چگونه انتخاب رشته موفقی داشته باشیم
چگونه انتخاب رشته موفقی داشته باشیم

 

برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته کنکور 3گام روی لینک زیر کلیک کنید.

https://final.3gaam.com

 

رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری

رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری چیست؟ این احتمالا پر تکرار ترین  سوال این روزهای انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری است. اما آیا واقعا یک بهترین روش برای انتخاب رشته وجود دارد؟ و اگر وجود دارد چگونه باید آن را انجام دهیم که در آینده پشیمان نشویم. برای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری یک سری نکات را باید در نظر بگیرید که در این مطلب به آن می پردازیم.

رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری| مراحل انتخاب رشته کنکور

اولین راز از رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری این است که باید بدانید مراحل انتخاب رشته کنکور شما از انتشار کارنامه سنجش شروع نمی شود. بلکه به سال ها قبل به دوران کودکی و نوجوانی شما باز می گردد. بله! تعجب نکنید شما در این سال ها تجربه های  زیادی کسب کرده اید و با شغل ها و افراد مختلفی آشنا شده اید که این تجربه ها می تواند در داشتن یک انتخاب رشته موفق در کنکور سراسری به شما کمک کند. شاید کلیشه ای باشد اما حتما در  اولین مرحله در مراحل انتخاب رشته کنکور حتما به علاقه های خود فکر کنید. اما همیشه در نظر داشته باشید آیا این علاقه با آگاهی به دست آمده یا خیر. علاقه تنها کافی نیست و حتما در انتخاب رشته کنکور خود باید به مطالعه در مورد انتخاب رشته و آشنایی با رشته های مختلف بپردازید. در طی سال ها تجربه مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته کنکور ارشد دانشجویان بسیاری دیده ام که در انتخاب رشته ناموفق بوده اند و وقتی به صحبت هایشان گوش کرده ام یک نکته در اکثر آنها مشترک بوده است. برای مثال یکی از دانشجویان پس از چهار سال تحصیل در رشته فیزیک به فکر تغییر رشته افتاده بود وقتی از او دلیل را پرسیدم می گفت در دبیرستان فیزیکم خوب بود و به این درس علاقه داشتم و فکر میکردم با انتخاب این رشته موفق می شوم. توجه داشته باشید تنها علاقه به یک درس یا استاد و معلم معیار خوبی برای انتخاب رشته موفق نیست. بهترین روش انتخاب رشته این است که اگر فکر می کنید به رشته ای علاقه دارید و در آن رشته موفق می شوید به مطالعه در مورد آن بپردازید و ببینید آیا این علاقه واقعی است یا خیر. همچنین می توانید با آزمون های استعداد سنجی شغلی-تحصیلی مختلف استعداد خود را در آن زمینه بسنجید تا مناسب ترین و بهترین رشته را برای خود انتخاب کنید. موسسه 3گام تنها موسسه ای است که در ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی خود آزمون استعداد سنجی تحصیلی- شغلی را بومی سازی کرده که داوطلبان بتوانند همه جوانب انتخاب رشته موفق در زمینه های شغلی را در نظر بگیرند و بتوانند از بهترین روش انتخاب رشته استفاده کنند.

 

رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری| چگونه انتخاب رشته کنیم که پشیمان نشویم.

