برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته کنکور 3گام روی لینک زیر کلیک کنید.

https://final.3gaam.com

 

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور در واقع، سوالیست که والدین و یا دانش آموزان از خود می پرسند. دلیل این پرسش، این است که نه دانش آموز و نه والدین او حاضر نیستند حتی کوچکترین  احتمال خطا و یا ریسکی را در انتخاب رشته داشته باشند. همه از اهمیت انتخاب رشته با خبر هستند و برخی به قدری برای آن اهمیت قائلند که تا حد وسواس گونه ای این اهمیت را اوج می دهند. اما مگر "بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور" چگونه انتخاب رشته انجام می دهد که با بقیه انتخاب رشته  ها متفاوت است. چرا میزان ریسک و خطر در انتخاب رشته او با دیگر مشاوران انتخاب رشته کنکور متفاوت است و چرا او تبدیل به بهترین مشاور کنکور می شود و دیگران نمی شوند. بهتر است به جای اینکه به نام ها بیاندیشیم به روندها و دستورالعمل ها بیاندیشیم.

ویژگیهای بهترین انتخاب رشته کنکور

اینکه انتخاب رشته یک نفر با دیگران متمایز است، به روش انتخاب رشته آن یک نفر وابسته است. در مجموع اگر بخواهیم بفهمیم که بهترین انتخاب رشته چگونه انجام می شود، ابتدا باید بدانیم که مقدمات این کار چیست و در نهایت بدانیم که انجام چه کارها و دستورالعملی می تواند، بهترین انتخاب رشته کنکور را رقم بزند. اگر بسیار مصر هستید که به جای دانستن ویژگی های یک انتخاب رشته ایده آل، یک نام را به شما معرفی کنیم می توانید وارد لینک پایین بشوید و با بررسی رزومه مشاور به بهترین بودن یا نبودن او پی ببرید.

1- اطلاعات جامع و کامل درباره همه رشته ها:

کسی می تواند ادعای بهترین بودن در این زمینه داشته باشد که زیر و بم همه رشته ها را بشناسد. مثلا بداند که رشته هوشبری، دوره کارشناسی ارشد ندارد و بچه های هوشبری برای آزمون کارشناسی ارشد باید به سراغ رشته پرستاری و یا یک رشته دیگر بروند. باید بداند که بهداشت حرفه ای با بهداشت عمومی و محیط زیست چه تفاوت هایی در واحدهای درسی دارد. لازمه این امر این است که شما رشته ها را از مقطع کارشناسی تا دکترا بشناسید. یعنی بهترین مشاور کنکور، کسی است که می تواند در همه مقاطع تحصیلی مشاوره بدهد و فقط مشاوره کنکور سراسری نباشد و بلکه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز بتواند مشاوره بدهد. یک دلیل که مشاوران تحصیلی، بیشتر کنکور سراسری و به خصوص تجربی را انتخاب می کنند این است که درآمد بیشتری دارد و تقاضای بالاتری هم برای آن وجود دارد. مشاورانی که عاشق کار خود هستند و برای کار مشاوره ارزشی بالاتر از پول و تقاضا قائل هستند، سعی می کنند در همه زمینه های تحصیلی متخصص شوند نه فقط در کنکور تجربی.

2- داشتن اطلاعات کامل رتبه های قبولی:

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور هر کسی که باشد باید بداند که با هر رتبه ای چه شانس هایی از قبولی وجود دارد و بهتر است که روی چه رشته هایی سرمایه گذاری کرد و چه رشته هایی را از دور خارج کرد. در واقع بهترین انتخاب رشته کنکور زمانی اتفاق می افتد که شما بدانید با هر رتبه ای چه شانس های قبولی خواهید داشت. البته در این راستا، نرم افزارهای زیادی وجود دارد که البته همه آنها دقیق نیستند چونکه همه اطلاعات کارنامه ها را ندارند و از طرفی به قدری تحلیل آخرین رتبه های قبولی کنکور پیچیده است که حتی در فرآیند تحلیل نرم افزاری نیز به مشکل می خورد. در واقع مشاوری که بهترین انتخاب رشته را انجام می هد باید به اندازه این نرم افزارها توان تحلیل داشته باشد و یا حداقل در تیم های طراحی این نرم افزارها حضور جدی داشته باشد.

