مهلت ثبت‌نام دوره دکتری تخصصی (PHD) سال 93 دانشگاه آزاد اسلامی تا روز شنبه 14 دی ماه تمدید شد.

به گزارش اخبار دانشگاهی 3گام، دکتر ناصر اقبالی با اعلام این خبر، گفت: داوطلبانی که تاکنون نتوانسته‌اند در دوره دکتری تخصصی سال 93 دانشگاه آزاد ثبت‌نام کنند، می‌توانند در فرصت ایجاد شده با مراجعه به سایت www.azmoon.org نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

اقبالی افزود: این ثبت‌نام تا روز شنبه 14 دی ماه ادامه خواهد داشت، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

رییس مرکز آزمون درباره تعداد رشته محل‌هایی که هر داوطلب می‌تواند انتخاب کند، تصریح کرد: هر داوطلب آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند یک رشته و حداکثر پنج واحد دانشگاهی را انتخاب و در سایت درج کند.

وی تاکید کرد: سؤالات آزمون دوره دکتری تستی بوده و به هر سؤال مثبت سه نمره اضافه داده شده و از هر سوال منفی 1 نمره کسر شده و برای سوال‌های بدون جواب نمره‌ای در نظر گرفته نمی‌شود، بنابراین لازم است براساس ضوابط آزمون‌های تستی به پاسخگویی سوالات بپردازند.

اقبالی خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است که دو رشته «معماری» و «شهرسازی» استثنا بوده و دارای آزمون عملی نیز است.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: 75 درصد نمره هر فرد نمره آزمون و 25 درصد نمره مصاحبه خواهد بود، لذا پذیرش در مرحله آزمون به معنای معرفی فرد برای مرحله مصاحبه خواهد بود.

وی در مورد حوزه امتحانی داوطلبان، گفت: داوطلبان با آزمون می‌توانند در صورت تمایل حوزه امتحانی خود را با توجه به نزدیکی به محل سکونت خود انتخاب کنند که این حوزه‌های امتحانی شامل اصفهان(خوراسگان)، تبریز، رشت، ساری، کرمان، مشهد، علوم و تحقیقات خوزستان، تهران، پردیس علوم و تحقیقات سیستان و بلوچستان، شیراز و علوم و تحقیقات کرمانشاه است.

اقبالی درخصوص زمان برگزاری آزمون دوره دکتری دانشگاه آزاد، گفت: این آزمون در روزهای پنج شنبه و جمعه، 24 و 25 بهمن ماه برگزار خواهد شد.