به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل ازایسنا؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشوردکتر ابراهیم خدایی گفت: اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در هفته اول شهریورماه می باشد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور دکتر ابراهیم خدایی اعلام نمود: در آیین نامه آزمون دکتری تعداد رشته‌های امتحانی از 252 رشته به 72 رشته تغییرات داشته اند و آزمون دکترا از امسال دو بار در سال برگزار می گردد، نتایج به صورت کارنامه به داوطلب و دانشگاه اعلام می شود.

فراخوان پذیرش دانشگاه‌ها بر اساس نتایج و حد نصابی که اعلام می‌کنند، سازمان سنجش اطلاعات آمارهای لازم را ارائه می دهد تا دانشگاه‌ها بتوانند برای درصدهای بالا فراخوان خود را اعلام نمایند.

بر اساس مصوبه شورای نظارت بر پذیرش دکترا نتایج این آزمون دارای دو سال اعتبار می باشد و اگر داوطلبی از نتیجه آزمون خودش در اسفند ماه راضی باشد می‌تواند تا دو سال در آزمون شرکت نکند و از نتیجه همین آزمون برای مرحله بعد به مدت دوسال استفاده نماید.

اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی

 این آزمون از دسته آزمون‌هایی می باشد که سازمان سنجش  مجری آن است و متولی اصلی آن سازمان مدیریت می باشد که ضوابط و دستور العمل‌هایی را که به سازمان سنجش ابلاغ می نماید اجرا می‌گردد.

در مرحله اول اسامی افرادی که بر اساس ضوابط، حدنصاب لازم را کسب کردند، اعلام شد. در مرحله دوم که نتایج آن آخر وقت امروز اعلام می‌شود، اسامی چند برابری که دستگاه‌ها تعیین می‌کنند مشخص خواهد شد.

سال‌های اخیر به لحاظ مشکلات برگزاری آزمون در زمستان داوطلبین به زحمت می‌افتادند و برگزاری آزمون با تاخیر و تعویق انجام می گردید. در نتیجه با بررسی‌های انجام شده این آزمون  16 و 17 اردیبهشت ماه .برگزار می شود

برگزاری آزمون سراسری کنکور سال آینده بعد از ماه مبارک رمضان می باشد و سال بعد برگزاری کنکور سراسری به روال عادی باز می‌گردد و 25 تیرماه برگزار خواهد شد.