معرفی ارشد نانوتکنولوژی پزشکی

کارشناسی ارشد نانوتکنولوژی پزشکی از رشته های پر طرفدار در حیطه پزشکی می باشد و جهت تولید مواد اولیه پزشکی در ابعاد نانو که یک میلیاردم متر است و اتم ها را در کنار هم می گذارد، کاری می کند که جهان حیرت انگیزی پیش روی دانشمندان قرار بگیرد و در تاریخ بشریت نظیری برای آن نمی ‌توان یافت. پیشرفت های پر شتابی که در ارشد نانوتکنولوژی به وقوع می پیوندد پیام های مهمی را با خود به همراه می آورد. مهمترین نکته در مورد موقعیت کنونی ارشد نانوتکنولوژی این است که دانشمندان به این توانایی رسیده اند که در تراز تک اتم ها به بهره گیری از آن ها بپردازند. ارشد نانوبیوتکنولوژی به عنوان یکی از حوزه ‌های کلیدی قرن 21 شناخته شده است که همانطور که از دروس دوره کارشناسی ارشد نانوتکنولوژی پزشکی مشخص می شود؛ امکان تعامل با سیستم های زنده را در مقیاس مولکولی فراهم می‌آورد. آنچه که تفاوت بین ارشد رشته بیوتکنولوژی و ارشد نانوتکنولوژی را نشان می دهد این است که بیوتکنولوژی به نانوتکنولوژی مدل ارائه می ‌دهد، در حالی که نانوتکنولوژی با در اختیار گذاشتن ابزار برای بیوتکنولوژی آن را برای رسیدن به اهدافش یاری می ‌رساند. امید هست که در آینده ‌ای نه چندان دور با استفاده از نانوتکنولوژی فارغ التحصیلان ارشد این رشته، امور داخلی هر سلول را تحت کنترل خود درآورند. هم اکنون گام های بلندی در ارشد این رشته برداشته شده و به عنوان نمونه فارغ التحصیلان نانوتکنولوژی می ‌توانند فعالیت پروتئین ها و مولکول DNA را در درون سلول کنترل کنند. به این ترتیب کارشناسی ارشد نانوتکنولوژی به محققان این امکان را می ‌دهد تا اطلاعات خود را درباره سلول ها یعنی اصلی ‌ترین بخش سازنده بدن جانداران به بهترین وجه کامل سازند. این نشان می دهد که بازار کار نانوتکنولوژی پزشکی به ویژه در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی آینده درخشانی خواهد داشت.

 

 

این رشته در دنیا یک رشته بسیار جذاب و نوین است و ورود علم نانو به عرصه پزشکی، یکی از اصلی ترین دغدغه های متخصصان علم نانو و پزشکی است. پیشرفت های اخیر در این عرصه باعث شده است تا بسیاری از علاقه مندان به حوزه پزشکی و مهندسی به این رشته ورود کنند.

در ایران این رشته جنبه کاربردی ندارد ولی یک رشته جذاب برای تحقیقات می باشد و با گرفتن مدرک دکترا در آن، شما جزء پیشگامان این علم خواهید شد. از طرفی شرایط برای پذیرش تحصیلی برای خارج از ایران نیز برای این رشته بسیار ایده آل است. اگر به دنبال مرزهای جدید علمی و تحقیقات هستید و استعداد خوبی در تحلیل مسئله و علوم مهندسی دارید، رشته نانوتکنولوژی پزشکی می تواند پاسخگوی نیاز شما برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد باشد. لذا لزوم توجه به ظرفیت پذیرش ارشد نانوتکنولوژی پزشکی هم برای داوطلبان این رشته ضروری می باشد.

نکته مهم درباره ارشد نانوتکنولوژی پزشکی این است که دانش دوران لیسانس شما بسیار برای این رشته به کارتان خواهد امد به خصوص اگر درک صحیحی از دانش دوران لیسانس خود داشته باشید. دیدگاه درست شما در دوران لیسانس با تلفیق دانش پژوهشی که در ارشد نانوتکنولوژی پزشکی به دست می آورید می تواند بهترین راهکار برای بیشترین بهره برداری ار مطالعه ارشد نانوتکنولوژی پزشکی باشد. از آنجا که دانش لیسانس در مقطع ارشد مهم می باشد لذا داوطلبان باید نسبت به رشته های مجاز برای کنکور ارشد نانوتکنولوژی پزشکی اطلاعات داشته باشند.

به دلیل طیف گسترده رشته هایی که در این رشته می توانند شرکت کنند، زیاد است و با توجه به شناخته شده تر شدن این رشته، به تدریج نرخ قبولی در آن بسیار سخت خواهد شد. به این ترتیب لزوم توجه به منابع کنکور کارشناسی ارشد نانو تکنولوژی پزشکی، برنامه ریزی و مشاوره برای کنکور ارشد آن برای داوطلبان اهمیت پیدا می کند. 

بسیاری از کسانی که در کنکور ارشد وزارت بهداشت در ارشد رشته نانوتکنولوژی پزشکی موفق بوده اند به وضوح عامل موفقیت خود را در برنامه ریزی مشخص، تعداد مرورهای بالا و استفاده از منابع کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نانو تکنولوژی پزشکی و البته پشتکار و تلاش خود و استفاده از راهنمایی های خوب کسانی که در سال های گذشته رتبه های خوب به دست آورده اند عنوان کرده اند. موسسه 3گام با داشتن مشاوران مجرب و یک سیستم بسیار خاص در امر برنامه ریزی می تواند عوامل اصلی موفقیت رتبه های برتر را برای شما پیاده سازی کند. برای ورود به پنل مشاوره و برنامه ریزی می توانید از طریق لینک زیر ثبت نام کنید و از یک جلسه مشاوره رایگان توسط مشاور تخصصی کارشناسی ارشد نانوتکنولوژی پزشکی بهره مند شوید.