مهاجرت تحصیلی کانادا | نحوه گرفتن بورسیه کانادا
نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا

 

 

مهاجرت تحصیلی کانادا | نحوه گرفتن بورسیه کانادا

مهاجرت تحصیلی، زمینه ساز پیشرفت های بسیار زیادی برای دانشجویان است. مهاجرت های تحصیلی در سال های اخیر رایج شده است. اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در دیگر کشورهای خارجی را دارید، بهتر است ابتدا درباره‌ی کشورهای گوناگون و دلایل محبوبیت آن‌ها مطالعه کنید به صورتی که صفر تا صد اپلای و اخذ بورسیه تحصیلی را بدانید و بتوانید از دانسته های خود در جهت مثبت استفاده و برای اخذ ویزای تحصیلی یا حتی بورسیه تحصیلی کشور مورد نظر خود اقدام کنید.

کانادا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شمال قاره آمریکا به مساحت ۹۹۸۴۵۷۰ کیلومتر مربع است و پس از روسیه دومین کشور جهان از نظر وسعت است اما نسبت به وسعتی که دارد، دارای کم جمعیت ترین کشور قاره آمریکا محسوب می شود. به دلیل اینکه بسیاری از دانشگاه های کانادایی در رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان قرار دارند این کشور تبدیل به مکان ایده آلی برای تحصیل دانشجویان بین المللی شده است. همچنین کانادا یکی از بهترین سیستم های دانشگاهی و آموزشی را در سطح جهان دارد و دلیل دیگری که دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان به خصوص ایران قصد دارند تا در این کشور تحصیل کنند سیستم آموزشی قوی این کشور است. 

در این مطلب به بررسی عناوین زیر می پردازیم:

 

بورسیه تحصیلی کانادا

۸ مزیت منحصر به فرد تحصیلی در کانادا برای دانشجویان خارجی

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

کانادا چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

شرایط عمومی اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

انواع بورسیه تحصیلی در کانادا

بورسیه های تحصیلی کانادا براساس سطح علمی

بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی

بورسیه فول فاند کانادا

نحوه اپلای برای بورسیه

نحوه مکاتبه و نامه نگاری برای اخذ بورسیه کانادا

طریقه نوشتن برنامه درسی به منظور اخذ ویزای دانشجویی کانادا

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

دلایل ریجکتی بورسیه تحصیلی کانادا

وام به دانشجویان کانادا

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع دکترا

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا بدون مقاله

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا و گرفتن ویزا

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا و بررسی ویزا همراه

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا و هزینه های زندگی

بهترین زمان برای اقدام بورسیه تحصیلی کانادا

لیست دانشگاه های معتبر کانادا برای ارائه بورسیه

جدول زمانی پذیرش و بورس های تحصیلی کانادا

دانشگاه های مورد تایید کشور کانادا در وزارت علوم ایران

دانشگاه های دولتی در هر استان کانادا

دانشگاه های خصوصی در هر استان کانادا

شرایط آب و هوا در کانادا 

 جمع بندی

 

 

بورسیه تحصیلی کانادا

از آنجایی که هزینه های تحصیل و زندگی برای افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند زیاد است بورسیه تحصیلی در کانادا توسط دولت کانادا و بسیاری از موسسات عالی و دانشگاه های کانادا، در کنار جوایز و کمک هزینه های تحصیلی به دانشجویان بین المللی داده می شوند تا به آن ها در هزینه های تحصیلی و مالی کمک کنند. همانطور که گفتیم کشور کانادا دارای سیستم آموزشی خوب و نظام‌مندی است و با در اختیار قرار دادن بورسیه تحصیلی سعی در کاهش فشار مالی تحصیلی برای دانشجویان دارد. نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا دارای شرایط و ضوابط خاص و همچنین دارای ددلاین های مهمی است که افراد متقاضی باید قبل از اتمام این زمان ها اقدام به گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا کنند. شرایط بورسیه تحصیل در کانادا به نوع بورسیه وابسته است.

 واژه های Scholarships, grants, fund واژه هایی است که به ذهن متقاضیان خطور می کند و این سه واژه مدل های مختلف بورسیه تحصیلی کانادا می باشد.

 

۸ مزیت منحصر به فرد تحصیلی در کانادا برای دانشجویان خارجی

با توجه به آمارهای بین المللی کانادا یکی از امن ترین کشورهای جهان و دارای پایین ترین میزان جرم می باشد. به نحوی که یک دانشجوی جوان می تواند آزادانه و به دور از ناامنی های موجود در ایالات متحده آمریکا یا برخی از کشورهای اروپایی به تحصیل خود ادامه دهد.

۸ مزیت مهم و منحصر به فرد تحصیلی در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم.

هزینه تحصیل در کانادا ارزانتر از تمام کشورهای انگلیسی زبان جهان

شهریه دانشگاه ها و کالج های کانادا از تمامی کشورهای انگلیسی زبان خصوصا کشورهای هم تراز مشابه نظیر آمریکا، انگلستان و استرالیا، به مراتب ارزانتر است.

چند فرهنگی بودن

کانادا یک کشور چند فرهنگی می باشد و تورنتو پایتخت تجاری این کشور در صدر رتبه بندی شهرهای چند فرهنگی جهان قرار دارد. به نحوی که بیش از نود زبان در این شهر صحبت می شود. جمع شدن هفتاد و دو ملت زیر یک پرچم واحد در کنار اعطای بالاترین میزان آزادی های مدنی و حقوق بشر به آن ها، در عین کنترل میزان جرم و جنایت پایین ترین سطح ممکن هنر مدیریت دولت کانادا را نشان می دهد. این در حالی است که در کانادا، تبعیض قومی، نژادی، مذهبی و جنسی خیلی به ندرت دیده می شود که همگی این عوامل سبب شده حتی اتباع کشورهای پیشرفته ای نظیر آلمان و آمریکا، به کانادا مهاجرت کنند. با توجه به این موارد، امکان آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان بین المللی با فرهنگ، آداب و رسوم کشورهای مختلف در کانادا در بالاترین سطح خود امکان پذیر می باشد.

امکان ورود همسر و فرزندان

بر اساس قوانین هیچ منعی جهت اقدام همزمان برای احذ ویزای همراهی همسر و فرزندان همزمان با ویزای تحصیلی دانشجو وجود ندارد. البته افسر می تواند بر اساس مستندات به همراهان دانشجویان بین المللی ویزا دهد یا تقاضای آن ها را رد کند.

اجازه کار دانشجویان بین المللی در حین تحصیل به صورت پاره وقت

دانشجویان بین المللی که در دوره های تمام وقت در کالج یا دانشگاه در حال تحصیل هستند می توانند ۲۰ ساعت کار در هفته را داشته باشند. بدین معنی که براساس قانون دانشجو می تواند در حین تحصیل در کانادا به صورت پاره وقت در یک شرکت یا فروشگاه با پایه حقوق از ساعتی ۱۴ دلار (در تورنتو) استخدام شود.

اجازه کار تمام وقت همسر دانشجو

قانون کانادا به همسر فرد دانشجو اجازه کار تمام وقت چهل ساعت در هفته (معادل یکصد و شصت ساعت در ماه) را می دهد. یعنی اگر یک فرد متأهل جهت تحصیل به کانادا بیاید، حتی اگر خود و همسرش در مشاغل پایه با حداقل حقوق کار کنند، می توانند به راحتی هزینه های زندگی و حتی بخش عمده ای از هزینه های تحصیل را تأمین نمایند.

اجازه تحصیل فرزندان زیر ۱۸ سال در مدارس دولتی

اگر دانش آموز بین المللی قصد تحصیل در مدارس دولتی کانادا را داشته باشد مستلزم پرداخت ۱۵ هزار دلار شهریه برای یک سال می باشد. اما اگر یکی از والدین در کانادا درس بخوانند فرزندان زیر ۱۸ سال آن ها می توانند به صورت رایگان در مدارس دولتی درس بخوانند.

اجازه کار پس از تحصیل تا سقف سه سال

 پس از پایان دوره تحصیلی در کانادا به دانشجویان بین المللی اجازه کار پس از تحصیل یا post graduation work permit داده می شود. مدت زمان اجازه کار پس از تحصیل بستگی به طول دوره تحصیل دارد. به طوری که برای دوره های یکساله درکانادا، یک سال و برای دوره های آموزشی بیش از دو سال تا سقف سه سال اجازه کار پس از تحصیل صادر می شود. افرادی که تمایل به دریافت اجازه کار پس از تحصیل دارند باید پیش از انقضای مجوز تحصیل برای اخذ آن اقدام کنند.

تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم

براساس قوانین فعلی تحصیل در کالج ها و دانشگاه های کانادا می تواند یکی از سریع ترین، مناسب ترین و حتی  مقرون به صرفه ترین راه های دریافت اقامت دائم این کشور در مقایسه با گزینه ها زمانبر یا هزینه بری نظیر سرمایه گذاری و کارآفرینی به شمار بیاید.

 

 

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

برای اینکه بتوانید برای بورسیه تحصیلی کانادا اقدام کنید، باید مدارک علمی و تحصیلی خود را آماده کرده و برای درخواست بورسیه ارسال کنید. در این مرحله شما نیاز به زمان بندی دقیق و دقت بالا دارید زیرا اگر دقت کافی خرج نکنید ممکن است مدارک ناقص باشد و همچنین به دلیل عدم کامل بودن مدارک ددلاین مورد نظر را از دست بدهید و نتوانید بورسیه مورد نظر را دریافت کنید. در ادامه به بررسی مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا می پردازیم.

