زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402

زمان ثبت نام کنکور سراسری، طبق روال سال های پیش از نیمه دوم بهمن ماه شروع شده که بازه زمانی چند روزه را شامل می گردد. بر اساس آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش، زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402،  از 12 بهمن شروع می شود و تا روز شنبه 18 بهمن سال 1401 ادامه می یابد. برای آشنایی بهتر با فرایند ثبت نام کنکور سراسری حتما مطلب راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 1402 را مطالعه کنید این کار باعث می شود که در زمان ثبت نام کنکور سراسری سردرگمی نداشته باشید و اطلاعات لازم برای ثبت نام را از قبل آماده کرده باشید.

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 - اطلاعیه سنجش

متن اطلاعیه سازمان سنجش در مورد زمان ثبت نام کنکور 1402 به محض انتشار، در این قسمت قرار می گیرد.

لینک ثبت نام کنکور سراسری 1402 

در زمان ثبت نام کنکور سراسری، داواطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نسبت به ثبت نام در آزمون کارشناسی اقدام کنند. همچنین در زمان ثبت نام، لینک مستقیم مربوطه در صفحه ثبت نام کنکور سراسری 1402 قرار خواهد گرفت.

مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 1402 

سازمان سنجش در سال گذشته 9روز را به عنوان بازه زمانی ثبت نام کنکور سراسری مشخص نمود و متقاضیان این فرصت را داشتند که با تکمیل فرم اینترنتی مربوطه ثبت نام کنند. با این حال گاهی با دواطلبانی مواجه می شویم که بنا به هر دلیلی ممکن است در زمان مشخص شده از  ثبت نام در آزمون سراسری جا مانده باشند.

به همین دلیل بازه زمانی جدیدی از سوی سازمان سنجش با عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری اعلام می گردد تا متقاضیانی جا مانده از ثبت نام فرصت دیگری را برای شرکت در این آزمون کسب کنند.

 به طور تخمینی و بر اساس برنامه زمانبندی سال گذشته بازه زمانی مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری به صورت زیر می باشد:

  • تمدید مدت زمان ثبت نام کنکور سراسری بعد از پایان زمان ثبت نام شروع می شود و معمولا 2 تا 3 روز طول می کشد.
  • لینک تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری هم معمولا در دهه دوم اسفند ماه به مدت سه تا چهار روز فعال می گردد و آخرین زمان برای مهلت مجدد ثبت نام خواهد بود.

نکته: داوطلبان گرامی توجه داشته باشند که بازه های زمانی بر اساس زمانبندی سال گذشته است به همین خاطر به متقاضیان توصیه می کنیم که در بازه زمانی مجاز ثبت نام، فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل کنند و ثبت نام خود را به مهلت مجدد ثبت نام موکول نکنند.

 

 

نحوه ویرایش ثبت نام کنکور سراسری 1402 

همزمان با تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبان نیز وجود دارد و متقاضیانی که ملزم به تغییر اطلاعات فردی و تحصیلی در فرم اینترنتی ثبت نام هستند می توانند دوباره به سایت سازمان سنجش وارد شوند و آن ها را ویرایش کنند. ویرایش اطلاعات ثبت نامی بر اساس دستورالعمل زیر می باشد:

  • آن دسته از داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی نیستند، اجازه ویرایش کلیه اطلاعات ثبت نامی خود را دارند.
  • آن دسته از داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی هستند، اجازه ویرایش اطلاعات خود را دارند؛ اما اجازه ویرایش اطلاعات سوابق تحصیلی را نخواهند داشت.
  • متقاضیان گرامی می توانند برای کسب اطلاعات از نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی به مطلب راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور سراسری 1402 مراجعه کنند.

 

تذکرات مهم در زمان ثبت نام کنکور سراسری 1402 

داوطلبان عزیز ضمن مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 در هنگام ثبت نام باید به تذکرات زیر توجه داشته باشند:

1. اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حداکثر تا تاریخ 1402/06/31، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ 99/06/31 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای کلیه داوطلبان الزامی است.

2. دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کار دانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی هستند حق ثبت نام در آزمون سراسری سال 1402 را ندارند و در صورت ثبت نام در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آن ها برخورد خواهد شد.

3. بر اساس ضوابط، دانشجویان دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در صورتی می توانند در آزمون سراسری 1402 ثبت نام و شرکت کنند که اولا واجد شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مذکور باشند و ثانیا حداکثر تا تاریخ 1401/12/25 نسبت به انصراف قطعی از تحصیل اقدام نمایند. بدیهی است که داوطلبان مذکور، در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل تا تاریخ تعیین شده، در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، مجاز به ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته قبولی جدید خود نیستند و به عنوان داوطلب متخلف تلقی خواهند شد.

تبصره: پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون سراسری سال 1401 (اعم از رشته های متمرکز یا نیمه متمرکز) در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری ضمن رعایت موضوع تاریخ انصراف، توجه داشته باشند که منحصرا مجاز به انتخاب رشته در دوره های غیر روزانه (نوبت دوم «شبانه» نیمه حضوری، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خود گردان، مجازی و رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی) بوده و فقط در این دوره ها گزینش خواهند شد.

4. لازم به توضیح است اطلاعات مربوط به رشته هایی که در سال 1402 پذیرش آن ها صرفا با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می گردد در تاریخ (اعلام می شود) از طریق اطلاع رسانی این سازمان منتشر شده است. داوطلبانی که تمایل به پذیرش در این رشته ها دارند نیازی به ثبت نام و شرکت در کنکور 1402 نخواهند داشت.