تحصیل رایگان در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور و اخذ مدرک از یک دانشگاه معتبر آرزوی بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان است و دانشجویان به دلایل زیادی همچون موارد زیر تمایل به تحصیل در خارج از کشور دارند.

  1. کیفیت آموزش و زیرساخت
  2. قدرت انتخاب رشته متنوع
  3. فرصت های شغلی و امکان پیشرفت در تخصص مربوطه
  4. راهنمایی اعضای هیئت علمی متخصص
  5. امکان اقامت اخذ در یک کشور خارجی
  6. شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی محل زندگی

همچنین تحصیل دردانشگاه معتبر در یک کشور خارجی راهی است برای کسب تجارب فرهنگی، ایجاد دوستی و یادگیری زبان خارجی میباشد و به دانشجویان کمک میکند تا تجربه جهانی برای فعالیت های آینده کسب کنند و مطمئناً آنها را گام های زیادی به شغل رویایی خود نزدیک می کند زیرا مدرک تحصیلی از یک دانشگاه معتبر و تحصیل در خارج تأثیری شگرف و مثبت بر کارفرمایان در سراسر جهان می‌گذارد.

باتوجه ‌به هزینه‌های بالای مهاجرت تحصیلی در کشورهای خارجی و شرایط نامناسب اقتصادی کشور ایران، افزایش مداوم شهریه‌ها و هزینه‌های بالای زندگی در برخی از کشورهای خارجی و پیشرفته، اغلب بیشتر افرادی که تمکن مالی مورد نیاز را ندارند، از اینکه نمی‌توانند ازامکانات تحصیلی در کشورهای خارجی بهره ببرند از رویای خود دست میکشند و دیگر برای تحصیل اقدام نمیکنند چرا که علاوه بر هزینه دانشگاه، سایر هزینه‌های ضروری زندگی نیز وجود دارند که باعث شده است فکر ادامه تحصیل در خارج از کشور را فراموش کنند زیرا تحصیل در خارج از کشور می‌تواند یک امر گران‌قیمت باشد که بسیاری از پس آن برنمی‌آیند اما شرایط اینگونه نمیباشد زیرا راه های بسیار زیادی وجود دارد که علاقمندان به مهاجرت تحصیلی  میتوانند با کمترین هزینه در بهترین دانشگاه های جهان تحصیل کنند و گامی بلند به سمت آرزوهای خود بردارند که سعی بر آن است ما راهنمای این عزیزان باشیم و سهم کوچکی در موفقیت آنها داشته باشیم.

بورس تحصیلی و تحصیل رایگان

افرادی که تمایل دارند در یک کشور مطرح خارجی تحصیل کنند احتمالا بخش زیادی از دغدغه این افراد هزینه های تحصیل در کشور مقصد می باشد و به دنبال این هستند که بتوانند با دریافت کمک هزینه های تحصیلی با شرایط مطلوب تری به تحصیل بپردازند و همین منظور کمک هزینه ای از جانب کشور محل تحصیل به دانشجویان واجد شرایط تعلق می‌گیرد که بورس تحصیلی یا فاند ( (foundنام دارد که به دریافت کننده بورس تحصیلی بورسیه گفته می‌شود.

 با دریافت بورس تحصیلی می توان تا حد زیادی هزینه تحصیل در خارج از کشور را کاهش داد و تحصیلی راحت را تجربه کرد. اعطای بورسیه تحصیلی غالباً توسط دانشگاه‌ها ،دولت ها، موسسات علمی، نیکوکاری، افراد خیر و گاهاً در برخی از کشورها توسط کمپانی ها و شرکت های تجاری صورت می‌گیرد تا امکان تحصیل برای همه اقشار دانشجو وجود داشته باشد.

اصولاً بورس تحصیلی یا همان کمک هزینه برای تحصیلات تکمیلی ( دکتری و ارشد) در نظر گرفته می شود اما اصلا به این معنا نیست که سایر مقاطع تحصیلی نتوانند بورس تحصیلی  دریافت کنند بلکه می توانند با بررسی شرایط کشور و دانشگاه های مختلف از بورس تحصیلی مطلوبی برخوردار شوند.

