بازار کار نانو تکنولوژی پزشکی

 

 

بازار کار نانو تکنولوژی پزشکی

یکی از ابعاد مهم معرفی ارشد نانوتکنولوژی پزشکی، بازار کار این رشته است. بازار کار نانو تکنولوژی پزشکی در زمینه های پژوهشی، آموزشی، تولیدی و خدماتی می باشد. در زمینه های پژوهشی، فارغ التحصیلان ارشد نانوتکنولوژی می توانند به طراحی پروژه ‌های تحقیقاتی، مراکز تحقیقاتی داروسازی و روش های تشخیص بیماری، انجام فعالیت های اجرایی در خصوص دستیابی به اهداف پژوهشی در سطح آزمایشگاهی، معرفی محصولات جدید دارویی – بهداشتی با استفاده از فناوری و محصولات نانو در بخش مواد و یا بهبود روش ها بپردازند. باید توجه داشت که رشته های مجاز برای کنکور ارشد نانوتکنولوژی پزشکی هم تا حدود زیادی به همین زمینه های کاری این رشته مربوط می شوند.

بازار کار نانوتکنولوژی پزشکی در زمینه های آموزشی، آموزش های عملی و برگزاری کلاس ها و کارگاه ها برای دانش آموختگان این رشته می باشد.

در حوزه تولیدی و خدماتی، بازار کار نانو تکنولوژی پزشکی در شرکت های دارویی و در خطوط تولیدی محصولات نانو می باشد. داوطلبان ارشد نانوتکنولوژی پس از فارغ التحصیلی حتی می توانند از طریق ارتباط با صنعت و پشتوانه مالی به تولید محصولات نانوپزشکی بپردازند.

در نهایت باید عنوان کرد که بازار کار مشخصی برای این رشته وجود ندارد، چرا که به طور کامل جایگاه کاربردی- بالینی- صنعتی آن هنوز تعریف نشده است. بیشترین کاربرد بازار کار نانو تکنولوژی پزشکی در دفتر تحقیقات و توسعه شرکت های دانش بنیان است.