نحوه جست و جو در سایت دانشگاه‌های خارجی برای اپلای

اپلای یا همان اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های خارج از کشور، همواره و به خصوص در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین مسائل دانشجویان است. یکی از موضوعات مهم در اپلای، چگونگی جستجو در سایت دانشگاه‌های خارجی برای کسب اطلاعات در مورد شرایط رشته، دانشگاه، پذیرش و ... است. شاید در ابتدا این کار سخت به نظر برسد، اما با دانستن چند نکته ساده شما می‌توانید به سرعت به اطلاعات دلخواه خود در مورد دانشگاه مد نظر اپلای برسید و به راحتی در سایت‌های دانشگاه‌های خارجی برای اپلای جستجو نمایید و یک قدم به مهاجرت تحصیلی نزدیک‌تر شوید. در این مقاله سعی شده است نکات مهم در مورد نحوه جستجو در سایت دانشگاه‌های خارج از کشور به شکل تصویری مورد بررسی قرار گیرد.

پیدا کردن رشته‌های مد نظر برای اپلای به دانشگاه‌های خارجی

همان طور که گفته شد، مهاجرت تحصیلی یکی از دغدغه‌های اصلی داوطلبان در سال‌های اخیر شده است. یکی از موضوعات در اپلای برای دانشگاه‌های خارجی یافتن رشته مناسب و مورد نظر برای پذیرش است. خیلی از دانشجویان پس از جستجوی فراوان در سایت دانشگاه به دنبال رشته مورد نظر، نمی‌توانند آن را پیدا کنند. نکته مهم در مورد یافتن رشته‌ها در سایت دانشگاه‌های خارجی آن است که کلیدواژه‌های زیر را جستجو نمایید:

Academics

Future Students

Prospective Students

International Students

Programs

Courses

این کلیدواژه‌ها معمولاً در نوار بالای سایت قرار دارند، اما اگر آن‌ها مشاهده نکردید، می‌توانید در قسمت باکس جستجوی سایت آن‌ها را تایپ و سرچ کنید.

همچنین ممکن است در سایت‌های دانشگاه‌های خارجی و در نوار بالای آن‌ها با گزینه‌های Admissions و Apply مواجه شوید که با کلیک بر روی آن‌ها می‌توانید به بخش‌های مرتبط با پذیرش و اپلای بروید.

در زیر تصویر سایت دانشگاه شیکاگو قرار داده شده است.

سایت دانشگاه شیکاگو
سایت دانشگاه شیکاگو

همان‌طور که می بنید، در نوار بالای سایت با کلیک بر روی گزینه Admissions ، عنوان مقاطع تحصیلی و رشته‌های مقاطع تحصیلی نمایان می‌شوند.  (کارشناسی ارشد و دکتری)Gradute  و undergraduate(دانشجویان کارشناسی) که می‌توانید با انتخاب هر کدام از زیرمجموعه‌های Programs به بخش مربوط به رشته‌های مختلف دانشگاه بروید.

 

همچنین برای پیداکردن شرایط هر رشته و مدارک مورد نیاز آن به دنبال کلیدواژه‌های زیر باشید:

Admissions

Applying

Required Documents

در زیر تصویر سایت دانشگاه شیکاگو قرار داده شده است، در نوار بالای سایت با کلیک بر روی گزینه Admissions ، عنوان مقاطع تحصیلی و رشته‌های مقاطع تحصیلی نمایان می‌شوند.  (کارشناسی ارشد و دکتری)Gradute  و undergraduate(دانشجویان کارشناسی) که می‌توانید با انتخاب هر کدام از زیرمجموعه‌های Admissions به بخش مربوط به آن شرایط رشته بروید.

سایت دانشگاه شیکاگو
سایت دانشگاه شیکاگو

در صفحه باز شده، بر روی گزینه Admissions کیک نمایید.

سایت دانشگاه شیکاگو
سایت دانشگاه شیکاگو

در صفحه باز شده، باید به دنبال رشته یا دانشکده مورد نظر خود باشید و سپس بر روی گزینه Admissions Information کلیک نمایید تا به صفحه توضیحات آن رشته منتقل شوید.

سایت دانشگاه شیکاگو
سایت دانشگاه شیکاگو

در صفحه باز شده تمام توضیحات مورد نیاز شما قرار گرفته است که می‌توانید مورد مطالعه قرار دهید.

