مصاحبه با رتبه 22 حسابداری و حسابرسی کنکور کارشناسی ارشد حسابداری 97

سرکار خانم بردبار خودتون رو برای دوستانی که مصاحبه شما رو خواهند دید، معرفی بفرمایید.

به نام خدا زهرا بردبار هستم رتبه 18 مدیریت و 22 حسابداری و حسابرسی. مقطع کاردانی دانشگاه الزهرا شیراز بودم، کارشناسی رو دکتر شریعتی و الان هم دانشگاه علامه قبول شدم.

از چه زمانی تصمیم گرفتید ارشد شرکت کنید و بحث ارشد براتون جدی شد؟ 

به صورت قطعی از آذر ماه

 درصدهاتون در کنکور چند بوده؟

بالاترین درصدم مربوط به درس صنعتی بود، 68%

مالی: 57%

ریاضی: 37%

حسابرسی : 35%

من با دیدن ویدیوهای آقای رسولی، رو ریاضی حساب 70% داشتم ولی سر جلسه متاسفانه وقت کم آوردم.

چی شد که فردی مثل شما که جز رتبه های خوب هستید، از آذر برای ارشد شروع  به مطالعه کردید؟

یکی از هم کلاسی هام در سایت موسسه با مشخصات من ثبت نام کرده بودند و به من گفتند. بعد آقای رسولی با من تماس گرفتند، شرایط رو بهم  گفتند و بعد من تصمیم گرفتم از طرح های مشاوره و برنامه ریزی موسسه استفاده کنم.

یعنی شما قبل از آشنایی با 3گام تصمیم نداشتید که ارشد شرکت کنید؟

تصمیم داشتم ولی قطعی نبود. قرار بود در یک مدت زمان ده روزه برام برنامه ریزی بشه. زمانی که آقای رسولی باهام تماس گرفتن خیلی بهم کمک  و تصمیمم رو جدی تر کردن. بعد من با خانوادم صحبت کردم و اونا هم استقبال کردن و در واقع ناخواسته در این مسیر قرار گرفتم.

آقای رسولی چی بهتون گفتن که تصمیم تون جدی شد که دیگه حتما برای ارشد بخونید؟

چون معدلم بالا بود، آقای رسولی گفتن که شرط رتبه ای و با این که عقبی اگه الان هم  شروع کنی می تونی برسی. من هم عضو موسسه شدم و خیلی بهم کمک کرد.

از کدوم طرح مشاوره وبرنامه ریزی موسسه استفاده کردید؟

طرح طلایی

در دوره کارشناسی در دخترانه شریعتی معدلتون چند بود؟

20

چقدر از این رتبه ای که آوردید به خاطر پایه قوی تون بوده؟

من شرط رتبه اولی رو داشتم ولی به خاطر کوتاهی هایی که دانشگاه انجام داد، نتونستم ازش استفاده کنم. دروسی که برای کنکور ارشد باید می خوندم به خصوص ریاضی و آمار خیلی متفاوت تر از چیزی بود که در طول ترم خونده بودم و ویدئوهای آقای رسولی در این زمینه خیلی بهم کمک کرد. من ریاضیم قوی بود ولی نه در حدی که بتونم برای ارشد شرکت کنم و اگه ویدیوهای آقای رسولی نبود شاید نمی تونستم به این جا برسم.

پس در واقع پایتون خوب بوده و مهارت های کنکور دادن رو آقای رسولی در شما تقویت کرده. اگه به عقب برگرید و در تابستون اون دوستتون شما رو در سایت ثبت نام می کرد، شما تصمیمتون برای ارشد جدی تر می شد؟

صد در صد. من اون موقع اطلاعات زیادی در زمینه ی این که کدوم منبع بهتره نداشتم. از اساتید پرسیده بودم ولی اونها هم درست من رو راهنمایی نکرده بودن.

تفاوت بارز معرفی منابع موسسه و شخص آقای رسولی با اون اساتیدی که در مورد منابع ازشون سوال کرده بودید، چی بود؟

وقتی کتاب هایی که اینجا معرفی کرده بودن رو من به دوستام می گفتم، اصلا  نمی شناختن. من منابعی رو خونده بودم که خیلی نسبت به بقیه بچه ها متفاوت بود. اکثرا بچه ها کتاب های مرور جامع رو می خوندن که خیلی کتاب های خوبیه ولی اگه زمان محدودی داشته باشی اصلا کاربردی نیست. منابعی که من خونم خیلی تونست کمکم کنه.

