کار ارشد اقتصاد
بازار کار رشته اقتصاد

 

بازار کار رشته اقتصاد شامل: متصدی بانک، کارشناس گمرک، مدیر مالی، تحلیلگر مالی، کارشناس امور مالیاتی، استاد دانشگاه، پژوهشگر، مدیر فروش، کارشناس/مدیر بازاریابی، کارشناس بیمه، کارشناس/مدیر خرید و تدارکات، کارشناس تحقیقات بازار، وزارت خانه ها و... . معرفی رشته اقتصاد و به ویژه تاکید بر آینده و بازر کار این رشته برای داوطلبان از اهمیت بالایی برخوردار است.

آینده شغلی رشته اقتصاد با توجه به نوع نگرش بانک ها به مقوله اقتصاد، بستگی به فعالیتهای بانکی کشور دارد. به قدری اقتصاد برای بانک ها اهمیت دارد که بعضی از بانک ها با یدک کشیدن نام اقتصاد برای خود برندینگ ایجاد کرده اند. بانک هایی مانند بانک اقتصاد نوین و بانک مهر اقتصاد.

نکته مهم در مورد بازار کار اقتصاد این است که این رشته باعث ساختن ذهنی فعال و انتخابگر برای دانشجویان می شود و افراد فارغ التحصیل این رشته می توانند بجز موارد بالا به فکر چیدن تدارکات و ایجاد بنگاه­های خدماتی و بازرگانی شخصی باشند. در نهایت به عنوان یک جمع بندی می توان بازار کار این رشته را با توجه به مهارتهای آموخته شده نسبت به دیگر رشته های علوم انسانی دارای جایگاه والا دانست. داوطلبان کارشناسی ارشد باید با مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد اقتصاد بتوانند به صورت اصولی این رشته را انتخاب کنند.

رسیدن به مشاغل بهتر در رشته اقتصاد و داشتن آینده شغلی روشن در رشته اقتصاد، مستلزم این است که با یک برنامه ریزی دقیق و کسب رتبه های برتر، تضمینی برای خود در بازار کا رایجاد کنید. به قطع یقین، قبولی در رشته اقتصاد و البته گرایشهای خوب آن در دانشگاههای خوب به خصوص دانشگاههای تهران، باعث می شود تا شما از همان زمان دانشجویی، وارد بازار کار شوید.

 

 

برای کسب دانش درباره منابع مناسب برای مطالعه ارشد اقتصاد می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

بهترین منابع کنکور ارشد اقتصاد

 

از طرفی امروزه اهمیت موضوع اقتصاد در جوامع بسیار مشخص و واضح است، زیرا مشکلات اقتصادی در حوزه مدیریت و سیاست گذاری بخش قابل توجهی از معضلات جامعه را تشکیل می دهند. لذا بهبود وضع مدیریت اقتصادی در جهت رشد و توسعه کشور نیازمند تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه اقتصاد است. اگر دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دوران تحصیل را با کیفیت مناسبی طی کند مسلماً می تواند در پیشبرد اهداف بنگاه های تجاری اعم از دولتی و خصوصی مثمر به ثمر بوده و خدمات مهمی را ارائه دهد. از دیگر زمینه هایی که متخصصان اقتصادی فرصت شغلی خواهند داشت بانک ها، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، وزارت اقتصاد و دارایی و مراکز تحقیقاتی وابسته به بخش های مختلف اقتصادی (اعم از بیمه، گمرک، بانک مرکزی و...) است. البته این سازمان های دولتی و خصوصی با توجه به گرایش های نسبتاً جدید به وجود آمده در کارشناسی ارشد اقتصاد می توانند دایره بسیار گسترده تری را شامل شوند. به عنوان مثال با به وجود آمدن رشته هایی نظیر اقتصاد انرژی قطعاً دایره عملکرد کارشناسان ارشد این گونه رشته ها به حوزه هایی مرتبط با نفت و گاز و انرژی گسترش یافته است.