بورس تحصیلی بر اساس فعالیت دانشجویان در کنار تحصیل به بورسیه بدون فعالیت جانبی که شامل: بورسیه عادی ((scholarship، جایز(award)، وام تحصیلی (loan)و... و بورسیه همراه با فعالیت جانبی که بر اساس فعالیت انجام شده  میباشد که شامل دستیار تدریس (teaching assistantship)و دستیار تحقیق(research assistantship)  وغیره تقسیم میشود.

بورسیه های بدون فعالیت جانبی در اصطلاح فول فاند (full found)خوانده می شود زیرا می توانند هزینه های دانشجویی را کاملا پوشش دهند که مورد توجه بسیاری از دانشجویان می باشد و رقابت شدیدی برای دریافت آنها وجود دارد.

حال این سوال پیش می آید که منظور از تحصیل رایگان همان بورسیه است؟

این نکته حائز اهمیت می‌باشد که چیزی با عنوان تحصیل کاملاً رایگان وجود ندارد زیرا علاوه بر شهریه دانشگاه و هزینه‌های مربوط به تحصیل، فردی که می‌خواهد در یک کشور خارجی اقدام به تحصیل کند باید هزینه‌های جانبی را نیز پرداخت نماید. بورس تحصیلی این شرایط را مهیا می‌کند تا دانشجویان و مشتاقان تحصیل بتوانند تا حد زیادی این هزینه‌ها را کاهش بدهند و به رویای تحصیل کامل رایگان در خارج نزدیک شود اما به هیچ عنوان حتی اگر فردی بتواند بورسیه فول فاند دریافت کند نباید تصور کاملا رایگان را در سر بپروراند بلکه در همان بورسیه فول فاند نیز شخص باید مبالغی همانند هزینه ثبت نام برای بورسیه تحصیل رایگان، ترجمه مدارک و ارسال آن به‌ دانشگاه مقصد یا آزاد کردن مدارک تحصیلی‌ را بپردازد پس نمی‌توان گفت که بورسیه همان تحصیل رایگان به صورت مطلق می باشد بلکه بورسیه ابزاری است برای نزدیک شدن به تحصیل رایگان تا بتواند تا حد ممکن هزینه‌های مربوط به تحصیل را تا حد زیادی پوشش دهد.

کشورهایی که تحصیل رایگان در آن ها امکان پذیر است

پیدا کردن یک کشور ارزان برای تحصیل یکی از چالش هایی است که تمامی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور با آن رو به رو می شوند. زیرا هزینه زندگی در کشورهای مختلف و میزان شهریه دانشگاه های آن ها، متناسب با عوامل مختلف اقتصادی با یکدیگر تفاوت دارند. از طرف دیگر پایین آمدن ارزش پول ملی کشور ایران نیز باعث افزایش هزینه های مهاجرت تحصیلی دانشجویان شده است. این عوامل باعث شده تا داوطلبان به دنبال پیدا کردن یک کشور ارزان برای تحصیل باشند که هزینه های زندگی و تحصیل در آن ها اقتصادی تر و مقرون به صرفه تر است. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها گزینه تحصیل رایگان و یا ارزان در خارج از کشور نباید معیار اصلی شما برای انتخاب دانشگاه و مقصد تحصیلی باشد و باید به موضوع کیفیت تحصیلی، اعتبار مدارک دانشگاهی، بازار کار بین المللی، هزینه های زندگی و موارد این چنینی نیز توجه داشته باشید.هرچند تحصیل در کشوری دیگر با هزینه پایین یک مزیت مهم حساب می‌شود اما تمام کشورهایی که هزینه پایینی برای تحصیل دریافت می‌کنند، انتخاب مناسبی برای مهاجرت نیستند. به منظور انتخاب ارزانترین کشور برای تحصیل، باید معیارهای مهمی  همانند:

الف) شرایط کار بعد از تحصیل

ب) هزینه تحصیل

ج) فرهنگ و شرایط اجتماعی کشورانتخابی

د) اعتبار علمی

ه) هزینه‌های جانبی (اخذ ویزا، خدمات درمانی، مالیات و...)