 

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا

  • پاسپورت  معتبر
  • مدارک تحصیلی اسکن شده همراه با ترجمه
  • ریز نمرات اسکن شده همراه با ترجمه
  • عکس ۳.۵ در ۴.۵
  • کد پستی و آدرس دانشجو
  • انگیزه نامه یا SOP
  • توصیه نامه از اساتید برجسته دوره های تحصیلی گذشته
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل (بسته به مقطع و دانشگاه محل تحصیل)
  • ارائه مقالات بین المللی و پروپوزال های دانشجو 
  • سوابق کاری
  • فعالیت های خارج برنامه و عضویت در گروه های متفرقه

 

 

کانادا چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

می توان گفت تقریبا در همه رشته ها می توان در کانادا بورسیه گرفت. بورسیه های دولتی و غیردولتی زیادی در کانادا وجود دارد که محدودیتی برای رشته تحصیلی ندارند. برخی از این بورسیه ها به دانشجویانی تعلق می گیرد که در ترم های اخیر عملکرد مطلوب و خوبی در دانشگاه داشته اند.

در ادامه به بررسی برخی از بورسیه های رشته های پرطرفدار می پردازیم.

  • بورسیه رشته پرستاری کانادا

تعداد زیادی بورسیه پرستاری کانادا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. تعدادی از بورسیه ها مختص کشورهای خاصی مانند هند و آفریقای جنوبی است و یا به کشورهای در حال توسعه اختصاص داده شده است. بنیاد پرستاری کانادا حدود ۵۰ بورسیه تحصیلی مختلف به دانشجویان این رشته می دهد که با توجه به مقطع و زمینه تحصیلی دانشجو مبالغی را پوشش می دهد. به طور مثال در مقطع کارشناسی مبلغ ۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دلار، در مقطع کارشناسی ارشد مبلغ ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار و در مقطع دکترا مبلغ ۱۸۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار پرداخت می کند.

  • بورسیه رشته روانشناسی کانادا

رشته روانشناسی نیز در کانادا دارای کمک هزینه و بورسیه های مختلفی است. به عنوان مثال بورسیه یادبود الکسیس چومیکی به دانشجویان دانشگاه آلبرتا داده می شود. شرط دریافت این بورسیه علاقه به آموزش دانش آموزان دارای معلولیت متوسط یا شدید می باشد و مبلغ هزینه بورسیه ۱۸۰۰ دلار می باشد.

بورسیه رشته های بهداشت، علوم، مهندسی و علوم انسانی کانادا

بورسیه های تحصیلات تکمیلی وانیر کانادا (Vanier canada graduatescholarships) در رشته های بهداشت، علوم، مهندسی یا علوم انسانی داده می شود. نکته ی مهم در این بورسیه این است که تنها در مقطع دکترا و به مدت سه سال سالیانه مبلغ ۵۰۰۰۰  دلار به دانشجویان دکترا کمک هزینه داده می شود.

  • بورسیه رشته MBA کانادا

رشته MBA یکی از رشته های حرفه ای و تجاری است. بورسیه و کمک هزینه کمتری برای تحصیل در این رشته اختصاص داده شده است اما اگر فردی رزومه قوی داشته باشد می تواند در این رشته بورسیه شود. یکی از بورسیه های این رشته برنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی انتاریو (OGS) است که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان داده می شود. 

  • علوم کامپیوتر و IT
  • بهداشت و پزشکی 
  • آمار و ریاضیات
  • علوم آماری
  • مدیریت مهندسی
  • ژورنالیسم و رسانه
  • علوم کاربردی
  • انرژی های تجدید پذیر 
  • توریسم و هتلداری

 

 

شرایط عمومی اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

نحوه گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا کاملا بستگی به نوع بورسیه که متقاضی می خواهد، دارد. اما به طور کلی می توان گفت یک سری از شرایط عمومی برای دریافت اکثر بورسیه های کانادا یکسان است و در این بخش می خواهیم به بررسی شرایط عمومی اخذ بورسیه تحصیلی کانادا بپردازیم.

یکی از مهم ترین و اولین شرطی که هر متقاضی باید آن را داشته باشد، داشتن مدرک زبان معتبر مانند آیلتس یا تافل است. داشتن نمره آیلتس بالای ۷ و تافل بالای ۸۰ (متغیر می باشد) یکی از ویژگی های مهم در گرفتن بورسیه می باشد. 

برای دریافت­­­­ بورسیه تحصیلی کانادا عملکرد تحصیلی شما نیز مورد بررسی قرار می گیرد و باید مدارک دوره های قبلی تحصیلی را ارائه دهید.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در اخذ بورسیه تحصیلی معدل شماست. اگر برای دوره لیسانس اقدام می کنید معدل سال های ۱۲، ۱۱ و ۱۰ ملاک خواهد بود و اگر برای تحصیلات تکمیلی اقدام می کنید معدل دوره لیسانس شما بررسی می شود. داشتن مدارکی مبنی بر فعالیت های غیر آموزشی مانند دارا بودن مقام ورزشی و علمی نیز می تواند به شما در دریافت بورسیه کمک کند.

برخی از شرایط عمومی برای برخورداری و استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف:

  • معدل، نمرات و رزومه تحصیلی خوباغلب بورسیه های تحصیلی کانادا شایسته محور هستند و بر اساس شایستگی افراد به آن ها تعلق می گیرند. هر چه معدل بالاتری داشته باشید، شانس به دست آوردن بورس تحصیلی هم برایتان بیشتر خواهد شد. به طور معمول، برای مقطع کارشناسی ارشد بهتر است معدل بالای ۱۶و برای مقطع دکترا، معدل بالای ۱۷ داشته باشید.
  • داشتن مدرک زبان با نمره ی بالا و برخورداری از سطح زبان مناسببا اینکه امکان تحصیل بدون مدرک زبان در برخی از کالج ها و دانشگاه های کانادا وجود دارد، اما برای تحصیل در دانشگاه های برتر کانادا، خصوصا اگر قصد استفاده از بورس تحصیلی دارید، نمی توانید بدون داشتن مدرک زبان با معدل بالا چندان روی پذیرش‌تان حساب کنید. نمره ی آیلتس ۶.۵ به بالا و یا معادل آن می تواند حریم امنی برای شما به وجود بیاورد تا از بورس تحصیلی بهره مند شوید. همچنین برای مکاتبه با اساتید و حتی مکالمه با آن ها اگر از سطح زبان خوبی برخوردار نباشید، دچار مشکل خواهید شد و استاد هم نمی تواند به شما اعتماد کند.
  • سابقه ی کار، رزومه ی علمی و پژوهشی قویدارا بودن مقاله در نشریات معتبر بین المللی به ویژه نشریات ISI می توانند تاثیر بسیار زیادی در متقاعد کردن اساتید و دانشگاه ها داشته باشند. با ارائه مقاله، شما ثابت خواهید کرد که از رزومه علمی و پژوهشی قوی برخوردار هستید. بهتر است قبل از اقدام برای برخورداری از بورس تحصیلی، سوابق علمی و پژوهشی خود را تقویت کنید.
  • فعالیت های فوق برنامهاین موارد، معمولا در برخی از بورسیه های تحصیلی خاص مانند کارهای اجتماعی و موارد مشابه با آن وجود دارد و داشتن سابقه ی انجام چنین کارهایی به شدت می تواند در متقاعد کردن مسئولین امر تاثیر گذار باشد.
  • داشتن مدارک معتبر بین المللی مانند GRE و یا GMAT: اگرچه داشتن مدرک GRE در اغلب دانشگاه های کانادا اختیاری است، اما داشتن آن قطعا یک مزیت رقابتی محسوب می شود و نقطه قوت بسیار خوبی برای فرد دانشجو خواهد بود. این مدرک بیشتر برای رشته های فنی مهندسی و روانشانسی ضرورت بیشتری  پیدا می کند و مدرک بین المللی هوش مدیریت و یا GMAT نیز معمولا برای تحصیل در رشته های MBA یا DBA لروم پیدا می کند.

 

انواع بورسیه تحصیلی در کانادا

انواع مختلف بورسیه در سراسر کانادا به دانشجویان جهان داده می شود و گزینه های متعدد و متنوعی از انواع بورسیه تحصیلی همچنین بورسیه تحصیلی دولتی  و غیردولتی کانادا نیز برای ارائه کمک هزینه دانشگاهی به دانشجویان بین المللی وجود دارد.

 

بورسیه تحصیلی رایگان کانادا

همانطور که گفته شد بورسیه تحصیلی رایگان کانادا برای کمک هزینه تحصیلی به صورت بخشی و یا تمام هزینه های تحصیلی کانادا به متقاضیان داده می شود. 

این بورسیه شامل انواع مختلفی می باشد.

