به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر فرهاد فرهادی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:  3 دانشکده طب سنتی، فن‌آوری‌های نوین پزشکی و پیرادندانپزشکی در این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک تاسیس می شود.

همدان به علت وجود دانشمند بزرگ ابوعلی‌سینا و سابقه مزرعه برزگ گیاهان دارویی در دانشگاه بوعلی به عنوان قطب طب سنتی غرب کشور شناخته شده است.
در دانشکده فن‌آوری‌های نوین پزشکی راه‌اندازی رشته‌های پیشرفته بیوتکنولوژی پزشکی، بیولوژی تولیدمثل، فیزیولوژی اعصاب مطرح بوده و مقرر گردید که علاوه بر تولیدات علمی، به محصولات کاربردی نیز پرداخته شود.
دکتر فراهانی به دانشکده پیرادندانپزشکی اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه بین دندان‌پزشکان و بیماران رده درمانی نیست در این دانشکده پنج رشته منشی‌گری و مدارک دندانپزشکی، بهداشت دهان، پروتز دندانپزشکی، رادیولوژی دندانپزشکی و تجهیزات دندانپزشکی در مقطع کاردانی راه‌اندازی میگردد.
هم اکنون در دانشکده دندانپزشکی همدان، 10 رشته تخصصی موجود می باشد که این دانشکده در کشور رتبه ششم را دارد و درخواست کردیم که پنج رشته کاردانی دیگر نیز اضافه گردد.

 توسعه 26 رشته در دانشگاه علوم پزشکی همدان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه با تاکید بر اینکه امسال 26 رشته در برنامه توسعه قرار دارند، عنوان نمود: هر رشته‌ای پیش نیاز و امکانات زیادی از جمله فضاهای فیزیکی و اعتبارات را برای ورود به دانشگاه می طلبد که طی دو روز اخیر بورد بهداشت و ایمنی مواد غذا بازدید گردید و در هفته آینده نیز بورد رشته‌های جراحی اعصاب و اندویورولوژی اخذ میگردد.
همچنین گفت: طبق دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، به دانشجویان پزشکی عمومی می بایست قبل از فارغ‌التحصیل شدن آزمون مهارت‌های بالینی داده تا به آن‌ها اجازه طبابت داده شود که امیدواریم این مرکز نیز در دانشگاه علوم پزشکی همدان از سال آینده راه‌اندازی گردد.
سال گذشته در دو نوبت شهریور و بهمن در قطب غرب کشور آزمون‌های علوم پایه داروسازی، علوم پایه دندان‌پزشکی، علوم پایه پزشکی و پیش کارورزی پزشکی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی همدان با موفقیت برگزار گردید.