نکته جالب اینجاست که ما خودمون کتابی برای موسسه چاپ نمی کنیم و منظور خانم بردبار هم از کتاب ها، گلچینی از کتاب های موجود در بازار هست. مثلا ممکن در پکیج یک نفر دو تا کتاب از مدرسان باشه و یک کتاب مرور جامع و ممکن است برای یک نفر درسی کلا حذف شود منظور از منابع، منابع خود موسسه نیست منابعی است که مشاور با دلسوزی و صداقت

تمام مطالعه و برای هر داوطلبی گلچین کرده.

تاثیر برنامه ریزی هایی که آقای رسولی براتون انجام میداد، چقدر بود؟

خیلی بهم انگیزه می داد و میدونستم که یک برنامه دارم و باید حتما انجامش بدم.

می دونید که 3گام پنل خیلی خاصی در برنامه ریزی داره که موسسه های دیگه این پنل رو ندادن. نگرش و دیدتون در مورد پنل هوشمند مشاوره و برنامه ریزی 3 گام چطور بود؟

این که بازدهی خود داوطلب رو می سنجه و بر اساس اون بازدهی برنامه ریزی می کنه خیلی موثره. پشت این پنل فکر خیلی قوی ای بوده و خیلی هم کار برده.

بخش آنالیز برنامه ریزی رو هم مشاهده می کردید؟

بله

در آنالیز برنامه ریزی به شما می گه کی  تموم میشه و در واقع چه اتفاقاتی می یفته. آنالیز بهتون قوت قلب می داد که خواهید رسید یا نه؟

بله

شما میدونید که ما در گروه حسابداری خانم روزگار رو هم در کنار آقای رسولی داشتیم که خیلی به داوطلبان کمک می کرد و می تونم بگم که یکی از شخصیت های بسیار تاثیر گذار در رتبه های امسال بچه های حسابداری موسسه بودن. خودشون هم یکی از شاگردای آقای رسولی بودن و ناگفته نماند که رتبه 24 سال 96 رو کسب کردن.

خانم روزگار چقدر کمکتون کردن؟

خانم روزگار واقعا فوق العاده بودن و مثل یک دوست، همقدم با من اومدن و خیلی بهم کمک کردن.

چه کمکی بهتون کردن؟

از لحاظ انگیزشی. شرایطمون کامل شبیه هم بود و ایشون هم هم شهری من بودن و راه رو در کنار آقای رسولی خیلی برام هموار کردن.

شما از ویدئو ها و برنامه ها استفاده کردید. در فرآیند مشاوره و برنامه ریزی رفع اشکال رو براتون انجام میدادن؟ قاعدتا معدل بیست نباید زیاد اشکال داشته باشه ولی می خوام بدونم در فرایند درس خوندن به اشکال هم بر می خوردید؟

این که آدم اشکال داشته باشه که شکی درش نیست. در این زمینه هم چه به صورت حضوری و چه غیر حضوری خیلی وقت می ذاشتن.

سهم خودتون، سهم مشاوره و برنامه ریزی 3گام و سهم پایه خودتون رو در رتبه 18 ای که کسب کردید مشخص کنید چه سهمی رو به هر کدوم از یک تا صد میدید؟

50% به موسسه

40% خانواده

10% تلاش خودم

به دوستانی که مثل شما هستند و تصمیم ندارن ارشد بخونن چه توصیه ای دارید؟ به نظرتون شرکت کنن یا نه؟

من الان با چند نفر از دوستام دارم صحبت می کنم و چند نفرم معرفی کردم که اومدن موسسه و ثبت نام کردن. این دوستام از وقتی که با من صحبت کردن خیلی تصمیمشون جدی  شده.

لحظه ای که نا امید میشدید و می دونستید که تلاشتون بی فایده است، در اون لحظات چی کار می کردید؟ چون افراد در کنکور نا امید هم میشن و نا امیدی هم یکی از جزییات و ارکان اصلی کنکوره. در مواقع نا امیدی چه کار می کردید؟

آقای رسولی رو کلافه می کردم (با خنده)

چی بهتون می گفتم که شما امیدوار می شدید؟ یه نمونه از جملاتی که آقای رسولی بهتون می گفتن و شما رو امیدوار می کرن رو می گید.