  • اسکالرشیپ دانشگاهی: بهترین دانشگاه های کانادا نوعی کمک هزینه مالی را تحت عنوان بورسیه کانادا به دانشجویان غیر بومی و بین المللی واجد شرایط می دهند از این رو اولین جایی که باید برای درخواست بورسیه تحصیلی رایگان به آن مراجعه کنید دانشگاه و یا کالج مورد نظر خودتان در کانادا است.
  • اسکالرشیپ مالی: این نوع اسکالرشیپ بر اساس نیاز مالی دانشجویان است که به طور معمول تنها برای دانشجویان آمریکایی در دسترس است. اما اتفاق افتاده است که برخی از دانشگاه های کانادا این نوع بورسیه تحصیلی مبتنی بر نیاز مالی را به دانشجویان بین المللی نیز اهدا کند.
  • اسکالرشیپ شایستگی: این نوع اسکالرشیپ به افرادی که دارای رزومه تحصیلی فوق العاده، جز بهترین ورزشکاران دبیرستان و یا دانشگاه باشند و یا توانایی ارتباطی و کارآفرینی ایده آلی داشته باشند می توانند این بورسیه را دریافت کنند.
  • اسکالرشیپ کشوری: این نوع از کمک هزینه تحصیلی مختص دانشجویان کشورهای در حال توسعه در جهان است.
  • اسکالرشیپ دولتی: این نوع از بورسیه کانادا از جانب دولت فدرال تامین می شود و از انواع مختلفی برخوردار است.
  • اسکالرشیپ موسسات خصوصی: برخی اوقات مشاغل و اهداکنندگان خصوصی، کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این موضوع بیشتر مختص گروه های اقلیت، محدوده های خاص  مطالعاتی و یا کشورهای در حال توسعه است.
  • اسکالرشیپ بخشی: از انواع متنوعی از کمک هزینه های یکبار مصرف و کوچک تا پرداخت های اساسی و بزرگ برای پوشش بخش عمده ای از هزینه های دانشگاه تشکیل می شود.

 

بورسیه تحصیلی دولتی کانادا

در این بخش فهرست برخی از معروف ترین اسکالرشیپ های دولتی کانادا را جمع آوری کرده ایم که می توانید فهرست زیر مشاهده کنید.

  • بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد و فوق دکترا (Banting Fellowship)
    • به ارزش ۷۰ هزار دلار
    • تعداد این بورسیه رایگان: ۷۰ نفر
    • به مدت دو سال و بدون تمدید
    • مخصوص رشته های علوم طبیعی و اجتماعی – تحقیق سلامت و بهداشت
  • بورسیه پژوهشی‌ (IDRC Research Award)
    • به ارزش ۱۵ هزار دلار
    • برای امور پشتیبانی و کمک هزینه سفر و تحقیق
    • مخصوص دانشجویان کشورهای در حال توسعه که قصد تحصیل در مقاطع ارشد و یا پژوهش در مقطع دکترای دانشگاه های کانادا را دارند.
  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی وانیر کانادا (Vanier Graduate)
    • به ارزش ۵۰ هزار دلار
    • تعداد این بورسیه ۱۶۶ نفر به ازای هر سال
    • به مدت ۳ سال آموزشی دانشجو و غیرقابل تمدید
    • مخصوص دانشجویان ممتاز و دارای مهارت های رهبری و پتانسیل های تحقیقاتی
  • بورسیه کشورهای عضو آسیا (Canada-Asean SEEd)
    • به ارزش ۱۰ هزار دلار برای رشته تحصیلی دانشجو
    • تا ۵۰۰۰ دلار هزینه شامل پرواز، ویزا و بیمه درمانی
    • کمک هزینه هفتگی ۱۶۰۰ دلار
    • غیر قابل تمدید
    • مخصوص دانشجویان کشورهای عضو آسیا
  • بورسیه کمک های مشارکت توسط شورای تحقیقات علوم احتمعای و علوم انسانی در کانادا
    • به ارزش ۲۰ هزار دلار
    • بازه زمانی ۴ تا ۷ سال 
    • مخصوص متقاضیان واجد شرایط مقطع دکترا در دانشگاه ها ی کانادا و برخی از رشته های تحصیلی
  • بورسیه استان انتاریو (Ontario Trilium Scholarship)
    • به ارزش ۴۰ هزار دلار
    • به تعداد ۷۵ نفر
    • قابل تمدید برای ۴ سال
    • این بورسیه رایگان مخصوص دانشجویان مقطع دکترا استان انتاریو است. 
  • بورس تحصیلی کانادا در کارشناسی ارشد NSERC
    • مخصوص کمک های مالی و برای دانش آموزان برجسته از لحاظ علمی
    • مخصوص رشته های علوم طبیعی و مهندسی 

 

بورسیه تحصیلی غیردولتی کانادا

در این بخش فهرست برخی از معروف ترین اسکالرشیپ های غیردولتی کانادا را جمع آوری کرده ایم که می توانید از فهرست زیر مشاهده کنید.

  • فاند (Anne Vallee Ecologival Fund)
    • به ارزش ۱۵۰۰ دلار
    • مخصوص دانشجویان بین المللی در زمینه تحقیقات جانوری در مقطع دکترای دانشگاه های بریتیش کلمبیا و یا کبک
  • اسکالرشیپ و فلوشیپ Trudeau
    • به ارزش ۶۰ هزار دلار
    • به تعداد ۱۵ نفر
    • مخصوص دانشجویان بین المللی مقطع دکترا
  •  اسکالرشیپ Canada Memorial
    • شامل هزینه های نظیر شهریه دانشگاه، بلیط هواپیما و حمل و نقل
    • مخصوص دانشجویان انگلیسی تحصیلات تکمیلی در کانادا

 

 

بورسیه های تحصیلی کانادا براساس سطح علمی

بورسیه های تحصیلی کانادا بر اساس سطح علمی به سه دسته تقسیم می شود.

  • دستیار آموزشی و تحقیقاتی (Teaching and Research Assistantship)
    • برخی از دانشگاه‌های کانادا برنامه‌های دیگری را نیز برای دانشجویان ممتاز مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته‌اند که بتوانند علاوه بر تامین مخارج تحصیلشان، به دانشگاه در امر آموزش و تحقیق کمک کنند. تنها دانشجویانی که به صورت تمام وقت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند.
  • دستیار آموزشی (Teaching Assistant)
    • دستیاران آموزشی به اعضا و اساتید دانشکده در امر برگزاری گروه‌های مطالعاتی و آزمایشگاه‌ها، آماده سازی سخنرانی، تصحیح امتحانات و … کمک می‌کنند. دانشگاه‌های کانادا به دستیاران آموزشی فرصت‌های تدریس در مقاطع پایین تر را نیز می‌دهند که می‌توانید توسط آن درآمد و از همه مهم تر تجارب ارزشمندی را کسب کنید. شما باید از سطح زبان خوب و معدل حداقل بالای 17 بهره مند باشید و بتوانید تا 10 ساعت در روز کار کنید.
  • دستیار تحقیقاتی (Research Assistant) 
    • دستیاران تحقیقاتی توسط اعضای دانشکده (معمولا سوپروایزر شما) استخدام می‌شوند تا در یک پروژه تحقیقاتی مرتبط با موضوع تحقیقاتی خودتان با آن‌ها همکاری کنید. شما با انجام این کار می‌توانید درآمد کسب کنید. همچنین باید از سطح زبان خوب و معدل حداقل بالای ۱۷ بهره مند باشید.

 

بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان بین المللی

در ابتدا باید به صورت استاندارد اول به فرصت ها و کمک هزینه های تحصیلی موجود در کشور مبدا رجوع کرد و بررسی کرد که اداره مهاجرت و امور شهروندی وطن شما چه مواردی را برای تحصیل در دانشگاه های خارجی، برای دانشجویان در نظر گرفته است. اما از آنجایی که در داخل ایران این مورد در دسترس نیست بهتر است به سراغ انواع اسکالرشیپ دولتی، غیردولتی و یا سازمانی تحصیل در کانادا بروید.

در این قسمت یک روال کامل را برایتان آورده ایم که می تونید قدم به قدم استفاده کنید.

  • همزمان با اپلای دانشگاه و درخواست پذیرش تحصیلی دانشگاه کانادایی به دنبال گزینه های در دسترس دولتی، غیردولتی و یا دانشگاهی بورسیه کانادا باشید.
  • با ارتباط برقرار کردن دپارتمان پذیرش دانشگاه و یا کالج مد نظرتون می توانید از هزینه های تحصیلی در دسترس و مرتبط با رشته تحصیلی خود اطلاعات مورد نظر را به دست آورید.
  • در کنار ارتباط با بخش پذیرش دانشگاه خارجی، می توانید به طور مستقل به جستجوی سایر منابع در اینترنت پرداخته و یا از راهنمایی تخصصی کارشناسان اغزام دانشجو بهره مند شوید.
  • پیش از رسیدن ددلاین بورسیه تحصیلی کانادا در خواست خود را آماده و ارسال کنید. توجه به زمان ارسال درخواست پذیرش تحصیلی، مدارک و یا فرم درخواست بورسیه کانادا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صورت بی توجهی، به سال تحصیلی بعدی موکول می شود.
  •  با استفاده از ارزیابی تحصیلی، حتما از این موضوع مطمئن شوید که دارای شرایط و نمرات واجد شرایط و کافی برای درخواست بورسیه کانادا هستید.

 

 

بورسیه فول فاند کانادا

فول فاند به معنی پرداخت همه مخارج تحصیل که این هزینه شامل شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی، هزینه تحقیقات، هزینه های دانشگاه است. تمام این مخارج در دوران تحصیل پرداخت می شود. 

نحوه گرفتن فول فاند می بایست در رشته تحصیلی خود رزومه علمی-پژوهشی قوی، نمره زبان بالا، سطح معدل بالا و انگیزه نامه قوی داشته باشید. 

شرایط اخذ فول فاندهای مقطع تحصیلی مختلف به صورت زیر می باشد.

