به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از فارس؛ مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دکتر توکلی گفت: مهلت انتخاب رشته‌های تحصیلی داوطلبان مجاز دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال 94 شب گذشته به پایان یافت و 40 هزار و 281 داوطلب یعنی 71 درصد داوطلبان مجاز اقدام به انتخاب رشته نمودند.

گزینش داوطلبان به صورت چند برابر ظرفیت و با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته‌ محل‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده بر اساس نمره کل حاصل از 80 درصد از نمره کل آزمون و 20 درصد از معدل‌های تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و دیگر ضوابط با توجه به اولویت کدرشته محل‌های انتخابی داوطلبان انجام می‌گیرد.

 فهرست معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کدرشته محل‌های مربوط برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی مطابق مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حداکثر در 5 کدرشته محل در روز دوشنبه 14 اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش انتشار می یابد و برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ذیربط ارسال می‌گردد.

 همه معرفی شدگان چند برابر ظرفیت برای شرکت در مصاحبه تخصصی و بررسی سوابق باید بر اساس برنامه زمانی مندرج در اطلاعیه‌ای که به همراه فهرست اسامی بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود اقدام نمایند.