را در نظر گرفت تا علاوه بر هزینه مناسب، از سایر مزایای تحصیل در خارج نیز بهره‌مند شوید.

برای معرفی ارزان ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی باید تمامی موارد را در نظر بگیرید تا بتوانید در شرایط مساعد به تحصیل بپردازید به همین دلیل همه کشور ها نمیتوانند مقصد مناسبی برای مهاجرت باشند زیرا مجموع شرایط را باید در نظر گرفت تا علاوه بر هزینه مناسب، از سایر مزایای تحصیل در خارج نیز بهره‌مند شوید که به بیان ما و با بررسی های صورت گرفته دو کشور آلمان و اتریش میتواند مقصد مناسبی برای مشتاقان مهاجرت تحصیلی باشد و تا حد زیادی بر مجموع شرایط لازم برای مهاجرت تحصیلی جامه عمل بپوشاند که در ادامه به بررسی اجمالی این دو کشور میپردازیم.

شرایط تحصیل رایگان و بررسی کشور آلمان

کشور آلمان یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین کشورها می‌باشد که به علت شرایط اقتصادی و اجتماعی مناسب توانسته توجه همگان را برای مهاجرت به سمت خود جذب کند در زمینه مهاجرت تحصیلی نیز به علت مزایای فراوانی همچون امکان دریافت اقامت ، تحصیل رایگان و هزینه های پایین زندگی مقصد بسیار مناسبی برای علاقه مندان می‌باشد که به اختصار  به بررسی ابعاد مختلف تحصیل و زندگی در آلمان می پردازیم.

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

ویژگی کشور و خصوصیات مردم آلمان

لوکیشن

کشوری در قاره ی اروپا

پایتخت

برلین

جمعیت

80میلیون نفر

دین

مسیحیت

زبان

آلمانی

خصوصیات مردم آلمان

وقت شناس

منضبط

قانون مند

 

مزایای تحصیل در آلمان

 

مزایای تحصیل در آلمان

 

عضویت در اتحادیه اروپا

با اخذ ویزای تحصیلی این کشور میتوان به راحتی به سایر کشور های اروپایی رفت و آمد کرد

 
 

مطرح در زمینه تکنولوژی و صنعت

امکان اشتغال در شرکت ها و موسسات عالی رتبه

 

هزینه

بسیار کم هزینه  و گاها رایگان

 

اعتبار مدرک

اعتبار مدارک اخذ شده در سراسر جهان

 

امکان تحصیل به زبان انگلیس

ارائه طیف گسترده ای از برنامه ها به زبان انگلیسی شرایط تحصیل رایگان در آلمان بدون مدرک زبان آلمانی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

 
 
 

 

تحصیل درمدارس آلمان

تحصیل در مدارس آلمان

 

شرایط سنی

6 الی 18 سالگی

 

مدارک لازم

پذیرش مدرسه، ترجمه رزومه تحصیلی و ریزنمرات، تمکن مالی، فرم درخواست ویزا و

 
 

هزینه تحصیل

مدارس دولتی رایگان هستند و خصوصی میانگین 20،000 تا 25،000 یورو در سال

 
 
 

 کارشناسی در آلمان

تحصیل مقطع کارشناسی در آلمان

 

طول دوره تحصیل

6 تا 8 ترم

 

مدارک لازم

مدرک معتبر زبان، ترجمه رزومه تحصیلی، تمکن مالی، گواهی سلامت و...