  • فول فاند در مقطع کارشناسی 
    • دارای مدرک دیپلم
    • داشتن حداقل نمره زبان آیلتس ۶.۵ 
    • دارای معدل بالای ۱۶
    • داشتن توصیه نامه از اساتید 
    • داشتن انگیزه نامه خوب 
    • شانس گرفتن فول فاند در مقطع کارشناسی بسیار محدود و دشوار است و ارتباط مستقیم با گرفتن نمره بالا در مصاحبه و آزمون بورسیه دارد.
  • فول فاند در مقطع کارشناسی ارشد
    • داشتن نمره زبان آیلتس
    • دارای معدل بالا
    • داشتن رزومه پژوهشی، مقاله و انگیزه نامه قوی
    • داشتن توصیه نامه از اساتید 
  • فول فاند در مقطع دکترا
    • داشتن تمامی شرایط در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
    • دارای حداقل نمره زبان آیلتس ۷ 
    • یافتن سوپروایزر در مقطع دکترا
    • داشتن مهارت زبان بالا به دلیل پژوهش محور بودن مقطع دکترا

 

 

نحوه اپلای برای بورسیه

پس از این که برای رشته و دانشگاه مورد نظر خود بورسیه ی مناسب پیدا کردید، باید تک تک موقعیت های بورسیه که در هر دانشگاه ارائه می شوند را مطالعه کنید. سپس موارد درخواست شده برای هر یک از آن ها را باید  به طور دقیق آماده کنید. اکنون باید استاد راهنمای دپارتمان رشته ی مورد نظرتان را پیدا کنید و مدارک خود را برای وی ارسال نمایید.

نحوه مکاتبه و نامه نگاری برای اخذ بورسیه کانادا

  • حوزه های تحقیقات و کاری استاد مورد نظرتان را بخوانید. 
  • رزومه خود را تا حد ممکن به او نزدیک کنید.
  • مدارک و انگیزه نامه تان را برای استاد راهنما ایمیل کنید.

با فرض این که شرایط تحصیلی خوب و قوی دارید و پیش نیازهای اولیه دپارتمان مورد نظر را دارید، وقت نوشتن یک ایمیل بسیار خوب است. در اولین ایمیل شما باید استاد را تحت تاثیر خود قرار دهید. به همه جزییات فکر کنید و در ایمیل اطلاعات رزومه خود را تکرار نکنید و کوتاه و مختصر بنویسید و ایراد گرامری نداشته باشید.

 

نمونه ایمیل برای اخذ بورس تحصیلی
نمونه ایمیل برای اخذ بورس تحصیلی

 

 

طریقه نوشتن برنامه درسی بمنظور اخذ ویزای دانشجویی کانادا

یکی از مهمترین مدارک برای متقاعد کردن آفیسر برای اعطای ویزای تحصیلی کانادا به شما ارائه یک برنامه درسی حرفه ای و مناسب است.

موارد و نکاتی که باید حین نوشتن یک برنامه درسی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید رعایت کنید، عبارتند از :

۱- دلیل انتخاب رشته تحصیلی: توضیح دهید که شما چرا این رشته را برای تحصیل انتخاب کرده اید و اینکه چرا کشور کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید. ( آیا به دلیل سیستم قوی کشور کانادا است؟ آیا به دلیل بودن محیط عالی برای دانشجویان بین المللی در موسسات آموزشی کانادا، این کشور را انتخاب کردید یا دلایل دیگر؟

۲- رابطه رشته با پیشینه شما: اینکه توضیح دهید این رشته ای که انتخاب کرده اید چه ارتباطی با پیشینه کاری و تحصیلی شما دارد؟

۳- چرا کانادا را انتخاب کرده اید؟ باید توضیح دهید که چرا در این رشته ای که هم اکنون انتخاب کرده اید را در کشور خودتان ادامه تحصیل نمی دهید و کانادا را برای چه جهت ادامه تحصیل انتخاب کرده اید؟ ( ممکن است هزینه تحصیل در کشور مبدا از هزینه تحصیل در کشور کانادا کمتر باشد، لذا شما باید توجیه درستی از اینکه چرا این هزینه ها را قبول می کنید تا در کشور کانادا تحصیل کنید، بیاورید)  مواردی چون سطح آموزشی پایین، نبودن امکانات آموزشی مناسب ممکن است بتواند این مورد را توجیه بکند. یا حتی ممکن است این دوره یا رشته ای که شما برای تحصیل در کانادا انتخاب کرده اید در کشور مبدا وجود ندارد و جدید است و یا اینکه با کیفیت خیلی پایین تری در حال ارائه شدن است.

۴- توضیح اهداف: شما باید آفیسر را در این خصوص متقاعد کنید که هدفتان از تحصیل در کانادا چیست؟ 

به این معنا که برای آینده خود چه اهدافی را دنبال می کنید؟ و بعد از این که این دوره تحصیلی خود را در کانادا گذراندید، به چه اهدافی می خواهید برسید؟

ممکن است این هدف آموزشی یا کاری یا غیره باشد. در واقع شما باید نشان دهید بعد از اتمام این دوره اقامت تحصیلی، دقیقا چه قصد یا برنامه ای را برای کشور مبدا یا خودتان دارید. یا اینکه این رشته قرار است در روند استخدام شما در کشور محل اقامتتان کمک کند و می توانید موقعیت های شغلی خوبی را بدست آورید. ممکن است این رشته به شما کمک کند تا بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید یا اینکه در یک بیزنس بخواهید به عنوان یک کارآفرین کاری را شروع کنید.

۵- سابقه سفر به کانادا

۶- وابستگی های شما به کشور محل اقامتتان چیست؟ اگر در ایران زندگی می کنید باید در برنامه درسی خود نشان دهید که چه وابستگی های عاطفی یا اقتصادی به کشور خود دارید. به این معنا که دقیقا چه چیزی شما را بعد از اتمام اقامت تحصیلیتان به سمت بازگشت به کشور مبدا سوق می دهد؟ این موارد بسیار حساس و مهم است، زیرا اقامت تحصیلی یک اقامت موقت است و فرض آفیسر بر این است که شما پس از فارغ التحصیلی به کشور خود برمیگردید نه اینکه در کانادا می مانید، لذا شما باید این دلایل را روشن و شفاف به آفیسر ویزای خود توضیح دهید تا او را توجیه کرده باشید.

  • حضور خانواده در کشور مبدا
  • حضور همسر یا فرزند در کشور مبدا
  • داشتن آینده شغلی خوب در کشور محل اقامتتان یا داشتن بیزنس خوب و سودده در کشور محل اقامت

۷- بلند نبودن نامه: این نامه نباید زیادی طولانی باشد زیرا ممکن است از حوصله شخصی که می خواهد آن را بخواند، خارج شود. تا می توانید در یک صفحه تمام موارد را ذکر کنید.

سوابق تحصیلی به صورت لیست وار در انتهای این نامه نیز ذکر کنید. به این صورت که از چه سالی تا چه سالی چه  مقاطعی را در کجا و با چه معدلی گذرانده اید تا آفیسر با دیدن آن یک بگراند مناسب از شما برداشت کند.

۸- کمک گرفتن از فردی آگاه: اگر نمی دانید که چگونه این نوع نامه را بنویسید می توانید از کسانی که تجربه کافی در این زمینه دارند کمک بگیرید زیرا این بخش در سرنوشت ویزای تحصیلی شما بسیار می تواند مهم باشد.

 

 

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی کانادا

1.    انتخاب دانشگاه مقصد و استاد

در اولین قدمی که برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا برمی دارید، باید دانشگاهی که قصد انجام این کار را در آن دارید، انتخاب کنید. شما باید دانشگاه مورد نظرتان را بر اساس حوزه ی پژوهشی تخصصی خود انتخاب کنید تا اگر یکی از آن ها تخصص شما را نیاز داشت، سریعا برای آن اقدام کنید.
همچنین، شما در حین جست و جو برای دانشگاه، باید استادی که در زمینه ای نزدیک به زمینه ی تحقیقاتی و پژوهشی شما فعالیت می کند را نیز پیدا کنید تا پایان نامه یا مقالات شما نظر وی را جلب کند. البته، برای این کار باید مهارت بالایی در مکاتبه ی رسمی داشته باشید. در این صورت، کلید اصلی برای موفقیت در پروسه ی اخذ بورسیه تحصیلی را به دست خواهید آورد.

2.   تحویل رزومه

پس از این که فرم های درخواست پذیرش را تکمیل کردید و مذاکره با دانشگاه و استاد مورد نظر خود را نیز شروع کردید، باید رزومه ی قوی که برای چنین روزی آماده کرده بودید را برایشان ارسال کنید.
رزومه ی شما مهم ترین مدرکی است که توانایی ها، مهارت ها و تجربیات شما را نشان می دهد. بنابراین، در تهیه آن دقت لازم را به خرج بدهید.

3.   آماده سازی و تقویت مدارک

برای اطمینان از آماده سازی تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا، باید شش ماه تا یک سال قبل از این که وارد پروسه و مراحل انجام این کار شوید، یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. وکلا و مشاوران با تجربه ی ما در موسسه ی مهاجرتی تراست با شما هستند تا شما را از تمامی اسناد و مدارکی که در هر مرحله باید ارائه دهید، آگاه کنند.

4.   آماده سازی تقاضانامه و اپلای

در این مرحله، رسما وارد پروسه ی اخذ بورسیه تحصیلی کانادا می شوید. اکنون باید فرم های درخواست یا اپلای را تکمیل کنید و مدارکی که در مرحله ی قبل آماده کرده بودید را ارسال کنید.

5.   پرداخت هزینه ی اپلای

برای هر دانشگاهی که اپلای کرده باشید، مبلغی را جهت بررسی پرونده ی شما درخواست و دریافت می کند که معمولا چیزی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار است و چندان زیاد نیست. این مبلغ، غیر قابل استرداد است و شما چه توسط دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید و چه نشوید، این مبلغ دیگر به شما برگشت داده نخواهد شد.

6.   اخذ ویزا

نکته ای که در این مرحله باید به آن دقت بسیار زیادی داشته باشید، این است که برای وقت گرفتن از سفارت کانادا جهت مصاحبه و دریافت ویزای تحصیلی کانادا، کاملا وقت شناس و دقیق باشید چرا که در صورت از دست دادن وقت تعیین شده، ممکن است برای مدت زیادی منتظر باشید تا وقت جدیدی به شما داده شود.

