مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مواد و متالوژی - حمیدرضا عابدین

حمیدرضا عابدین هستم، رتبه ۵۰ کنکور کارشناسی ارشد مهندسی مواد سال ۹۹ و در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی مواد و متالورژی از دانشگاه بوعلی سینا. 

در دوره ی کارشناسی به دروس خوردگی و مهندسی سطح علاقه مندی بیشتری نسبت به سایر دروس داشته ام و در این دروس تسلط خوبی کسب کردم و پروژه ی کارشناسی خود را در زمینه سطح و پوشش پیش بردم که همین موضوع سبب شد گرایش خوردگی را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه بدهم.

قطعا با ادامه تحصیل در مقطع ارشد رزومه قوی تر و دید و شناخت بیشتری به مهندسی مواد در گرایش مورد علاقه خود خواهید داشت که قطعا در آینده شغلی تاثیرگذار خواهد بود. 

مدارک کسب شده: 

برگزیده شدن طرح سنتز پلیمر در دوره ی علمی افرا (نفت و گاز)

دوره سالیدورک و پردازش و آنالیز تصاویر متالوگرافی  

حدود یک سال سابقه همکاری با موسسه ایران مواد به عنوان کارشناس تولید محتوا دارم و همچنین در یک سال گذشته، در مواردی از جمله کمک در حل تمرین دروس تخصصی، پروژه ها و مشاوره تخصصی با داوطلبان کنکور ارشد را به عهده داشته ام. 

بنده دو مورد بسیار مهم در را در موفقیت داوطلبان کنکور ارشد مهندسی مواد تاثیرگذار می دانم

۱- شناخت منابع مناسب و برنامه ریزی و پشتکار و پیگیری مستمر داوطلب با یک برنامه دقیق و منطقی

 ۲- اهمیت فوق العاده به بحث جمع بندی و طبقه بندی سرفصل ها، خلاصه نویسی و مرور مکرر آن ها در روز های پایانی

 من عامل موفقیت خود را همین موارد می دانم که باعث شد از مسیر درست خارج نشوم و مشکل عمده داوطلبان عدم دسترسی به این عامل ها است.

برنامه ریزی ارشد مواد با توجه به شرایط زمانی داوطلب، به دو صورت روزانه و هفتگی باید انجام شود. یکی دیگر از بخش های مهم برنامه ریزی مرور دروس است که بنا به وضعیت داوطلبان مرور در برنامه هفتگی گنجانده می شود؛ فراموشی مطالب با مرور بر طرف خواهد شد و قبل از جمع بندی باید اهمیت آن را جدی گرفت.

حذف دروسی مثل زبان و ریاضی یکی از چالش بر انگیز ترین مراحل برنامه ریزی برای کنکور ارشد مهندسی مواد است که بعضی داوطلبان حساسیت زیادی روز این دروس ندارند  و درصورتی که این مرحله به اشتباه انجام شود شاید از نتیجه دلخواه خود فاصله بگیرند.

راهکار بنده برای انتخاب دروس حذفی میزان وقت گیر بودن و سخت بودن مطالعه درسنامه ها و سنجیدن سختی سوالات در کنکور های اخیر است و باید سنجیده عمل شود.

داوطلبان می توانند علاوه بر انتقال تجربیاتم در زمینه کنکور و ارائه برنامه اصولی متناسب با شرایط هر داوطلب، از مشاوره علمی و مطرح کردن سوالات و ابهامات خود در دروس تخصصی با اینجناب بهره چند شده و مسیر دستیابی به موفقیت در کنکور را هموار تر سازند.

داوطلبان با انتخاب مشاور مناسبی که قوت قلب را در آن ها ایجاد کند میتوانند نتیجه خوبی بدست اورند و تمامی موارد را تا انتخاب رشته پوشش دهند.

به امید اینکه بتوانیم در کنار یکیگر به اهداف ایده آل شما برسیم

 

 

 

مشاور تخصصی کارشناسی ارشد مهندسی مواد و متالوژی - محمد حسین لطیفی

با سلام و آرزوی حال خوب خدمت همه شما داوطلبان عزیز بنده محمدحسین لطیفی هستم فارغ التحصیل دبیرستان سمپاد شهید سلطانی در رشته ریاضی و فیزیک،  با رتبه ۹۸۲ در منطقه ۲ در رشته مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر که برترین دانشگاه کشور در این زمینه هست، پذیرفته شده و در سال ۱۳۹۹ فارغ التحصیل شدم. در سال ۱۴۰۰ با کسب رتبه ۴۴ زیرگروه بیومواد کنکور ارشد مهندسی مواد و متالورژی، تحصیلم در رشته مهندسی پزشکی گرایش بایومتریال در دانشگاه تهران آغاز کردم . در حال حاضر به عنوان مشاور علمی مهندسی پلیمر و مهندسی بیومواد در ((موسسه ۳گام)) و به عنوان مدرس دروس ریاضی و فیزیک در موسسات مختلف فعالیت می‌کنم.