 
 

شرایط سنی

حداکثر 24

 

معدل دیپلم

حداقل 16

 

هزینه تحصیل

دانشگاه های دولتی رایگان است(میانگین 300 یورو در ترم)

 

خصوصی حداقل 1000 یورو در سال

 

مدرک زبان

حداقل B1-B2 یا  مدرک Goethe

 
کارشناسی ارشد در آلمان:

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

 

طول دوره تحصیل

3 الی 4 سال

 

مدرک زبان

ارائه مدرک B2 زباان آلمانی قبل از دانشگاه

 

در صورت تحصیل به زبان انگلیسی حداقل نمره6.5آیلتس یا تافل حداقل 90

 
 

مدارک لازم

مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات

 

مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات

 

ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و ریز نمرات این مقطع

 

توصیه نامه اساتید مقاطع تحصیلی قبلی (اختیاری)

 

انگیزه‌نامه SOP

 

رزومه CV

 

شرایط سنی

حداکثر 32

 

معدل کارشناسی

حداقل 15

 

هزینه تحصیل

دانشگاه های دولتی رایگان است(میانگین 300 یورو در ترم)

 
 
 
دکتری در آلمان

طول دوره تحصیل

3    الی  6 سال + دریافت حقوق ماهانه

دانش زبان

آیلتس 7

مدرک C1 –C2 زبان آلمانی

مدارک لازم

فرم درخواست ویزا

عکس گذرنامه ای

گذرنامه معتبر

مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات

مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات

ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و ریز نمرات این مقطع

ترجمه رسمی مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات این مقطع

توصیه نامه اساتید مقاطع تحصیلی قبلی

موافقت استاد راهنما

انگیزه‌نامه SOP

رزومه CV

داشتن مقالات بین المللی تحت عنوان ISI

شرایط سنی

محدودیت خاصی ندارد

معدل کارشناسی ارشد

حداقل 15

هزینه تحصیل

تقریبا صفر

 

اخذ ویزا در آلمان

تمکن مالی

باید گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی به مبلغ حداقل10.236 یورو را به سفارت نشان دهید.

 
 

مدت زمان گرفتن ویزا

کارشناسی (و کالج) بالای 12 ماه

 

کارشناسی ارشد 11 ماه

 

برای کارشناسی ارشد، پذیرش مستقیم (با مدرک زبان) داشته باشد، سفارت آلمان در تهران به آن فرد وقت VIP نهایتا 2 ماهه خواهد داد.

 
 

شرایط سنی

کارشناسی: حداکثر 25 سال

 

پزشکی : حداکثر 22 سال

 

کارشناسی ارشد : حداکثر 32 سال

 

ویزای همراه دانشجویی

برای همسر دانشجو داشتن مدرک A1  آلمانی الزامی است.

 

مدارک: شناسنامه و مدرک شناسایی همسر و فرزندان - تکمیل فرم درخواست - پاسپورت همراهان - کارت اقامت دانشجو -گواهی تولد فرزندان - ترجمه سند رسمی ازدواج

 
 

مدارک

پذیرش معتبر از دانشگاه

 

ترجمه شناسنامه در صورت داشتن توضیحات

 

ترجمه مدارک تحصیلی به زبان آلمانی

 

رزومه و انگیزه نامه صحیح

 

مدرک زبان معتبر انگلیسی یا آلمانی

 
 

 

لیست دانشگاه های دولتی آلمان

دانشگاه بن

دانشگاه روتلینگن

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه RWTH آخن

مدرسه کسب و کار ونوآوری برلین

دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه کلن

دانشگاه اشتوتگارت

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه یوهانس گوتنبرگ

دانشگاه مانهایم

دانشگاه آردن برلین

دانشگاه لایپزیک

دانشگاه هایدلبرگ – آلمان

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ

دانشگاه صنعتی براونشوایگ

دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت

دانشگاه فنی مونیخ

 

دانشگاه های رایگان آلمان

دانشگاه صنعتی هامبورگ (TUHH)

دانشگاه هافن سیتی هامبورگ (HCU)

دانشگاه هافن سیتی هامبورگ (HCU)

دانشگاه هامبورگ (UHH))

دانشگاه فنی برلین

دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ (HAW))

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه فنی مونیخ

HTW برلین (دانشگاه علوم کاربردی مهندسی و اقتصاد)

