برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد اقتصاد
برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد اقتصاد

 

برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد اقتصاد 

خیلی از شما عزیزان شاید کسانی باشید که تازه الان میخواهید برای آزمون ارشد شروع به مطالعه کنید و سوالی که در این جا مطرح می شود این است که آیا میتوانیم در 3ماه به موفقیت در کنکور ارشد اقتصاد برسیم؟ باید دقت داشته باشیم که زمان مهم ترین پارامتر است اینکه قرار است چه مقدار برای درس خواندن و رسیدن به این هدف انرژی صرف شود. داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که قرار نیست از 20 نمره 20 یا 19 بگیرند و باید در این زمان باقی مانده از 20 نمره پاسی را بیاورند پس قبولی در ارشد اقتصاد در این زمان باقی مانده یک امر در دسترس می باشد و این هدف کامال واقع بینانه است و وعده و وعید نیست. برای اینکه به این نمره پاسی دست پیدا کنیم الزم نیست کار سختی انجام دهید بلکه کافیست تصمیم بگیرید که کار مهمی را به انجام برسانید .پس هر فرد باید با مشورت با یک فرد آگاه و با توجه به خصوصیات فردی، شرایط زندگی خود و...، نسبت به برنامه ریزی درسی برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد اقدام کند.

برای اینکه مطالب زیاد پیچیده نشود داوطلبان را به دو دسته تقسیم می کنیم و شرایط برنامه ریزی سه ماهه و اقداماتی که باید انجام بدهند را بررسی می کنیم. دسته بندی داوطلبان برای برنامه ریزی سه ماهه ارشد اقتصاد به شکل زیر است:

  • برنامه ریزی سه ماهه ارشد اقتصاد برای داوطلبان با مطالعه قبلی 
  • برنامه ریزی سه ماهه ارشد اقتصاد برای داطلبان بدون مطالعه قبلی

 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد اقتصاد برای داوطلبان با مطالعه قبلی 

این دسته از داوطلبان به دودسته داوطلبان با لیسانس مرتبط و لیسانس غیر مرتبط تقسیم می شوند این داوطلبان مطمئنا میتوانند از الان برای آزمون ارشد شروع به مطالعه کنند. درست است که حجم دروس زیاد است اما با یک برنامه منطقی می توان در این زمان باقی مانده دو یا حتی سه بار دروس را مطالعه کرد. اغلب شما کسانی هستید که شاید تا به اینجا دروس را دست و پا شکسته خوانده اید. ولی مطمئن باشید که اگر از این جا به بعد وقت کافی بگذارید و برای مطالعه دروس برنامه دقیقی را اجرا کنید میتوانید همه دروس را چندین بار بخوانید و به موفقیت قابل قبولی دست یابید. شما هنوز حدودا 2500 ساعت وقت دارید. منطقی است که اگر ماه های پایانی را کامال اصولی مطالعه کنید به موفقیت میرسید. با هر مقدار مطالعه اگر حس می کنید "فقط" مطالعه کرده اید و مطالب بازدهی نداشته و تسلط ندارید یک ماه از این زمان را به مرور و تست زنی مطالب قبلی بپردازید و تا خیالتان از مطالب قبلی راحت نشده به مطالعه مطالب جدید اقدام نکنید. باید روش مطالعه و مرور خود را هم تغییر دهید که در زمان کم تر حجم بیشتری مطالعه کنید و از طرفی با مشکلی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می کنید هم مواجه نشوید یعنی فراموشی! اما به چه شکل؟ مشاوران ما با توجه به همه شرایط شما یعنی میزان مطالعه تا امروز، سطح علمی شما، رتبه و دانشگاه مورد نظر برای قبولی، تعداد ساعات مطالعه و ... برنامه ریزی سه ماهه را برای شما تنظیم می کنند و با توجه به تیپ مطالعاتی شما روش های بهینه مطالعه و مرور مناسب شما را در اختیارتان قرار می دهند و تمام اقدامات الزم را که نیاز است انجام دهید به شما آموزش می دهند برنامه 3 ماهه خود به دو دوره تقسیم می شود: 1 .دوره دو ماهه ی اول 2 .دوره یک ماهه ی دوم

دوماهه اول بیشتر به مطالعه عمقی دروس و دوره یک ماهه دوم بیشتر به مرور و جمع بندی می پردازد.


 

برنامه ریزی سه ماهه ارشد اقتصاد برای داوطلبان بدون مطالعه قبلی 

داوطلبان بدون مطالعه قبلی این دسته از داوطلبان هم به دودسته داوطلبان با لیسانس مرتبط و لیسانس غیر مرتبط تقسیم می شوند و اما اگر جزو گروه دوم از داوطلبان هستید و هنوز مطالعه خود را شروع نکرده اید می توانید مخاطب اصلی برنامه ریزی سه ماهه کنکور ارشد اقتصاد موسسه 3گام باشید. قطعا اگر حجم کتاب ها و منابع کنکور ارشد اقتصاد را دیده باشید می دانید که مطالعه این منابع و به تسلط رسیدن در آن ها کاری زمان بر است و حذف بعضی سرفصل ها از این منابع ممکن است باعث شود شما به موقع منابع را تمام کنید داوطلبان با لیسانس غیر مرتبط نباید نگران باشند زیرا بسیاری از داوطلبان با لیسانس مرتبط هم با شما استارت برنامه ریزی را خواهند زد و از نظر سطح علمی خیلی قوی نیستند و آن ها هم باید به مرور مطالب بپردازند و شاید عمده تفاوت شما با آن ها نداشتن دید مناسب نسبت به دروس و سرفصل های مختلف است. اما شاید یک سد بسیار بزرگ بر سر راه شما قرار داشته باشد زمان کم برای حدس و خطا اگر بتوانید از ابتدای برنامه ریزی سه ماهه خود با یک روش مطمئن به مطالعه بپردازید و حذف سرفصل و انتخاب منابع درست داشته باشید حتی شانس رتبه برتر شدن هم دارید. مشاوران تخصصی رشته اقتصاد به شما کمک می کنند تا از ابتدا سرفصل های امتیاز آورتر و راحت تر را مطالعه کنید و نحوه مطالعه هر درس را هم به صورت اختصاصی به شما آموزش می دهند در پایان به این نکته توجه داشته باشید که هر ساله 80 درصد سواالت کنکور اقتصاد از 20 درصد منابع مطرح می شوند و شناخت این منابع و سر فصل هایی که تست خیز هستند در این زمان باقی مانده با روش آزمون و خطا عمال غیر ممکن است و وجود یک مشاور متخصص را می طلبد که مشاورین موسسه 3گام این امکان را برای شما فراهم آورده اند. استرس نداشته باشید ومطمئن باشید که در زمان باقی مانده موفقیت امکان پذیر است.