مصاحبه با عاطفه ارزبین رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98
مصاحبه با عاطفه ارزبین رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98

 

 

 

مصاحبه با عاطفه ارزبین رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال اول

ضمن تبریک بابت نتیجه خوبی که توی کنکور ارشد روانشناسی کسب کردین لطفا خودتان را معرفی کنید.

عاطفه ارزبین رتبه 12 ارشد روانشناسی تربیتی هستم. کارشناسیم رو  دانشگاه پیام نور تهران جنوب با معدل 17.99 گرفتم و از اوایل بهمن ماه در سایت 3گام برای مشاوره ثبت نام کردم.

 

مصاحبه با عاطفه ارزبین رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال دوم

روند مطالعه و برنامه ریزی شما برای کنکور ارشد روانشناسی چه شکلی بوده است؟

طبق مشاوره ای که خانم اشرفی نیا به من دادند، به خاطر تایم کم من قرار شد تمرکز رو نقاط قوت باشه چون ریسکش بالا بود که روی نقاط ضعفم وقت بگذارم. به همین خاطر بخش هایی از سرفصل های آمار استنباطی رو حذف کردم. من بیشتر سعی کردم که وقت بگذارم رو دروسی که می تونستم درصد قابل قبولی رو بزنم و من زبانم قوی بود و جبران کرد کمبود درصد هام رو. ساعات مطالعه از روزی 6-7 ساعت که تو برنامه م بود شروع کردم و کم کم  ساعت های مطالعه م رو بالا بردم  تا یه هفته قبل کنکور که سعی کردم ارامش بیشتری به ذهنم بدم و ساعت ها رو کم کردم تا روز کنکور خسته نباشه ذهنم.

 

مصاحبه با عاطفه ارزبین رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال سوم 

تاثیر حضور مشاور در زمان مطالعه برای شما چگونه بوده است؟

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد روانشناسی خیلی نقش پررنگی داشت و اگه من خودم می خواستم تو این سه چهار ماه برای خودم برنامه ریزی کنم قطعا نمی تونستم همچین رتبه ای رو کسب کنم؛ چراکه خانم اشرفی نیا علاوه بر برنامه ریزی که برام انجام می دادند مواقعی که افت انگیزه داشتم  یا سایت رو چک نمی کردم، خودشون تماس می گرفتند و همین صحبت کردن با ایشون باعث می شد که انگیزه ای بگیرم و دوباره درس خوندن رو شروع کنم.

 

 

 

مصاحبه با عاطفه ارزبین رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال چهارم 

به عنوان رتبه برتر چه توصیه ای به داوطلبان  کنکور 99 دارین؟

به بچه هایی که تصمیم دارند ارشد 99 شرکت کنند میگم اگه تصمیم جدی و انگیزه بالایی دارند اون رو جدی بگیرند. قطعا انگیزه کافی نیست بلکه باید تلاش کنند و باید تلاش به اندازه انگیزه باشه. اگه هدف بالایی دارید تلاشتون هم باید به همون اندازه باشه . با توجه به پیش زمینه ای که خودتون دارید نقاط ضعف و قدرت خودتون رو بشناسید تا بتونید یک زمان مناسب رو برای شروع انتخاب کنید و به نتایج دلخواهتون برسید.

 

به توصیه رتبه های برتر ارشد روانشناسی مطالب زیر را هم در سایت 3گام مطالعه کنید:

نمونه کارنامه، رتبه ها، درصدها و قبولی های ارشد روانشناسی

رتبه ها و محل قبولی کارشناسی ارشد روانشناسی

 

مصاحبه با عاطفه ارزبین رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال پنجم

چه عواملی در موفقیت شما  نقش داشتند و این عوامل را چگونه درصد بندی می کنید؟

اگر بخوام به عوامل موفقیتم نمره بدم، 60 درصدش خودم بودم و انگیزه قوی و علاقه ای که به رشته و درس خوندن داشتم، 30 درصد به 3گام چون اگه خودم بودم نمی تونستم تو این زمان کم این رتبه رو بدست بیارم و مشاوره خیلی به من کمک کرد. 10 درصد هم برای اون تعویق یک ماه و نیمه کنکور که تونستم یک بار دیگه درس ها رو مرور کنم.

 

 

مصاحبه با عاطفه ارزبین رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال ششم

استفاده از مشاوره و برنامه ریزی 3گام رو به چه کسانی توصیه می کنید؟

مشاوره سه گام خیلی می تونه به کسایی که به هر دلیلی زمان کمی دارند مثلا شاغل اند یا مثل من متاهل اند و یا ممکنه ضعف هایی در برنامه ریزی داشته باشند و نتونن خیلی خودشون رو از لحاظ برنامه‌ریزی ساپورت کنند، خیلی خوبه

 

مصاحبه با عاطفه ارزبین رتبه برتر ارشد رشته روانشناسی 98 - سوال هفتم

از کدام خدمات 3گام رضایت بیشتری داشتید؟

یکی از ویژگی های سایت 3گام که برای من خیلی مفید بود، انعطاف پذیری بالای برنامه ریزی بود؛ مثلا تو قسمت پنل اگه یک هفته عقب می افتادیم می تونستیم گزارش هفتگی بزنیم و این عقب افتادگی رو در هفته بعد جبران کنیم. این باعث میشه داوطلب با خیال راحت تری درس بخونه و دچار استرس نشه.