لودویگ-ماکسیمیلیان-دانشگاه مونیخ

 

دانشگاه های رایگان آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه کارلسروهه

دانشگاه هایدلبرگ

دانشگاه آخن

دانشگاه هامبورگ

دانشگاه LMU مونیخ

دانشگاه برلین

 

کالج های آلمان

دانشگاه روپرشت کارل هایدلبرگ

دانشگاه بن

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه فریبورگ

دانشگاه آخن

دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه توبینگن

 

تحصیل رایگان کشور اتریش

زندگی دانشجویی در اتریش از جذابیت بالایی برخوردار است زیرا ترکیبی از شادی، سطح علمی بالا، استاندارد و کیفیت زندگی مناسب می باشد که سعی بر آن داریم  شرایط تحصیل و زندگی دراتریش را مورد  بررسی قرار دهیم تا راهنمای مشتاقان مهاجرت به اتریش باشیم.

مهاجرت تحصیلی اتریش

اتریش:

لوکیشن

واقع در اروپای مرکزی

پایتخت

وین

آب و هوا

معتدل؛ قاره ای، ابری

جمعیت

9 میلیون

دین

مسیحیت ،اسلام و...

زبان

آلمانی زبان رسمی است

خصوصیات مردم اتریش

محافظه کار

معتدل

استقلال طلب

توجه به ظاهر و پوشش

 
مزایای تحصیل در اتریش:

 

اشتغال

امکان کارکردن درحین تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی و فرصت های شغلی متنوع

کیفیت آموزش

امکان تحصیل  در فضای آمورشی استاندارد،مطلوب و معتبر

هزینه

بسیار کم هزینه و گاها رایگان

اعتبار مدرک

اعتبار مدارک اخذ شده در سراسر جهان

ویزای همراه

امکان استفاده از ویزای  همراه دانشجویی

 

مدارس در اتریش:

شرایط سنی

6 الی 18 سالگی

شرایط پذیرش

داشتن قیم قانونی در اتریش یا پرداخت شهریه

مدارک لازم

پاسپورت، نامه پذیرش از مدارس، اجازه ی والدین، رزومه تحصیلی

هزینه تحصیل

مدارس دولتی رایگان هستند

برترین دبیرستان ها

مدرسه بین‌المللی آمادوس، مدرسه آمریکایی سالزبورگ، مدرسه آمریکایی آیس

مدارس

نوع اول : دولتی و رایگان

متقاضیان: دانش آموزانی که والدین آن ها دارای اقامت کشور اتریش باشند

نوع دوم :خصوصی و شبانه روزی

پرداخت حدود 12 هزار الی 25 هزار یورو

متقاضیان: دانش آموزانی که والدین آن ها دارای اقامت کشور اتریش نباشند

 

کارشناسی در اتریش:

طول دوره تحصیل

3 الی 4 سال

دانش زبان

حداقل مدرک B2 زبان آلمانی

مدارک لازم

مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات

مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات

ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و ریز نمرات این مقطع

توصیه نامه اساتید مقاطع تحصیلی قبلی (اختیاری)

انگیزه‌نامه SOP

رزومه CV

هزینه تحصیل

حداقل 1000 یورو

متقاضیان تحصیل

نوع اول (رایگان) : دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و یا افرادی که اقامت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند

نوع دوم(شهریه): دانشجویان  که عضویت اتحادیه اروپا و یا افرادی که اقامت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ندارند.

