به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان دکتر صمد حمزه ئی اعلام کرد:هم اکنون تحصیل همزمان در دو رشته در پیام نور با لحاظ کردن و تطبیق واحدهای گذرانده امکان پذیر است و حتی دانشجویان دانشگاههای دولتی و غیر دولتی دیگر هم می توانند با ثبت نام در پیام نور مدرک رشته دوم خود را از پیام نور کسب کنند بر این اساس  چون بخش عمده ای از واحدهای مشترک در رشته اول گذرانده شده دانشجو می تواند با صرف هزینه بسیار کم و وقت اندک مدرک دوم را اخذ نماید.مزایای آن تحصیل ارزان برای خانواده های کم بضاعت و کم درآمد می باشد. همچنین مراکز و واحدهای فراوان در تمام نقاط کشور و استان هرمزگان وجود دارد. دانشجویان از طریق نهادهای حمایتی و خیرین حمایت می شوند. کیفیت بالای آموزشی و داشتن منابع و آزمونهای استاندارد از عمده دلایل قبولی بالای فارغ التحصیلان این دانشگاه در مقاطع بالاتر می باشد.

 آغاز ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش می باشد که زمان ثبت نام  5لغایت10مرداد می باشد و در همه رشته های مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو انجام می گردد.

 پذیرش بدون آزمون، متقاضی بدون اینکه در کنکور شرکت داشته باشد می تواند دفترچه انتخاب رشته را از سایت سنجش دریافت نماید و بر اساس سوابق تحصیلی در مراکز و واحدهای پیام نور انتخاب رشته کند. در نتیجه طبق سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو انجام می گیرد. دراین پذیرش علاوه بر اینکه استرس آزمون وجود ندارد پذیرش از طریق سوابق تحصیلی انجام می شود و شهریه دانشجویان هم مانند دانشجویانی که در کنکور شرکت داشته اند بسیار پایین می باشد.

در پذیرش دانشجو محدودیتی نمی باشد و تنها محدودیت ظرفیت پذیرش در رشته پرطرفدار مراکز بزرگ مثل بندرعباس می باشد که متقاضیان می توانند رشته های دیگر و شهر های دیگر استان را هم انتخاب نمایند و با توجه به اینکه امکان انتقال و مهمانی فراهم گردیده مشکلی از این بابت وجود ندارد.

دکتر صمد حمزه ئی اعلام کرد: با تاکید بر اینکه مدرک تحصیلی همان مدرک پیام نور می باشد که به پذیرفته شدگان با آزمون هم تعلق می گیرد، دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی می باشد، بنابراین فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیلات مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم کسب می کنند، بیش از270 رشته محل کارشناسی در پیام نور استان داریم و انتظار داریم حدود پنج هزار نفر را از این طریق جذب نماییم. حدودا همه متقاضیان که ثبت نام انجام دهند با توجه به سوابق تحصیلی در یکی از رشته ها پذیرش می گردند.