نکته بعدی در رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری، در نظر گرفتن شهر و دانشگاه می باشد. بعد از اینکه از انتخاب رشته مورد علاقه خود مطمئن شدید نوبت به در نظر گرفتن شهر و دانشگاه است و باید به این سوال پاسخ دهید که چگونه انتخاب رشته کنم که پشیمان نشوم! به این منظور برای داشتن انتخاب رشته موفق  باید شرایط خانوادگی و شخصی خود را در نظر بگیرید. آیا حاضر به تحصیل به دور از خانواده هستید؟ آیا خانواده این اجازه را به شما می دهد که برای تحصیل به شهر های دیگر سفر کنید؟ در نظر گرفتن این سوالات علاوه بر اهمیت آن در انتخاب رشته موفق برای امسال ممکن است انتخاب رشته سال آینده شما را هم تحت تاثیر قرار دهد. چرا که در صورت قبولی در دوره های روزانه و عدم ثبت نام نه تنها شما انتخاب رشته موفقی نخواهید داشت بلکه از کنکور سال آینده هم محروم می شوید. این مسائل مخصوصا برای داوطلبان دختر ممکن است از حساسیت بیش تری برای خانواده برخوردار باشد که حتما باید به آن توجه ویژه داشت و قبل از اینکه وارد مراحل انتخاب رشته بشوید باید با خانواده خود مشورت کنید. نکته مهم دیگر در انتخاب رشته موفق، در نظر گرفتن نوع دانشگاه و هزینه های آن است. طبیعتا داوطلبی که مشکل مالی دارد حتی در صورت انتخاب شهر های دیگر بهتر است دوره های روزانه را در اولویت قرار دهد که علاوه بر هزینه زندگی در شهر دیگر هزینه های تحصیل را هم متحمل نشود. یا داوطلبانی که زیاد دغدغه مالی ندارند حتما از اعتبار دانشگاه ها آگاه باشند که بتوانند انتخاب رشته موفقی داشته باشند .همچنین با توجه به انواع گزینش مختلف در رشته های پرطرفدار باید گزینش های بومی و منطقه ای را در نظر بگیرید و به آن آگاهی داشته باشید که بتوانید انتخاب رشته موفقی داشته باشید. در نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 امکان فیلتر بر اساس شهر و نوع دانشگاه را خواهید داشت که بتوانید بهترین روش انتخاب رشته موفق را داشته باشید. همچنین  در ثبت نام در پنل مشاوره و برنامه ریزی تمامی نکات گزینش بومی در تخمین امکان قبولی در نظر گرفته شده است تا به شما در داشتن انتخاب رشته موفق کمک بیشتری کند.

 

رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری| نحوه صحیح اولویت بندی و چیدمان انتخاب رشته

یک دیگر از رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، نحوه صحیح اولویت بندی و چیدمان انتخاب رشته می باشد. بعد از اینکه در دو مرحله قبل با خود فکر کردید و با خانواده هم مشورت کردید که چگونه می توانید انتخاب رشته موفقی داشته باشید. حالا نوبت به اولویت بندی و چیدمان 150 انتخاب ممکن در مراحل انتخاب رشته کنکور شما رسیده است. حالا می دانید به چه رشته هایی علاقه دارید و کدام شهرها و دانشگاه ها را می توانید انتخاب کنید. اما هنوز برای داشتن انتخاب رشته موفق باید این لیستی که به آن در رشته ها، دانشگاه ها و شهرهای مختلف به آن رسیده اید اولویت بندی کنید. برای داشتن انتخاب رشته موفق، بهترین روش اولویت بندی انتخاب رشته این است که شما ترکیبی از رشته، شهر و دانشگاهی که بیشتر به آن علاقه دارید را در نظر بگیرید و بعد از آن شانس قبولی خود را هم در نظر بگیرید و بعد از آن به آن ها اولویت بدهید. برای داشتن بهترین روش انتخاب رشته باید از نحوه ی بررسی کارنامه ها توسط سازمان سنجش با خبر باشید همچنین بدانید در سال های گذشته داوطلبان با چه رتبه ای در چه دانشگاهی قبول شده اند. سازمان سنجش به ترتیب رتبه ها، انتخاب رشته ها را چک می کند. مثلا رتبه 1000، مورد بررسی قرار نمی گیرد تا زمانی که 999 نفر قبل از آن تعیین تکلیف شده باشد. حالا اگر رتبه 999، مثلا یک کد رشته را در ردیف 100 خود انتخاب کرده باشد که رتبه 1000 آن را در انتخاب اول خود گنجانده باشد تفاوتی در شانس قبولی آن کد رشته محل برای رتبه 1000 ایجاد نمی شود. اگر رتبه 999، آخرین قبولی آن کد رشته محل باشد، رتبه 1000 که آن را در انتخاب یک گذاشته است قبول نمی شود چرا که در رتبه 999، ظرفیت آن کد رشته تکمیل شده است. اولویت بندی زمانی ارزش دارد که فرم انتخاب رشته هر فرد نسبت به خود آن فرد بررسی می شود. مثلا اگر همین داوطلب رتبه 1000، بتواند در دوره روزانه قبول بشود ولی انتخاب اولش را دانشگاه پیام نور گذاشته باشد، در همان انتخاب اول قبول می شود و دیگر بقیه انتخاب های او لحاظ نمی شود. در واقع اولویت بندی غلط در فرم انتخاب رشته هر شخص است که باعث می شود سرنوشت شما تبدیل به کابوس بشود. پس بهتر است اولویت بندی انتخاب رشته براساس کیفیت رشته و دوره و دانشگاه و همچنین علاقه باشد تا هیچوقت از آن پشیمان نشوید. همچنین ممکن است در انتخاب رشته خود به بیش از 150 انتخاب برسید که باید سعی کنید معیار های خود را بازبینی کنید تا بتوانید کد رشته های اضافی را حذف کنید. همواره به داوطلبان پیشنهاد میکنیم که برای داشتن بهترین روش انتخاب رشته و همچنین داشتن انتخاب رشته موفق، چند انتخاب اول خود را رویایی قرار دهند یعنی انتخاب هایی که شانس قبولی آن ها نزدیک به صفر است. انتخاب های میانی خود را رشته هایی قرار دهند که  شانس قبولی بالایی در آن دارند و چند انتخاب آخر خود در انتخاب رشته را به کد رشته هایی اختصاص دهند که حتما در آن قبول می شوند.