7.   مهاجرت

پس از پشت سر گذاشتن تمامی مراحل قبل و انجام تمام نیازمندی های لازم برای آن، وقت مهاجرت به کانادا فرا  خواهد رسید. حضور در دانشگاه، ملاقات های حضوری، برنامه ها و آغاز دوران تحصیل رایگان شما در یکی از بهترین کشورهای دنیا، اهدافی بوده که اکنون بسیار به آن ها نزدیک هستید و مراحل جدیدی در زندگی شما محسوب می شوند. این تازه شروع مسیر شما و زندگی جدیدتان است؛ پس با قدرت برای اهداف جدید خود تلاش کنید.

 

 

دلایل ریجکتی بورسیه تحصیلی کانادا

  • سن دانشجودر مقاطع کارشناسی و ارشد، گپ تحصیلی اهمیت بسیاری دارد و در صورت عدم ارائه ی دلیل منطقی برای آن، درخواست افراد ریجکت می شود.
  • نمره زبان انگلیسیمطمئن ترین نمره ها برای به دست آوردن بورسیه تحصیلی کانادا، ۷ و ۱۰۰ به بالا به ترتیب در آزمون های آیلتس و تافل است.
  • معدلدانشگاه های برتر کانادا برای اختصاص بورسیه نیاز به معدل ۱۷ به بالا دارند و دانشگاه های رده پایین تر هم معمولا به معدل های ۱۶ به پایین بورسیه اختصاص نمی دهند.
  • مدرک تحصیلیبه طور کلی، دانشجویان ممتاز در هر مقطع، شانس زیادی برای به دست آوردن بورسیه در مقطع تحصیلی بعدی خود دارند. بنابراین، هر چه مقطع تحصیلی پایین تر باشد، شانس برخورداری از بورس هم کم تر است.
  • مدارک تکمیلیعدم ارائه ی تمامی اسناد و مدارکی که وکلا و مشاوران تراست به شما پیشنهاد می کنند، می تواند منجر به ریجکت شدن درخواست شما برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا شود. بنابراین، حتما به توصیه های تراست دقت کنید .
  • مدارک مالیبا توجه به این که به غیر از فول فاند، سایر کمک هزینه های تحصیلی فقط بخشی از هزینه های تحصیل متقاضیان را پوشش می دهند، آن ها باید ثابت کنند که برای پوشش سایر هزینه ها از تمکن مالی کافی برخوردار هستند.

 

 

وام به دانشجویان کانادا

دانشجویان بین المللی در کانادا با همان شرایطی که شهروندان کانادایی یا اقامت دائم دارند 
به وام های دانشجویی دسترسی دارند. در نتیجه ، دانشجویان بین المللی در کانادا همان نرخ بهره را پرداخت می کنند و برنامه بازپرداخت یکسانی با شهروندان کانادایی یا اقامت دائم دارند. با این حال، دانشجویان بین المللی  واجد شرایط دریافت وام دولت های استانی یا فدرال نیستند و ممکن است نیاز به تحقیق در مورد وام های خصوصی با بانک ها داشته باشن. چندین بانک وام، خط اعتباری و نرخ بهره را برای دانشجویان ارائه می دهند.

 

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی

شرایط بورس تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس کمی سخت تر از سایر مقاطع تحصیلی است. بهترین راه اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس این است که ابتدا با اخذ پذیرش تحصیلی وارد کانادا شوید و پس از یک یا دو ترم تحصیلی با ارائه نمرات و وضعیت تحصیلی مناسب، از دانشگاه محل تحصیل بورسیه اخذ کنید. مبلغ بورسیه کارشناسی کانادا بین 2 تا 5 هزار دلار برای دانشجویان بین المللی و 2 تا 9 هزار دلار کانادا برای دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های کانادا می باشد.

مدارک مورد نیاز برای ارسال درخواست بورسیه به دپارتمان دانشگاه و یا موسسه بورسیه کانادا:

  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده بورسیه تحصیلی کانادا
  • کپی صفحات اصلی مدارک هویتی، پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی
  • ترجمه رسمی رزومه و زیرنمرات تحصیلی دانشجو
  • ارائه مدرک زبان بین المللی با حداقل نمره ۶.۵
  • ارائه برنامه تحصیلی موجه و انگیزه نامه قوی به زبان انگلیسی و به صورت مختصر
  • ارائه نمرات بالا در آزمون های Sat, ACT و یا GRE
  • نمونه کار و سوابق کاری مرتبط با زمینه تحصیل
  • نامه تمکن مالی دانشجو و یا والدین به عنوان اسپانسر مالی
  • آزمایش پزشکی دانشجو

 تمامی مدارک تحصیلی و درخواستی سازمان ارائه دهنده بورسیه تحصیلی کاناهدا باید دارای مهر و تایید وزارت دادگستری و أمور خارجه باشد و توسط دارالترجمه به صورت رسمی ترجمه شود. همچنین شرط سنی و گپ تحصیلی دانشجو تاثیر بسیار زیادی در موفقیت وی دارد.

 

 

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

گرفتن بورسیه تحصیلی کانادا در کارشناسی ارشد کمی سخت‌ انجام می‌گیرد. معمولا این بورسیه به صورت تحقیقاتی و برای پژوهش‌های علمی اعطا می‌شود؛ به این صورت که دانشگاه و یا موسسه آموزشی که قصد اهدای بورسیه را دارد به ازای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی متقاضی، بخشی از هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های جاری زندگی او را پرداخت خواهد کرد.

مدارک مورد نیاز برای ارسال درخواست بورسیه به دپارتمان دانشگاه و یا موسسه بورسیه کانادا:

  • داشتن شرایط علمی قوی
  • مقالات و پژوهش های بین المللی
  • نمره زبان بالا
  • سن مناسب 
  • داشتن توصیه نامه از اساتید برجسته دانشگاه

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد همانطورکه گفته شد مستلزم داشتن شرایط علمی و مقالات علمی خوب و نمره زبان است. این بورسیه ها در حدود 14 هزار دلار کانادا هستند.

 

 

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع دکترا

تنوع بورسیه‌های مقطع دکترا در کانادا بسیار بیشتر از مقاطع دیگر است. سالانه تعداد زیادی دانشجو از سرتاسر جهان متقاضی تحصیل در کانادا بوده به همین دلیل کمی فضا، رقابتی است. داشتن رزومه علمی قوی و داشتن مقالات و تحقیقات علمی برجسته برای تحصیل در مقطع دکترا و همچنین گرفتن بورسیه، امتیاز محسوب می‌شود و از شرایط گزینش آن است.

یکی از شروط بورسیه تحصیلی در دکترا این است که حتما باید از استادی برجسته و یا استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر در کانادا، توصیه نامه داشته باشید و باید از قبل با او مکاتبه کرده و تاییدیه او را کسب کنید. متقاضی باید استادی را انتخاب کند که زمینه کاری او هم راستا با سابقه علمی و تحقیقاتی وی است و باید با ارائه مدارک علمی معتبر شایستگی خود را برای ادامه تحصیل و همکاری در تحقیقات آینده به استاد مورد نظر ثابت کند.

در این میان فرد باید از مهارت زبانی بالایی برخوردار باشد و مدارک زبانی معتبر مانند آیلتس با نمره بالا ارائه دهد. علاوه بر این فرد باید انگیزه نامه‌ای قوی تنظیم کند و اگر بتواند توصیه‌نامه‌هایی از اساتید خود در مقاطع تحصیلی قبلی نیز ارائه دهد از شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دکتری برخوردار خواهد شد. همچنین بورسیه های ارائه شده در مقطع دکترا در کانادا به صورت دستیار آموزشی و دستیار تحقیقاتی ارائه می شوند. نحوه بورسیه شدن در کانادا در این مقطع به این شکل است که دانشجو بسته به میل خود و نوع بورسیه  می تواند در ازای مبلغی که برای بورسیه و تحصیل رایگان دریافت می کند، به تدریس در دانشگاه و یا انجام تحقیقات و فعالیت های علمی تا پایان مدت تحصیل مشغول می شود که نوع دوم بیشتر برای دانشجویان رشته های فنی و علوم پایه است. این بورسیه ها مبالغی تا 18 هزار دلار کانادا را پوشش می دهند.

 

 

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا بدون مقاله

باید خاطر نشان کنیم که داشتن مقاله در نشریات معتبر و داشتن مقاله ISI تنها شرط دریافت بورسیه نیست و عوامل دیگری مانند میزان مهارت در زبان انگلیسی و داشتن نمره بالا در آیلتس، قوی بودن رزومه تحصیلی از نظر معدل و همچنین شرایط تحصیلی متقاضی، داشتن پروپوزال آماده و پیدا کردن استادی در دانشگاه مقصد در کانادا که شاخه و فیلد تحصیلی مرتبط با پروپوزال شما داشته باشد و بخواهد با شما در پروژه‌های تحقیقاتی خود همکاری کند، نیز وجود دارند که باید به آن‌ها توجه شود.

 اگر شما بتوانید در عوامل دیگر قوی ظاهر شوید ممکن است بدون داشتن مقاله نیز امکان دریافت بورسیه تحصیلی کانادا را داشته باشید. البته این موضوع باز هم بسته به دانشگاه و نوع بورسیه تحصیلی دارد و باید قوانین و شرایط هر کدام را جداگانه بررسی کنید.

