به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دانشگاه امیرکبیر برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ و بر اساس مصوبه وزارت علوم تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی ۹۱ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور پذیرش می نماید.
 واجدین شرایط کارشناسی باید حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته گردند و از نظر میانگین جزو 10 درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. معدل کل بالای ۱۶ و حداقل ۱۱۰ واحد گذرانده تا پایان نیمسال ششم نیز از شراط پذیرش است.
داوطلبان باید فرم اینترنتی مربوطه را از طریق وب سایت ثبت نام دانشگاه دریافت نمایند و تا پایان شهریورماه فرصت تکمیل و ارسال دارند . مراجعه حضوری لازم نمی باشد و دانشگاه در قبول یا رد تقاضا بر اساس امتیاز مکتسبه مختار می باشد.
متقاضیانی که حد نصاب امتیاز را کسب کنند اولویت دارد، نتایج از سایت اصلی دانشگاه اعلام میگردد. نتایج اولیه هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمیکند و پذیرش نهایی منوط به ارائه مدارک، موافقت دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور می باشد و کسب صلاحیت عمومی و انضباطی دانشجویان لازم است.
داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان قطعی هستند نیازی به شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد ندارند و در صورتی که تا شهریور ماه سال ۹۵ تحصیلشان به پایان رسد می توانند وارد دوره کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گردند.
مدارک دانشگاه های غیرانتفاعی و فارغ التحصیلان خارج از کشور و دانشگاه های آزاد اسلامی واحد شهرستان ها و دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیر حضوری جهت ورود بدون آزمون، مورد قبول نمی باشد.