در نرم افزار انتخاب رشته 3گام بر اساس شهر، دانشگاه و رشته مورد علاقه شما به شما کمک می کند که بهترین روش انتخاب رشته را داشته باشید. هم چنین هر 150 انتخاب شما را به ترتیب اولویت هایی که خود شما وارد می کنید برای شما اولویت بندی می کند و فایل خروجی چیدمان را به شما تحویل می دهد که انتخاب رشته موفقی داشته باشید.

 

رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری| وارد کردن انتخاب رشته در سایت سنجش

آخرین راز از رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری، وارد کردن انتخاب رشته در سایت سنجش می باشد. خوشبختانه در سال های اخیر انتخاب رشته سازمان سنجش هوشمندتر شده است. و وقتی کد رشته ای را وارد می کنید اسم رشته و محل شهر و دانشگاه را به شما نشان می دهد. اما متاسفانه هنوز هم داوطلبانی هستند که با یک بی دقتی از داشتن انتخاب رشته موفق باز می مانند. حتما بعد از اینکه هر 150 انتخاب خود را تعیین کردید آن ها را با دقت در قسمت انتخاب رشته سایت سنجش وارد کنید و در نهایت نیز همه ی صفحه انتخاب رشته خود را چک کنید تا مشکلی پیش نیاید. با وارد کردن یک کد رشته اشتباه در میان کد رشته های مختلف خود ممکن است سرنوشت شما به کلی تغییر کند و در همان کد رشته از انتخاب رشته خود قبول شوید.

 

رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری| بهترین روش انتخاب رشته

با اینکه رازهای انتخاب رشته موفق کنکور سراسری را مطالعه کردید متوجه شدید که به جز یک سری نکات در داشتن انتخاب رشته موفق، ممکن است خیلی از نکات برای افراد مختلف متفاوت باشد و شاید به جرات می توان گفت برای همه یک نسخه یکسان و یک بهترین روش انتخاب رشته وجود ندارد. اما این به معنای این نیست که شما نمی توانید انتخاب رشته موفقی داشته باشید. بهترین روش انتخاب رشته روشی است که هر داوطلب با توجه به شرایط خود جوانب مختلف را بررسی کند و سپس انتخاب رشته خود را با خیال راحت انجام دهد.