 

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا و گرفتن ویزا

اگر فردی شرایط بورسیه کانادا را داشته باشد و موفق به اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کانادا شود در مرحله بعدی می بایست برگه پذیرش خود را به همراه مدرک هویتی و مورد نیاز به سفارت کانادا برده و درخواست ویزای تحصیلی کند. یکی از ویژگی های گرفتن بورسیه تحصیلی در کانادا صرفه جویی در وقت و هزینه ها است به دلیل  اینکه شما می توانید به صورت آنلاین تمام پروسه اخذ ویزای تحصیلی کانادا را بگذرانید. این پروسه به صورت عمده ۹ هفته طول خواهد کشید و مرجله نهایی نیز پروسه بایومتریک و مراحل اداری اخذ ویزای تحصیلی کاناداست که در انتهای این پروسه به شما داده می شود.

 

 

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا و بررسی ویزا همراه

یکی از قوانین کشور کانادا برای دانشجویانی که متاهل هستند این است؛ می توانند خانواده خود را نیز در هنگام تحصیل به کشور کانادا بیاورند. طبق این قانون همراه به فردی مانند همسر و فرزند زیر ۲۱ سال گفته می شود. امکان گرفتن ویزا برای همراه اول به طور همزامان با متقاضی اصلی وجود دارد اما ممکن است شانس دریافت ویزا  برای متقاضیان کاهش یابد. بهترین روش برای دریافت ویزای همراه این است که فرد متقاضی ابتدا اقدام نماید و پس از ورود به کشور کانادا برای همراهان خود درخواست ویزا را صادر کند. همراهان دانشجو می توانند در کشور کانادا به صورت تمام وقت کار کنند و همچنین فرزندان می توانند در مدارس دولتی به صورت رایگان تحصیل کنند.

 

 

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا و هزینه های زندگی

هزینه زندگی در کانادا به نوع زندگی هر فرد، شهر محل تحصیل و دانشگاه محل تحصیل بستگی خواهد داشت. با داشتن اطلاعات کامل از هزینه زندگی در کانادا می توان با خیال راحت تری به تحصیل در کشور کانادا فکر کرد. به طور کلی می توان گفت هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی بدون داشتن همراه حدود ۱۲۰۰ دلار کانادا در ماه می باشد.

فهرست اقلام قیمت به دلار کانادا
شیر یک لیتر 2.34
نان یک قرص 500 گرمی       ۲.۸۴
برنج یک کیلو            ۴.۰۱
تخم مرغ ۱۲ عدد ۳.۳۱
گوشت مرغ یک کیلو ۱۳.۳۴
گوشت گوساله یک کیلو ۱۴.۸۹
سیب ۱ کیلو    ۳.۹۷
موز ۱ کیلو ۱.۷۱
سیب زمینی ۱ کیلو ۲.۶۹
پیاز یک کیلو   ۲.۶۲
آب یک بطری ۱.۵ لیتری ۲.۲۷
هزینه ماهیانه ایاب و ذهاب ۹۵
هزینه های جانبی آب و برق و سرمایش و گرمایش برای آپارتمان ۸۵ متری ۱۴۷.۴۳
اینترنت پر سرعت با سرعت ۶۰ مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود     ۷۳.۹۲
آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر ۱۲۳۸.۴۳
 آپارتمان ۱ خوابه در حومه شهر ۱۰۰۸.۰۳
آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر ۲۰۰۱.۷۸
آپارتمان ۳ خوابه در حومه شهر         ۱۶۵۶.۲۸

 

 

لیست دانشگاه های معتبر کانادا برای ارائه بورسیه

در لیست زیر ۱۹ دانشگاه برتر کانادا آورده شده است که پیشنهاد می کنیم حتما درخواست خود را به همه آن ها ارسال کنید.

  • Vanier Canada Graduate Scholarship
  • University of Waterloo International Master’s and Doctoral Awards
  • Ontario Graduate Scholarship
  • Ontario Trillium Scholarship
  • University of Manitoba Graduate Fellowships
  • University of Calgary Graduate Awards
  • Trudeau Foundation Scholarships
  • UBC Graduate Global Leadership Fellowships
  • Banting Postdoctoral Fellowships
  • Canada Graduate Scholarships – Master’s Program
  • NSERC Postgraduate scholarships
  • Carleton University Awards for International Students
  • Dalhousie University Scholarships
  • Fairleigh Dickinson Scholarships for International Students
  • McGill University Scholarships and Student Aid
  • Queen’s University International Scholarships
  • University of Saskatchewan International Student Awards
  • Simon Fraser University Financial Aid and Awards
  • Western University International Admission Scholarships

در جدول زیر به اسامی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه تحصیل در کانادا به همراه مبلغ بورسیه را مشاهده خواهید نمود:

 

دانشگاه های ارائه دهنده بورسیه   مبلغ بورسیه  طول مدت تحصیل
دانشگاه بین المللی یورک       6000  تا 10000 دلار ۴ سال
دانشگاه ونیر کانادا 50000  دلار ۳ سال

دانشگاه واترلو             

  2205  تا 4090  دلار   

۲ تا ۳ سال

دانشگاه کلگری  1000  تا 40000 دلار     ۳ سال
دانشگاه اوراق بهادر پیرو 6000   دلار ۳ سال

 

 

بهترین زمان برای اقدام بورسیه تحصیلی کانادا

هر چه زودتر شروع کنید بهتر است. البته باید با توجه به سایت دانشگاه و اطلاعات موجود در آن حرکت کنید. برای شروع تحصیل در ترم سپتامبر، بیشتر دانشگاه ها بین سپتامبر تا دسامبر سال قبل از آن پرونده های بورس را  می‌پذیرد. برخی تا ماه فوریه و مارچ هم ادامه می‌دهند.

همچنین برای شروع تحصیل در ترم ژانویه دانشگاه‌ها بین ماه‏‌های آپریل تا جولای سال قبل از آن درخواست‌های بورس را می‌پذیرند. به طور کلی ۸ تا ۱۲ ماه قبل از شروع ترم تحصیلی باید مکاتبه با اساتید را انجام دهید و پس از پیدا کردن سوپروایزر، برای اپلای اقدام کنید.

 

 

جدول زمانی پذیرش و بورس های تحصیلی کانادا

نام بورس تحصیلی عناصر خاص  ددلاین

بورس بین المللی رهبر فردا

بورس بین المللی Leader of Tomorrow در بین دانشجویان کارشناسی بین المللی با سوابق درخشان آکادمیک ، مهارتهای رهبری و مشارکت منظم در امور دانشجویان و خدمات جامعه به دنبال پیوستن به دانشگاه بریتیش کلمبیا باز است.

دسامبر

بورس های تحصیلی بین المللی ورودی کارشناسی

بورس های تحصیلی بین المللی ورودی مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی که برای اولین بار در دوره تحصیلات متوسطه یا یک مدرک دانشگاهی وارد می شوند برای اولین بار در دانشگاه گلف باز است.    

مارس

بورسیه تحصیلی بین المللی

هدف اصلی بورسیه تحصیلی بین المللی حمایت از دانشجویان شایسته بین المللی است که از نظر مالی که در دانشگاه اتاوا با سابقه عالی دانشگاهی پذیرش کرده اند ، حمایت می کنند.  

اکتبر
برنامه بورس تحصیلی بین المللی لستر پیرسون

با هدف شناسایی دانشجویان خلاق با پیشرفت تحصیلی فوق العاده و خصوصیات رهبری ، برنامه بین المللی بورسیه تحصیلی بین المللی لستر پیرسون هر ساله در دانشگاه تورنتو اهدا می شود. برای واجد شرایط بودن برای دریافت بورس تحصیلی ، متقاضی باید یک دانشجوی دبیرستانی بین المللی باشد که توسط مدرسه آنها دارای مجوز تحصیل معرفی شده و به دنبال شروع تحصیل در سال تحصیلی بعدی باشد.       

نوامبر

بورس تحصیلی قابل تجدید آکادمی آقاخان

بورسیه های قابل تمدید آکادمی آقاخان برای یک دانشجوی بین المللی از آکادمی آقاخان با سابقه عالی، علمی ، خدماتی در جامعه و رهبری آزاد است. مبلغ بورس تحصیلی 90،000 دلار برای دانشجویی که وارد یک برنامه کارشناسی در دانشگاه ویکتوریا می شود ، بیش از چهار سال تحصیل پرداخت می شود. برای واجد شرایط بودن ، متقاضی باید توسط یک مشاور راهنمایی مدرسه ، مدیر یا رئیس گروه در آکادمی آقاخان معرفی شود.         

فوریه

بورس تحصیلی رئیس جمهور برای رهبران جهان

بورسیه تحصیلی رئیس جمهور برای رهبران جهانی برای اولین بار برای دانشجویان دوره بین المللی که برای اولین بار در دانشگاه وینیپگ شرکت کنند ، برای متقاضیان درگیر در فعالیت هایی که نشان دهنده رهبری است، باز است. 

اکتبر

بورسیه های دانشگاه هومبر برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه هومبر برای دانشجویان جدید بین المللی پذیرفته شده برای تحصیل در یک برنامه آکادمیک در دانشگاه ، بورس های تحصیلی کاملی قابل تمدید را ارائه می دهد. واجد شرایط بودن براساس عملکرد دانشگاهی ، خدمات جامعه و مرجع است.       

سپتامبر

بورسیه تحصیلی قابل تجدیدپذیر Seneca برای دانشجویان بین المللی

کالج Seneca 10 بورس تحصیلی با شایستگی قابل تجدید را برای دانشجویان بین المللی پذیرفته شده برای تحصیل در رشته دیپلم یا برنامه گواهینامه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ارائه می دهد. بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که حداقل در حد معدل 80٪ در کلاس 12 یا معادل آن رسیده اند، باز است.        