3- انجام تست های مورد تأیید استعداد سنجی و شخصیت شناسی و تحلیل دقیق آنها:

بهترین انتخاب رشته زمانی اتفاق می افتد که شما بدانید به درد چه رشته هایی می خورید و به درد چه رشته هایی نمی خورید. معروفترین تست ها در این زمینه تست استعداد سنجی و مهارت یابی هالند و تست شخصیت شناسی MBTI است که مشاور باید روش استفاده از این تست ها و از همه مهم تر روش تحلیل آنها را بداند.

4- فن بیان بسیار بالا:

مشاور انتخاب رشته کنکور اگر نتواند حرف خود را به شفافیت و روشنی بیان کند به نحوی که داوطلب کنکوری نفهمد، نمی تواند مشاور موفقی باشد. باید با صدایی کاملا رسا و با استفاده از کلماتی ساده و قابل درک، منظور خود را به دانش آموز و والدین و یا دانشجو بفهماند. استفاده از کلمات قلمبه سلمبه و بسیار پیچیده برای نشان دادن توان علمی مشاور، از ارزش کار او کم می کند. مشاور نباید سوالات اضافه تری را در ذهن مراجع ایجاد کند، آن هم سوالات غیر ضروری را.

5- شنونده خوبی باشد:

مشاور بیشتر از آنکه در حرف زدن تبحر داشته باشد باید خوب گوش بدهد تا بفهمد که دقیقا نیاز داوطلب چیست تا بتواند بهترین راهنمایی و مشاوره را به او بدهد.

6- سوالات درست و خوبی بپرسد تا بتواند اولویت بندی مناسبی را انجام دهد:

معروف است که می گویند اگر جواب درستی به سوال شما داده نشده است، احتملا سوال شما دارای مشکل بوده است و باید سوال خود را جور دیگری بپرسید. یک مشاور با تجربه، قطعا سوالاتی را می پرسد که خاص آن مشاور است و یا سوالات را به گونه ی می پرسد که بتواند بهترین جواب را بگیرد. دانستن جواب سوالات بسیار جزئی درباره اولویت بندی و گرفتن جواب مناسب آنها، بهترین انتخاب کنکور را به راحتی امکان پذیر می سازد.

7- اطلاع از تمامی دانشگاه ها و کیفیت تحصیل در آنها:

مشاوری می تواند بهترین اولویت بندی و چیدمان را در انتخاب رشته کنکور انجام دهد که دانشگاه ها را به خوبی بشناسد و بداند که هر دانشگاه چه کیفیتی از تحصیل را داراست و از همه مهم تر از شهریه ها و قوانین خاص دانشگاه ها مطلع باشد. مثلا باید بداند که دانشگاه شاهد ضوابط ویژه خود را دارد و یا مثلا رشته رشته های حقوق در دانشگاه امام صادق متمایز از بقیه دانشگاه ها هستند، یا به طور مثال دانشگاه هایی که رشته های پزشکی را به صورت کدرشته های سهمیه مناطق محروم پذیرش می کنند چه ویژگی هایی دارند و چه تعهداتی را باید به آنها بدهید.شرایط اعطای وام، شرایط تخصیص خوابگاه، کیفیت زندگی در شهری غیر از محل سکونت آن داوطلب، امنیت دانشگاه و از همه مهم تر رتبه دانشگاه در رشته های مختلف. زمانی اولویت بندی دقیق و خوبی انجام می شود که مشاور هم رشته ها را به خوبی بشناسد و هم دانشگاه ها را و هم دوره ها و مقاطع تحصیلی را.

بهترین مشاور انتخاب رشته کنکور در ایران چه کسی هست؟

همانطور که قبلا هم گفته شد، جواب دادن به این سوال فراتر از یک نام است. قطعا هر مشاوری که انتخاب رشته او ویژگیهای بالا را داشته باشد، می تواند جزء بهترین مشاوران انتخاب رشته کنکور در ایران باشد. اگر هم می خواهید حتما نامی در این زمینه را به عنوان مثال ذکر کنیم می توانید رزومه زیر را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چگونه می توان فردی با ویژگیهای بالا را پیدا کرد.