به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل ازمهر؛ مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در آزمون سراسری سال ۹۴ ، تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۴ نفر ثبت نام نمودند، از این تعداد ۵۱۶ هزار و ۴۹۳ نفر زن و ۳۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر مرد و به عبارت دیگر ۵۸.۸۲ درصد داوطلبان زن و ۴۱.۱۸ درصد آنان مرد ثبت نام کردند. 

طبق ضوابط تعداد ۴۵ هزار و ۶۰۰ داوطلب از گروه های آزمایشی یک، دو، سه و پنج علاقمندی خود را به شرکت در گروه هنر و تعداد ۱۰۶ هزار داوطلب از گروه های آزمایشی یک، دو، سه و چهار علاقمندی خود را به شرکت در گروه زبان اعلام نمودند. 

باتوجه به آزمون هر یک از گروه های آزمایشی به صورت جداگانه برگزار گردید و هر داوطلب باید کارت خود را دریافت می نمود و با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان، آمار ۱۵۱ هزار و ۶۷۰ نفر علاقمند به شرکت در گروه های هنر و زبان خارجی، در نهایت تعداد یک میلیون و ۲۹ هزار و ۷۴۴ کارت آزمون صادر گردید. 

همچنین این آزمون در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه 94 در ۳۶۵ شهرستان و ۱۷ کشور خارجی برگزار گردید و دو ساعت پس از برگزاری آزمون، سئوالات دفترچه عمومی و اختصاصی بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده شد.

کلید تصحیح آزمون اختصاصی و عمومی در ۲۴ خرداد منتشر گردید و پس از برگزاری آزمون کلیه پاسخنامه های آزمون به صورت لاک و مهر شده برای قرائت ارسال گردید. پاسخنامه های داوطلبان توسط دو دستگاه قرائت خوان، تصحیح گردید تا از صحت قرائت اطمینان حاصل گردد. نیز به صورت موردی هم نتیجه به صورت دستی کنترل گردید. 

 از تعداد بیش از ۸۷۸ هزار نفر ثبت نام کننده در آزمون تعداد ۷۹۵ هزار و ۶۷۷ داوطلب در آزمون حاضر و تعداد ۸۲ هزار و ۳۹۷ داوطلب غیبت داشتند. به عبارت دیگر ۹۰.۶۲ درصد حاضر و ۹.۳۸ درصد داوطلبان غایب بوده اند. 

نتیجه اولیه آزمون سراسری ۹۴ تا هفته اول مردادماه ۹۴ منتشر خواهد شد. 

 پاسخنامه داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی با رتبه کشوری کمتر از ۷۵ هزار و پاسخنامه داوطلبان گروه های آزمایشی هنر و زبان با رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار مدتی بعد از انتشار نتایج اولیه روی سایت سازمان سنجش قرارمی گیرد. 

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در دهه اول مردادماه نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.