اکتبر

بورسیه های ورودی شریک بین المللی Scotiabank       

بورس های تحصیلی بین المللی Scotiabank که توسط Scotiabank تأمین می شود ، برای دانشجویان سال اول بین المللی در هر برنامه ای در کالج جورج براون باز است. این بورس به عنوان شهریه ترم دوم شهریه به دانشجویان واجد شرایط تازه پذیرفته شده برای برنامه های تمام وقت پس از دوره متوسطه در دانشکده اهدا می شود.       

سپتامبر

بورسیه تحصیلی ووری

بورسیه تحصیلی Woori بر اساس تعالی دانشگاهی و خدمات جامعه ، برای دانشجویان بین المللی آزاد است. اجازه تحصیلی معتبر واجد شرایط بودن برای این بورس تحصیلی در کالج جورج براون است.    

ژانویه

 بورسیه کمک  

بورسیه تحصیلی برای همه دانشجویان بین المللی ، براساس برتری علمی و سوابق خدمات جامعه به یک دانشجوی بین المللی اعطا می شود. برای واجد شرایط بودن ، متقاضی باید در یک برنامه مدرک / دیپلم و گواهی در کالج جورج براون شرکت کند.

ژانویه

بورسیه های مبتنی بر شایستگی بین المللی داگلاس در مجموع 13 بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی، دانشجویان خارجی در کالج داگلاس بر اساس عملکرد دانشگاهی ، سابقه درگیری در جامعه و مهارت های رهبری در دسترس هستند.

سپتامبر

 

 

دانشگاه های مورد تایید کشور کانادا در وزارت علوم ایران

بسیاری از دانشگاه های کانادا جزو بهترین دانشگاه های دنیا هستند. در این قسمت لیست دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند آورده شده است. انتخبا دانشگاه و رشته می تواند بسیار تعیین کننده باشد و هدف شما را در آینده تحت تاثیر قرار دهد. اینکه کدام دانشگاه و کدام رشته برای اخذ کار و اقامت پس از تحصیل مناسب تر است را باید از همان نقطه شروع با وسواس انتخاب کنید.

 

دانشگاه های گروه ممتازا (A) در کانادا

  • دانشگاه دالهاوزی  Dalhousie University
  • دانشگاه لاوال  Laval University
  • دانشگاه اچ ای سی مونترال Montréal School of Higher Commercial Studies
    • دانشکده هنر و علوم
    • دانشکده دندانپزشکی
    • دانشکده معلمی و آموزش
    • دانشکده محیط زیست
    • دانشکده کنیزیولوژی
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده پزشکی
    • دانشکده موسقی
    • دانشکده اپتومتری
    • دانشکده پرستاری
    • دانشکده بهداشت عمومی
    • دانشکده داروسازی
    • دانشکده دامپزشکی
    • دانشکده پلی تکنیک مونترال (مهندسی)
    • دانشکده تجارت
  • دانشگاه مک گیل McGill University
    • دانشکده کشاورزی و محیط زیست
      شامل دپارتمان های: تغذیه و علوم غذایی
    • دانشکده هنر
      شامل دوره های: باستان شناسی، تاریخ، زبان فرانسه،‌ زبان انگلیسی،‌ جغرافیا، ادبیات، فلسفه، علوم سیاسی،‌ علوم اجتماعی
    • دانشکده دندانپزشکی
    • دانشکده آموزش و معلمی
    • دانشکده مهندسی
      شامل دپارتمان مهندسی معماری و نیز دوره های تحصیلی در زمینه های: مهندسی شیمی،‌ عمران، الکتریک، مکانیک، معدن و مواد
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده مدیریت
    • دانشکده پزشکی
    • دانشکده موسقی
    • دانشکده مطالعات مذهبی
      شامل دوره های: مطالعات اسلامی
    • دانشکده علوم
      شامل دپارتمان علوم کامپیوتر و دوره های تحصیلی در زمینه: مطالعات جوی و اقیانوسی، زیست شناسی،‌ شیمی، ریاضیات و آمار، فیزیک، روانشناسی
    • دانشگاه مک مستر McMaster University
    • دانشکده تجارت
    • دانشکده مهندسی
      شامل دپارتمان های: مهندسی مواد، مهندسی الکتریک، مهندسی مکانیک، مهندسی بیومدیکال، مهندسی نرم افزار، مهندسی شیمی، فیزیک و مدیریت مهندسی
    • دانشکده علوم پزشکی
      شامل دپارتمان های: پزشکی، پرستاری و توانبخشی
    • دانشکده علوم انسانی
      دوره های تحصیلی شامل: حقوق، زبان انگلیسی،‌فرانسه، تاریخ، فلسفه، موسقی، تئاتر
    • دانشکده علوم
      دوره های تحصیلی شامل: زیست شناسی،‌ شیمی،‌ بیوشیمی، زمین شناسی، کنیزیولوژی، ریاضیات و آمار، فیزیک و فضاشناسی، روانشناسی، رفتارشناسی و کنیزیولوژی
    • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشگاه کوئینز Queen’s University
    • دانشکده حقوق
    • دانشکده هنر و علوم، که دوره های این دانشکده بسیار متنوع است و شامل دوره های علوم پایه، علوم انسانی و هنر می باشد:
      فیلم/ موسقی/ تئاتر/ هنرهای تجسمی/ فلسفه/ تاریخ/ زبان انگلیسی/ ادبیات/ زبان فرانسه/ جامعه شناسی/ علوم انسانی/ روانشناسی/ زیست شناسی/ شیمی/ بیوشیمی/ محیط زیست/ فیزیک/ ریاضی/ آمار/ جغرافیا
    • دانشکده تجارت اسمیت
    • دانشکده آموزش و معلمی
    • دانشکده مهندسی و علوم کاربردی
      شامل : مهندسی های شیمی/ عمران/ کامپیوتر/ الکتریک/ مکانیک و معدن
    • دانشکده علوم
      این دانشکده خود به سه دانشکده تقسیم می شود:
      دانشکده پزشکی
      دانشکده پرستاری
      دانشکده توانبخشی
    • دانشکده علوم سیاسی
  • دانشگاه سایمن فریزر SFU Simon Fraser University
  • دانشگاه مونترال  University de Montreal
  • دانشگاه پلی تکنیک مونترال University de Montreal Ecole Polytechnic
  • دانشگاه آلبرتا University of Alberta  
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا UBC University of British Columbia 
  • دانشگاه کلگری  University of Calgary
  • دانشگاه گوئلف University of Guelph  (صرفاً در رشته های کشاورزی و دامپروری)
  • دانشگاه اتاوا   University of Ottawa
  • دانشگاه تورنتو University of Toronto   
  • دانشگاه ویکتوریا  University of Victoria
  • دانشگاه واترلو  University of Waterloo

 

دانشگاه های گروه خوب (B) در کانادا

  • دانشگاه کارلتون Carleton University
  • دانشگاه کنکوردیا  Concordia University
  • دانشگاه کبک دانشگده عالی فنی Ecole de Technologies Supérieure, University of Quebec
  • دانشگاه وسترن انتاریو The University of Western Ontario 
  • دانشگاه کبک  University du Québec
  • دانشگاه گوئلف  University of Guelph
  • دانشگاه مانیتوبا  University of Manitoba
  • دانشگاه ساسکاچوان  University of Saskatchewan
  • دانشگاه یورک  York University
  • دانشگاه نیوبرانزویک  University of New Brunswick
  • دانشگاه رجاینا  university of Regina
  • دانشگاه مموریال نیوفاندلاند Memorial University of Newfoundland 
  • دانشگاه ملی تحقیقات علمی کبک National Institute Scientific Research, University of Quebec
  • دانشگاه وینزور  University of Windsor

 

دانشگاه های گروه متوسط (C) در کانادا

  • دانشگاه آکیدیا  Acadia University
  • دانشگاه آگوستانا Augustana University College 
  • دانشگاه بیشاپ  Bishops University
  • دانشگاه براندون  Brandon University
  • دانشگاه براک  Brock University
  • دانشگاه کیپ برتون Cape Breton University 
  • دانشگاه لیکهد  Lakehead University
  • دانشگاه لورانتین  Laurentian University
  • دانشگاه مانت آلیسون Mount Allison University 
  • دانشگاه مانت سن ویسنت  Mount Saint Vincent University
  • دانشگاه کبک – مدرسه ملی مدیریت National School of Public Administration, University of Quebec
  • دانشگاه نیپیسینگ  Nipissing University
  • دانشگاه کشاورزی نوا اسکوشیا Nova Scotia Agricultural College 
  • دانشگاه رایرسون Ryerson University 
  • دانشگاه سن آن  University Saint – Anne
  • دانشگاه سن پائول  Saint Paul University
  • دانشگاه سنت ماریز Saint Marys University 
  • دانشگاه سنت فرانسیس خاویر  St. Francis Xavier University
  • دانشگاه کینگز کالج The Kings University College 
  • دانشگاه لت بریج The University of Lethbridge 
  • دانشگاه سنت جرومز  The University of St. Jeromes College
  • دانشگاه وینیپگ  The University of Winnipeg
  • دانشگاه ترنت  Trent University
  • دانشگاه ترینیتی وسترن  Trinity Western University
  • دانشگاه مونکتون  University Moncton
  • دانشگاه پرنس ادوارد University of Prince Edward Island 
  • دانشگاه کبک چیکوتیمی  University of Quebec at Chicoutimi
  • دانشگاه کبک هول  University of Quebec at Hull
  • دانشگاه کبک ریموسکی  University of Quebec at Rimouski
  • دانشگاه کبک تروسی ریویر  University of Quebec at Trois – Rivieres
  • دانشگاه کبک آبیتیبی تمیسکامینگ University of Quebec, Abitibi – Temiscamingue
  • دانشگاه شربروک  University of Sherbrooke
  • دانشگاه کالج سنت میشل  University of St. Michaels College
  •  دانشگاه سودبوری  University of Sudbury
  • دانشگاه ترینیتی کالج  University of Trinity College
  • دانشگاه کالج سن بونیفاس  University College of Saint – Boniface
  • دانشگاه ویلفرید لوریر  Wilfrid Laurier University