سایت دانشگاه شیکاگو
سایت دانشگاه شیکاگو

 

پیدا کردن دانشکده برای اپلای به دانشگاه‌های خارجی

موضوع مهم بعدی، یافتن دانشکده‌های دانشگاه برای اپلای است. به این منظور شما می‌بایست در سایت دانشگاه‌ها به دنبال کلیدواژه‌های زیر  باشید:

Faculties

Schools

Departments

که با یافتن این کلیدواژه‌ها  و کلیک بر روی آن‌ها به بخش دانشکده‌های مختلف دانشگاه وارد می‌شوید.

در زیر تصویر سایت دانشگاه شیکاگو قرار داده شده است: در منوی بالای سایت می‌بایست تمام بخش‌ها را نگاه کرده و دنبال کلیدواژه‌های ذکر شده باشید، همان‌طور که در تصویر مشخص است بر روی گزینه Schools کلیک نمایید تا به بخش دانشکده‌ها منتقل شوید.

سایت دانشگاه شیکاگو
سایت دانشگاه شیکاگو

چنانچه برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جست و جو در سایت دانشگاه های خارجی برای اپلای نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید، می توانید با کارشناسان موسسه 3گام ارتباط برقرار کنید.

میزان شهریه رشته‌های مد نظر برای اپلای به دانشگاه‌های خارجی

اما وقتی صحبت از مهاجرت تحصیلی می‌شود، یکی از مهم‌ترین موضوعات میزان شهریه است. دانشجویان برای یافتن میزان شهریه دانشگاه مد نظر خود می‌بایست هنگام یکه به سایت دانشگاه‌های خارجی مراجعه می‌کنند به دنبال کلیدواژه‌های زیر باشند:

Fees

Finance

Tuition fee

Money Matter

در زیر تصویر سایت دانشگاه شیکاگو قرار داده شده است، در نوار بالای سایت با کلیک بر روی گزینه Admissions ، می‌توانید گزینه Financial aid & Tuition را مشاهده نماید که با انتخاب این گزینه به صفحه توضیحات در مورد میزان شهریه دانشگاه و مقاطع تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیکاگو منتقل خواهید شد.

سایت دانشگاه شیکاگو
سایت دانشگاه شیکاگو

بررسی اساتید هر رشته برای اپلای به دانشگاه‌های خارجی

یکی دیگر از موضوعات مهم در مورد مهاجرت تحصیلی، اساتید رشته و دانشگاه مد نظر است که باید اطلاعات کافی در مورد آن‌ها کسب کنید. برای یافتن اطلاعات اساتید دانشگاه‌های خارجی می‌بایست در سایت دانشگاه‌ها، پس از ورود به قسمت رشته مورد نظر خود، بر روی گزینه Faculty members  و یا Academic staffs  کلیک نمایید.

در زیر تصویر سایت دانشگاه شیکاگو قرار داده شده است. همان‌طور که می بنید، در نوار بالای سایت با کلیک بر روی گزینه Admissions ، عنوان مقاطع تحصیلی و رشته‌های مقاطع تحصیلی نمایان می‌شوند.  همان‌طور که در بخش یافتن رشته مورد نظر گفته شد، می‌بایست بر روزی گزینه‌های دارای Programs متناسب با مقطع تحصیلی مورد نظر کلیک نمایید.

سایت دانشگاه شیکاگو
سایت دانشگاه شیکاگو

در صفحه باز شده بر روی رشته مورد نظر کلیک کنید. در اینجا رشته بیوشیمی را به‌عنوان‌مثال انتخاب کرده‌ایم.

سایت دانشگاه شیکاگو
سایت دانشگاه شیکاگو

در صفحه باز شده باید به دنبال گزینه دارای Faculty بگردید. سپس بر روی آن کلیک نمایید.

سایت دانشگاه شیکاگو
سایت دانشگاه شیکاگو

سپس به صفحه اساتید رشته مورد نظر خود منتقل خواهید شد.

سایت دانشگاه شیکاگو
سایت دانشگاه شیکاگو

 

نکته: همچنین شما می‌توانید کلیدواژه‌های ذکر شده را در بخش سرچ (جستجو) خود سایت که با علامت ذره بین مشخص شده است تایپ نمایید تا تمام موارد موجود را برای شما پیدا کند و یا با استفاده از اسم دانشگاه + اسم دانشکده یا رشته + کلید واژه به جستجو در گوگل بپردازید.

اپلای یکی از اهداف اساسی دانشجویان است که از اولین اقدامات برای دستیابی به یک اپلای مناسب، پیدا کردن موقعیت های درست پژوهشی است. چنانچه نیاز به بررسی شرایط بیشتری دارید می توانید با کارشناسان موسسه 3گام ارتباط برقرار کنید.