 
کارشناسی ارشد در اتریش:

طول دوره تحصیل

1 الی 2 سال

دانش زبان

حداقل مدرک B2 زبان آلمانی

مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات

مدارک لازم

مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات

ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و ریز نمرات این مقطع

توصیه نامه اساتید مقاطع تحصیلی قبلی (اختیاری)

انگیزه‌نامه SOP

رزومه CV

معدل لازم

حداقل 15

هزینه تحصیل

دانشگاه‌های دولتی رایگان هستند و دانشگاه های خصوصی حداقل 6000 یورو

ویزای همراه

امکان دریافت ویزای همراه برای همسر متقاضی و فرزندان زیر 18 سال

 

بورسیه در مقطع ارشد و دکتری در اتریش

نوع اول

بورسیه دکتری CoQus در دانشگاه وین در اتریش

شرایط دریافت: دستاوردهای علمی دانشجویان و پتانسیل آن‌ها برای پیشرفت

نوع دوم

بورسیه دانشگاه سالزبورگ و دانشگاه اینسبروک

مخاطب دریافت: دانشجویان کشور های توسعه یافته

نوع سوم

بورسیه‌های نسل بعدی دانشگاه MODUL در اتریش

مزیت: تخفیف 50% از مقدار شهریه

 

 

 

دکتری در اتریش:

طول دوره تحصیل

الی 4 سال

دانش زبان

حداقل مدرک زبان آلمانی B2 یا مدرک معتبر زبان انگلیسی

مدارک لازم

نامه پذیرش از دانشگاه

گواهی محل اقامت

فرم درخواست ویزا

گذرنامه معتبر

ترجمه رسمی مدرک کارشناسی و ریز نمرات این مقطع

ترجمه رسمی مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات این مقطع

توصیه نامه اساتید مقاطع تحصیلی قبلی

موافقت استاد راهنما

انگیزه‌نامه SOP

رزومه CV

داشتن مقالات بین المللی تحت عنوان ISI

گواهی تمکن مالی

گواهی‌های هویتی و شناسایی فرد متقاضی

هزینه تحصیل

دانشگاه‌های دولتی رایگان هستند و دانشگاه های خصوصی حداقل 6000 یورو

اولویت پذیرش

محدود و به صورت رقابتی

شرایط لازم

رزومه تحصیلی قوی

سابقه پژوهش و تحقیقات ( ارائه مقالات چاپ شده ISIو مقالات منتشر شده در نشریات و...)

 

تحصیل رایگان در دانشگاه های رایگان اتریش

دانشگاه ملی وین

دانشگاه اینسبورگ

دانشگاه صنعتی گراز

دانشگاه پلی تکنیک وین

دانشگاه کلاگنفورت

داشنگاه یوهانس کپلر لینز

دانشگاه گراس

دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی

دانشگاه علوم پزشکی وین

دانشگاه اقتصاد و تجارت وین

 
اخذ ویزا در اتریش

تمکن مالی

باید گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی به مبلغ حداقل 10000 یورو را به سفارت نشان دهید.

 

ویزای همراه دانشجویی

مدارک: شناسنامه و مدرک شناسایی همسر و فرزندان – تکمیل فرم درخواست – پاسپورت همراهان – کارت اقامت دانشجو –گواهی تولد فرزندان- ترجمه سند رسمی ازدواج

 
 

مدارک لازم

نامه پذیرش معتبر از دانشگاه

 

ترجمه شناسنامه در صورت داشتن توضیحات

 

ترجمه مدارک تحصیلی

 

رزومه و انگیزه نامه صحیح

 

مدرک زبان معتبر انگلیسی یا آلمانی

 

ریز نمرات دوره های تحصیلی

 

بیمه نامه دانشجویی

 

سند ازدواج و طلاق در صورت وجود و ترجمه ی مدارک

 

نامه درخواست پذیرش از دانشگاه

 

انگیزه نامه

 

رزومه

 
امیدواریم که مطالب ارائه شده توانسته باشد تا حد زیادی برای آشنایی با شرایط تحصیل در آلمان و اتریش به شما کمک کرده باشد و بتوانیم با این مطالب در صورت تمایل آینده تحصیلی خود را در این دو کشور رقم بزنید.

 ذکر این نکته حائز اهمیت است که اعداد و ارقام ذکر شده به صورت تقریبی بیان شده است و هر ساله این اعداد متغیر است و بهتر است شرایط هر دانشگاه را قبل از پذیرش از وب سایت خود دانشگاه مطالعه کنید و از آخرین تغییرات مطلع شوید.