیان ارشد
انتقال جرم امید بابایی جهش
عملیات واحد کاوه عبدی راهیان ارشد
ریاضی کاربردی و عددی بهزاد خداکرمی راهیان ارشد
جامع کنکور مهندس شیمی مدرسان شریف( سری شیمی) مدرسان شریف( سری شیمی)

 

منابع کنکور دکتری مهندسی شیمی - پک حرفه ای

داوطلبینی از این پک استفاده می کنند که از یک سو به دلایل مختلف وقت کافی برای مطالعه جامه دروس پک رتبه برتر را ندارند و از سوی دیگر بسیار مشتاق هستند که در یک دانشگاه سراسری و سطح خوب تحصیل کنند. به همین دلیل با بررسی منابع مختلف موجود، پکی کاملا مناسب و کاربردی برای این عزیزان تهیه کردیم.

برای شروع مطالعه ذکر سه نکته ضروی است:

1- دروس انتقال جرم، انتقال حرارت، ترمودینامیک و طراحی راکتور و ریاضی کاربردی در اولویت مطالعه بوده و بهتراست همزمان دوره مطالعاتی آن ها شروع گردد. همچنین درس عملیات واحد با وجود پیش نیاز بودن از سوی درس انتقال جرم قابلیت مطالعه همزمان را دارد.

2- درس مکانیک سیالات به دلیل ویژگی خاص خود و سبک بسیار متنوع سوالات  فقط فصولی مشخصی مورد مطالعه قرار می گیرد و درس کنترل فرایندی با توجه به ضریب 1 و حجم نه چندان زیاد در بازه دو ماه مانده به کنکور مطالع می گردد.

3- درس زبان به صورت شناور و هم چنین در اوقات فراغت و نه الزاما فقط منابع مطالعاتی قابل مطالعه است.

هم چنین داوطلبینی که تغییر رشته داده اند مناسب است کتاب های رفرنس  به شرح زیر را در کنار منابع پیشنهادی مطالعه کنند:1- کتاب راکتور فاگلر- ترجمه علی خسروی- انتشارات دانشگاه شریف 2- کتاب ترمودینامیک ون نس- سعید سلطانعلی- پدیده 3- کتاب انتقال حرارت هولمن- غلامرضا ملک زاده 4- انتقال جرم تریبال – مرتضی سهرابی- امیرکبیر 5- عملیات واحد مک کیب- بهرام پوستی

پک ضربتی منابع کنکور دکتری مهندسی شیمی حاوی منابع زیر است:

منابع دکتری مهندسی شیمی پک حرفه ای
نام کتاب نام نویسنده انتشارات
زبان زیر ذره بین جلد 1 هادی جهانشاهی انتشارات نگاه دانش
زبان تخصصی مهندس شیمی سعید اسفندیار مدرسان شریف
انتقال حرارت امید بابایی جهش
ترمودینامیک امید بابایی جهش
مکانیک سیالات امیررضا زراتی جهش
کنترل فرآیند محمد میرزازاده پارسه
طراحی راکتور بهزاد خداکرمی راهیان ارشد
انتقال جرم امید بابایی جهش
عملیات واحد کاوه عبدی راهیان ارشد
ریاضی کاربردی و عددی رضا طاهری پارسه
جامع کنکور مهندس شیمی مدرسان شریف مدرسان شریف

منابع کنکور دکتری مهندسی شیمی - پک ضربتی

موفقیت در کنکور دکتری نیازمند برنامه ریزی و مطالعه مستمر متناسب با شرایط شخصی و شغلی و تحصیلی فرد است. برای داوطلبینی که به دلیل مشغله های کاری و ... زمان کافی برای مطالعه کامل دروس کنکور ندارند ذکر دو نکته ضروی است:1- با توجه به شرایط خاص هر داوطلب باید منابع مناسب فرد را انتخاب شود و با یک برناه ریزی اصولی و هدفمند و بهره گیری حداکثری از حداقل فرصت فرصت در جهت نیل به اهداف داوطلب را راهنمایی کرد. 2- با توجه به فرصت کم این داوطلبین باید براساس فرصت موجود و نقاط و قوت و ضعف داوطلب یک سری دروس و فصول کمتر مهم( مثلا دروس زبان انگلیسی، کنترل فرآیند، فصولی از درس مکانیک سیالات و...) حذف گردد و تمرکز بیشتر بر دروس پربازده و دارای ضریب بالا باشد. بنابراین با بهره گیری از این نکات و تهیه و استفاده از برنامه مطالعاتی مدون و اصولی با بهره گیری از سیستم هوش مصنوعی و ارائه مشورت های اصولی و علمی در زمینه مطالعه و رفع مشکلات و ابهامات، این داوطلبین می توانند با آسودگی به هدف مدنظر خود دست پیدا کنند.

موسسه 3گام مفتخر است که با بهره گیری از داوطلبین نخبه و کارآزموده در امور مشاوره تحصیلی، انتخاب منابع مطالعاتی و برنامه ریزی اصولی و جامع، همراهی مطمئن برای شما داوطلبین عزیز کنکور دکتری مهندس شیمی باشد و شما عزیزان را در نیل به اهداف خود کمک و راهنمایی نماید. همچنین فروشگاه کتاب موسسه 3گام آمادگی دارد که کلیه منابع مطالعاتی داوطلبین را تهیه و ارسال نماید.