به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از ایسنا؛ محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت با بیان اینکه امکان ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی برای بار سوم فراهم گردیده ، دلیل اصلی تمدید مهلت ثبت نام ارائه رشته مهندسی بیمارستان اعلام کرد.

 در سال های قبل پذیرش در رشته مهندسی بیمارستان که جزو رشته های کارشناسی ارشد است توسط وزارت بهداشت انجام میشد، طبق توافق نامه ای که بین وزارت علوم و وزارت بهداشت منعقد گردید، مقرر شد امسال پذیرش دانشجو در این رشته توسط وزارت علوم انجام شود.

 پذیرش در رشته مهندسی بیمارستان امسال توسط وزارت علوم انجام نشد دانشجویان اعتراض نمودند و مقرر گردید پذیرش باز هم توسط وزارت بهداشت انجام گیرد، به همین دلیل مجددا امکان ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد فراهم گردید تا داوطلبان بتوانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir هم در این رشته به خصوص و هم در رشته های دیگر ثبت نام کنند و طبق توافقی که صورت گرفت مقرر شد دانشگاه های صنعتی شریف، تهران و صنعتی امیرکبیر برای پذیرش دانشجو در این رشته ظرفیت ایجاد نمایند.

تاکنون 79 هزار نفر برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی ثبت نام کرده اند و  آزمون در ۷۵ رشته در روزهای ۳۱ اردیبهشت و اول خردادماه ۹۴ برگزار خواهد شد.

مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد 94 رشته های علوم پزشکی در تاریخ دهم بهمن ماه 93 پایان یافت اما این امکان به دلیل درخواست‌های زیادی از سوی داوطلبان مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام، مجددا در تاریخ 25 تا 30 بهمن فراهم گردید.

افرادی که تاکنون در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های گروه پزشکی سال 94 ثبت نام ننموده اند می‌توانند در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته در آزمون ثبت نام نمایند.