 

دانشگاه های دولتی در هر استان کانادا

  • دانشگاه آلبرتا
    • دانشگاه آلبرتا University of Alberta 
    • دانشگاه آتاباسکا  Athabasca University
    • دانشگاه مک ایوان  MacEwan University
    • دانشگاه مانت رویال  Mount Royal University
    • دانشگاه هنر آلبرتا  Alberta University of the Arts
    • دانشگاه کلگری  University of Calgary
    • دانشگاه لت بریج  The University of Lethbridge
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • دانشگاه کاپیلانو Capilano University
    • دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار Emily Carr University of Art and Design
    • دانشگاه پلی تکنیک کوانتلن Kwantlen Polytechnic University
    • دانشگاه رویال رودز Royal Roads University
    • دانشگاه سایمن فریزرSFU Simon Fraser University
    • دانشگاه تامپسون ریورز Thompson Rivers University
    • دانشگاه بریتیش کلمبیا UBC University of British Columbia
    • دانشگاه ویکتوریا University of Victoria
    • دانشگاه فریزر ولی University of the Fraser Valley
    • دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی University of Northern British Columbia
    • دانشگاه جزیره ونکوور Vancouver Island University
    • موسسه عدالت بریتیش کلمبیا | Justice Institute of British Columbia (JIBC)
  • دانشگاه منیتوبا
    • دانشگاه براندون  Brandon University
    • کالج دانشگاهی شمال  University College of the North
    • دانشگاه مانیتوبا University of Manitoba 
    • دانشگاه وینیپگ  The University of Winnipeg
  • دانشگاه نیوبرانزویک
    • دانشگاه مانت آلیسون  Mount Allison University
    • دانشگاه سنت توماس  St. Thomas University
    • دانشگاه نیوبرانزویک University of New Brunswick 
    • دانشگاه مونکتون University Moncton 
  • دانشگاه نیوفاندلند و لابرادور
    • دانشگاه مموریال نیوفاندلاند Memorial University of Newfoundland
  • دانشگاه نوا اسکوشیا
    • دانشگاه آکیدیا  Acadia University
    • دانشگاه کیپ برتون  Cape Breton University
    • دانشگاه دالهاوزی  Dalhousie University
    • دانشگاه مانت سن ویسنت  Mount Saint Vincent University
    • کالج دانشگاهی هنر و طراحی نوا اسکوشیا  NSCAD University
    • دانشگاه سنت فرانسیس خاویر  St. Francis Xavier University
    • دانشگاه سنت ماریز  Saint Marys University
    • دانشگاه سن آن  University Saint  Anne
  • دانشگاه انتاریو
    • دانشگاه آلگوما Algoma University 
    • دانشگاه براک Brock University 
    • دانشگاه کارلتون  Carleton University
    • دانشگاه لیکهد Lakehead University 
    • دانشگاه لورانتین Laurentian University 
    • دانشگاه مک مستر  McMaster University
    • دانشگاه نیپیسینگ     Nipissing University
    • کالج دانشگاهی هنر و طراحی انتاریو  OCAD University
    • دانشگاه کوئینز  Queen’s University
    • دانشگاه نظامی کانادا  Royal Military College of Canada
    • دانشگاه رایرسون  Ryerson University
    • دانشگاه ترنت  Trent University
    • دانشگاه فرانسوی انتاریو   University de l’Ontario français
    • دانشگاه گوئلف  University of Guelph
    • مؤسسه فناوری دانشگاه انتاریو University of Ontario Institute of Technology
    • دانشگاه اتاوا  University of Ottawa
    • دانشگاه تورنتو  University of Toronto
    • دانشگاه واترلو  University of Waterloo
    • دانشگاه وسترن انتاریو  The University of Western Ontario
    • دانشگاه وینزور  University of Windsor
    • دانشگاه ویلفرید لوریر    Wilfrid Laurier University
    • دانشگاه یورک York University 
  • دانشگاه جزیره پرنس ادوارد
    • دانشگاه پرنس ادوارد  University of Prince Edward Island
  • دانشگاه کبک
    • دانشگاه بیشاپ  Bishops University
    • دانشگاه کنکوردیا  Concordia University
    • دانشگاه کبک – مدرسه ملی مدیریت National School of Public Administration, University of Quebec
    • دانشگاه ملی تحقیقات علمی کبک National Institute Scientific Research, University of Quebec
    • دانشگاه مک گیل  McGill University
    • دانشگاه مونترال  University de Montreal
    • دانشگاه شربروک  University of Sherbrooke
    • دانشگاه کبک آبیتیبی تمیسکامینگ University of Quebec, Abitibi  Temiscamingue
    • دانشگاه کبک چیکوتیمی University of Quebec at Chicoutimi
    • دانشگاه کبک University du Québec
    • دانشگاه کبک ریموسکی  University of Quebec at Rimouski
    • دانشگاه کبک تروسی ریویر University of Quebec at Trois  Rivieres
    •  دانشگاه لاوال Laval University
  • دانشگاه ساسکاچوان
    • دانشگاه رجاینا  university of Regina
    • دانشگاه ساسکاچوان University of Saskatchewan 

 

 

دانشگاه های خصوصی در هر استان کانادا

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
    • مؤسسه فناوری نیویورک New York Institute of Technology (NYIT)
    • دانشگاه کوئست Quest University 
    • دانشگاه ترینیتی وسترن  Trinity Western University
    • دانشگاه کانادا وست  University Canada West
  • دانشگاه انتاریو
    • دانشگاه نیاگارا  Niagara University
    • دانشگاه ردیمر  Redeemer University College
  • دانشگاه نیوبرانزویک
    •  دانشگاه کراندال  Crandall University
    • دانشگاه سنت استفان دانشگاه ترینیتی وسترن Trinity Western University
    • دانشگاه فردریکتون  University of Fredericton

 

 

شرایط آب و هوا در کانادا

 

فصل بهار در کانادا

به طور معمول، بهار در کانادا نخست در ماه فوریه از سواحل غربی بر می خیزد و در اواخر ماه مارچ و آپریل در سایر بخش های کشور گسترده شده و تا ماه جون ادامه دارد. عموماً میانگین درجه هوا در این فصل بین منفی 7 تا 19 درجه سانتیگراد در شهرهای مختلف کانادا متغیر است.

در این بین، استان های بریتیش کلمبیا و اونتاریو، بهترین انتخاب برای تجربه بهار در کشور کانادا محسوب می شوند. از این رو می توان اینطور گفت که آب و هوای بهار در کانادا چندان قابل پیش بینی نبوده.

فصل تابستان در کانادا

دمای هوای فصل تابستان در کانادا بین 20 تا 27 درجه سانتیگراد متغیر است. با اینکه شرجی بودن هوا در این فصل، در بیشترین حالت خود قرار دارد، تحمل آن در اغلب مناطق کانادا راحت بوده و می توان به راحتی زندگی کرد.

بنابر آمار، دو منطقه کلگری و هلیفکس، بهترین و زیباترین نقاط برای بازدید از کانادا در تابستان هستند. باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که روزهای تابستانی در کانادا گرم و شب های آن تمایل به سردی دارد.

فصل پاییز در کانادا

بسیاری از گردشگران و افرادی که به کانادا مهاجرت کرده اند، در این مورد هم نظر هستند که پاییز بهترین فصل از نظر آب و هوا و دما در این کشور است که با ریزش شاخ و برگ پاییزی و جمعیت کمتر توریست ها، زمان ایده آلی در کانادا محسوب می شود.

به طور میانگین، درجه دما در فصل پاییز کانادا از منفی 3 در ماه نوامبر شروع شده و به میانگین 19 درجه سانتیگراد در ماه سپتامبر می رسد.

لازم به ذکر است که دو شهر مونترال و تورنتو دارای گرم ترین وضعیت آب و هوایی در فصل پاییز در کانادا هستند.

فصل زمستان در کانادا

باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که سردترین مناطق کانادا در فصل زمستان شامل یوکان، قلمروهای شمال غربی و نوناووت کانادا می شود که دمای هوا در فصل زمستان به منفی 22 و یا حتی بیشتر نیز می رسد.

 سردی هوا در این مناطق موجب شده تا جمعیت بسیار کمی در آن زندگی کنند، اگر چه در این بین استثنائاتی نیز وجود دارد و برای مثال شهر وینیپگ در منیتوبای جنوبی یکی از سردترین شهرها در سراسر جهان است که جمعیتی بیش از 750 هزار نفر را در خود جای داده است.

 

 

جمع بندی

کانادا یکی از کشورهایی است که دانشگاه‌های معتبر و مطرح زیادی دارد و سالانه میزبان دانشجویان از سرتاسر جهان و به خصوص ایران است. هزینه‌های تحصیل در این کشور به نسبت بالاست ولی می‌توانید با استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا تا مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از این هزینه‌ها کم کنید. بورسیه‌های مختلفی وجود دارد و شما باید شرایط خاصی مانند مهارت زبانی، رزومه قوی علمی و موارد گوناگونی که در این مقاله بررسی شد را داشته باشید تا بتوانید بورسیه تحصیلی کانادا را اخذ کنید.