از مهمترین مواردی که رشته مهندسی پلیمر را از سایر رشته ها متمایز می‌کنند، تنوع بسیار بالا در صنایع و محصولات مختلف (از جمله صنایع پتروشیمی، صنایع لاستیک و تایر، صنایع بتن، صنایع الیاف، صنایع پلاستیک و کامپوزیت، صنایع دارویی، صنعت چاپ و بسته بندی و ....) و بازار کار گسترده هست که می‌تواند علایق مختلف را به خوبی پوشش دهد. به بیان ساده تر، دست یک مهندس پلیمر برای اشتغال در عناوین شغلی گوناگون در بخش های خصوصی و دولتی (از جمله تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت، بازایابی و فروش و...) و یا کار آفرینی و خود اشتغالی باز هست. از زمینه‌های تحقیقاتی مورد علاقه من در این رشته، حیطه مهندسی الاستومر و نانوکامپوزیت‌های پیشرفته و هوشمند بیشترین تاثیر رو در ایجاد انگیزه در من برای تحصیلات عالی داشته و دارند. سوابق کاری مرتبط بنده در حوزه مهندسی پلیمر، فعالیت در کارخانه‌های ((ایران تایر)) و ((پایون پلیمر)) رو شامل می‌شوند که تجربه هایی بسیار خوبی برای پیدا کردن مسیر شغلی آینده ام در اختیارم گذاشتند. شرکت در دوره های مختلف تخصصی، کنفرانس ‌های علمی و کارگاه ‌های رشته پلیمر و ارتباط با اساتید این حوزه دید وسیعی رو در این رشته به من داده و من رو برای اقدام به اپلای و ادامه تحصیل در یک محیط آکادمیک و صنعتی با سطح بسیار بالاتر مصمم تر کردند. دلایلی که باعث شد تا در رشته ای متفاوت از رشته مقطع کارشناسی در کنکور ارشد شرکت کنم، اولی بالا بردن دانش در حیطه طراحی محصولات پلیمری برای کابردهای زیستی که در دنیا شدیدا در حال توسعه هستند و دومی تقویت رزومه برای دریافت پذیرش از دانشگاه های بسیار خوب دنیا بودند.

در این قسمت میخواهم برخی از تجارب شخصی ام را در اختیارتون بگذارم تا بیشتر بهتون کمک کنم. شاید مهمترین چیزی که برای شما عجیب باشد، این است که من با برنامه شخصی و ظرف سه هفته مطالعه حتی بدون شرکت در آزمون‌های آزمایشی توانستم به نتیجه دلخواهم برسم و قبولی در تمام رشته محل های مهندسی پزشکی بیومواد و بافت را به دست بیاورم، آن هم نه با مطالعه همه‌ی دروس.  پیش از این زمان نیز به برخی از دوستانم دروس مهندسی کامپوزیت و الاستومر و کنترل فرآیند کنکور رشته پلیمر را تدریس می‌کردم که همگی این عزیزان در مقطع ارشد مهندسی پلیمر دانشگاه امیرکبیر پذیرفته شدند. به نظر من مهمترین عوامل برای موفقیت در این زمینه انتخاب استراتژی مناسب، منابع مفید و تلاش خود داوطلب هستند. بنابراین من به عنوان مشاور تخصصی حوزه‌های مهندسی پلیمر و بایومتریال و بافت، مهمترین نقش مشاوره رو شناخت جنبه های مختلف فردی دانشجو و انتخاب استراتژی‌ها و منابع و تدوین برنامه مطالعاتی متناسب و مختص همان دانشجو می‌دانم که بتواند به بهینه ترین شکل مسیر موفقیت مشاوره‌گیرنده رو هموار کند. چرا که افراد با پیش زمینه‌های مختلف علمی و استعدادها و شرایط گوناگون در این رقابت شرکت کرده و یک نسخه یکسان برای همه به هیچ وجه کارساز نیست. برای مثال فردی می تواند با انتخاب چند درس مشخص از بین دروس امتحانی و مطالعه و تست زنی هدفمند در همون دروس به هدفش برسد، کاری که دقیقا خود من انجامش دادم. مثال دیگر، استفاده از روشی است که در آن فرد بدون مطالعه قبلی صرفا با حل تست شروع کرده و از تست به منبع مراجعه می کند و یادگیری خودش رو بهبود داده و تعمیق می‎‎کند. افزون بر این، مشاور تخصصی می‌تواند با ارائه دورنمای درست از مسیر پیش روی داوطلب و حوزه های تخصصی منهای کنکور ، برای موفقیت بلند‌مدت داوطلب نیز کمک کننده باشد.

با توجه به گسترده شدن روز افزون کاربردهای رشته مهندسی پلیمر و مهندسی بیومواد و بافت، هرساله افراد بیشتری جذب این رشتهها شده و تمایل به شرکت در آزمون و ادامه تحصیل در این حوزهها را دارند که توجه به ظرفیت محدود دانشگاه‌های برتر رقابت بین افراد جهت ورود به این رشته‌ها رو به افزایش می‌باشند که این مساله رونق و آینده روشن‌تری را برای این حوزه‌ها نوید می‌دهد.

یک توصیه من برای داوطلبان این رشته‌ها تمرکز بیشتر بر روی مفاهیم و مطالعه موثر و استفاده از منابع بسیار مفید غیر نوشتاری افزون بر کتب تخصصی به منظور تثبیت مطالب هست تا در زمان کمتر با کیفیت بهتری مطالب را فرا بگیرند.

آرزوی قلبی من و همکارانم در ((موسسه ۳گام)) موفقیت همه‌ی شما عزیزان بوده و امید است که بتوانیم در این مسیر شمارا یاری دهیم.

در پناه حق باشید