می گفتن شما وضعیت خیلی خوبی دارین و با برنامه داری پیش می ری. چون من خیلی استرس داشتم، وضعیتم رو برام مشخص می کردن و می گفتن جای نا امیدی نیست.

 ممکنه این جمله رو خیلیا بهتون بگن و تاثیری نداشته باشه. چرا زمانی که این جمله رو آقای رسولی بهتون می گفت امیدوار میشدید؟

چون من از هر کسی تاثیر نمی گیرم و بستگی به این داره که طرف مقابلم کی باشه و حتما باید حرفش برام سند باشه.

 پس در اون برهه حرف آقای رسولی برای شما سند بود. این جمله رو قبول دارید که باید به برنامه ریزی و مشاور خود اعتماد صد در صد داشته باشی تا بتونی نتیجه بگیری؟

هزار درصد. صد در صد کمه

روش برنامه ریزی 3گام نوع درس خوندن شما رو از این جا به بعد متحول خواهد کرد؟ شما قبلا درس می خوندید و معدلتون هم بیست بوده یعنی هیچ خرده ای به سبک درس خوندن شما ما نمی تونیم بگیریم. حالا با توجه به روش خاص برنامه ریزی و مطالعه ای که 3گام داره و شما رو به جلو برده و نتیجه خوبی هم گرفتید، آیا از این به بعد روش مطالعه شما تغییر می کنه؟

من کلا این دیدگاه رو دارم که هر چقدر از دید بقیه کامل باشم از دید خودم کامل نیستم؛ یعنی حتما باید یه نفر باشه که ازش الگو بگیرم. روش های متفاوت خیلی چیزا به آدم یاد می ده و من تجربیات خیلی زیادی کسب کردم. الان به چند نفر از بچه ها که مشاوره میدم، موسسه 3گام رو معرفی کردم و روش هایی هم که بهشون می گم براشون خیلی کاربردیه.

اگر بخواید کل فرآیند کنکورتون رو از ابتدا تا انتها خلاصه کنید، چی می گید؟ خلاصه فرآیند آمادگی شما برای کنکور چیه؟

در هر راهی نه تنها کنکور، اول توکل به خدا دوم دعای پدر مادر، پشتکار، برنامه ریزی و مشاور خوب، خیلی می تونه به موفقیت داوطلب کمک کنه. من به لطف خدا همه این ها رو در کنار هم داشتم.

به عنوان کلام اخر یه دقیقه در اختیار شماست و می تونید به کسایی که این مصاحبه رو می خونن و داوطلب امسال یا سال های آتی هستن هر چی که دوست دارید بگید.

اول از همه جا داره از ته دلم از پدر مادرم تشکر کنم که حامی خیلی خوبی برام بودن و این که ما روایت داریم ان مع العسر یسرا (بعد از هر سختی آسونی است)

حتی در لحظه آخر هم نا امید نشید و این که مشاوره موسسه 3گام خیلی می تونه کمکتون کنه. نه این که بخوام تبلیغ کنم چون خودم به این نتیجه رسیدم دارم می گم.

من هم نگران همینم که فکر کنن که این یه مصاحبه تبلیغایته. چون ما تو وب سایتمون هم کلی اطلاعات رایگان مثل کارنامه ها و منابع رو بر اساس وقت و پایه درسی هر داوطلب گذاشتیم و تقریبا می تونم بگم که همه به این جمله رسیدن که 3گام تبلیغات نمی کنه. در واقع فقط هدفمون اینه که داوطلبان با مسیر موفقیت و نظرات داوطلبانی که با ما کار کردن و رتبه برتر شدن، آشنا بشن و خیلی خوشحالم که خودتون هم به این که تبلیغات نیست، اشاره کردید. همچنین خیلی خوشحالم که انقدر حسن نظر دارید در مورد موسسه و نقش ما رو در موفقیت خودتون بیان می کنید.

براتون آرزوی موفقیت می کنم و خیلی ممنون که دعوت ما رو پذیرفتید.