تعویق کنکور ارشد 1400
تعویق کنکور ارشد 1400

 

تعویق کنکور ارشد 1400 - آخرین اخبار

داوطلبان کنکور ارشد 1400 در روزهای اردیبهشت بیشتر از قبل نگران سرنوشت برگزاری یا عدم برگزاری کنکور ارشد در تاریخ اعلام شده هستند. در این بازه زمانی طبق تجربه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا سوالات زیادی دریافت کرده ای مبنی بر اینکه آیا کنکور ارشد 1400 عقب می افتد؟ آیا برگزاری این آزمون لغو می شود؟ در صورت تعویق کنکور ارشد چه تاریخی برای برگزاری این آزمون در نظر می گیرند؟ و سوالاتی مانند این، که ما تصمیم گرفتیم در این صفحه تازه ترین و آخرین اخبار را در خصوص موضوع تعویق کنکور ارشد 1400، به اطلاع شما می رسانیم. در باکس زیر نتیجه و چکیده همه اخبار تا این لحظه را در مورد تعویق کنکور ارشد 1400 می توانید مشاهده کنید و برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب همه جلسات و سخنرانی ها و مصاحبه هایی که در مورد تعویق کنکور ارشد 1400 در آنها اظهار نظر می شود را به صورت کامل پوشش می دهیم و می توانید از روند تصمیم گیری در در خصوص تعویق کنکور ارشد آگاه شوید.

خلاصه و جمع بندی اخبار مربوط به تعویق کنکور ارشد 1400 تا این لحظه:
سازمان سنجش طی اطلاعیه ای خبر تعویق کنکور ارشد را رسما اعلام کرد. این آزمون در روزهای 6 تا 8 مردادماه 1400 برگزار خواهد شد.

 

آخرین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا و اطلاعیه سنجش در مورد تعویق کنکور ارشد 1400

سازمان سنجش طی اطلاعیه ای به صورت رسمی از تعویق کنکور ارشد 1400 خبر داد.
متن اطلاعیه:
به اطلاع متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته  سال 1400 می‌رساند با توجه به تصمیم جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ 1400/02/16 و به دلیل حاد شدن شرایط انتشار بیماری کرونا این آزمون در تاریخ های  5 ، 6  و 7 خرداد ماه 1400 برگزار نمی‌گردد.
برگزاری آزمون مذکور به تاریخ های 6 ، 7 و 8 مرداد ماه 1400 موکول گردیده است.

احتمال تعویق کنکور ارشد وزارت علوم با تعویق کنکور ارشد بهداشت 1400

کنکور ارشد وزارت بهداشت که پیش از این قرار بود در روزهای آخر اردیبهشت برگزار شود با تصمیم مرکز سنجش آموزش پزشکی لغو شد و تاریخ بعدی آن در حال حاضر اعلام نشده است با این تصمیم امکان تعویق کنکور ارشد 1400 هم بیش از پیش احساس می شود. متن اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی را در مورد تعویق کنکور ارشد پزشکی در ادامه می خوانید:
"در خصوص به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال١٤٠٠"
با سپاس بیکران به درگاه ایزد منان و با آرزوی توفیق برای تمامی داوطلبان و آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان، به اطلاع میرساند به علت همه گیری بیماری کرونا در سراسر کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و اهمیت سلامتی کلیه هموطنان عزیز و بالاخص داوطلبان، بر اساس رای شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت به تاریخ 1400/٢/7، آزمون کارشناسی ارشد سال ١٤٠٠ در زمان مقرر برگزار نخواهد شد. زمان دقیق برگزاری آزمون از طریق همین سامانه متعاقبا اعلام می گردد.بدین منظور لازم است داوطلبان هر هفته روزهای دوشنبه و چهارشنبه سامانه را ملاحظه نمایند. لازم به ذکر است در صورت هر گونه تغییر در هر یک از مراحل، مراتب از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد. 

تعویق کنکور ارشد 1400 - نظر وزیر علوم 

وزیر علوم (دکتر منصور غلامی) در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص امکان تعویق کنکور ارشد و سراسری سال 1400 به دلیل موج چهارم همه گیری ویروس کرونا گفت:

تمامی برنامه های ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و طبق قانون وظیفه داریم برنامه های اجرایی خودمان را انجام بدهیم بر این اساس آزمون های پیش رو اعم از آزمون کارشناسی ارشد و کنکور سراسری به موقع برگزار خواهند شد.

در ادامه متن گفتگوی وزیر عبوم را در مورد تعویق کنکور ارشد 1400 به صورت کامل مشاهده می کنید.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه داوطلبان کنکور های کارشناسی ارشد و کنکور سراسری نباید تحت تاثیر جو غیرواقعی تعویق این آزمون ها که طی روزهای اخیر از سوی برخی سایت ها و در فضای مجازی مطرح شده، قرار گیرند، گفت: ما برنامه برگزاری این آزمون ها را بر اساس زمان بندی اعلام شده اجرایی خواهیم کرد مگر اینکه دستوری مبنی بر توقف برگزاری آزمون های ملی از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شود.

تنها زمانی آزمون های ملی ما عقب می افتد یا لغو می شود که ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری برای این اقدام صادر کند. حتی سال گذشته نیز احتمال برگزاری کنکور در موعد مقرر ۵۰ درصد بود ولی خوشبختانه این آزمون در همان تاریخ اعلام شده برگزار شد و هیچ نگرانی هم پیش نیامد.

برای امسال نیز فکر می کنم اگر ستاد ملی مقابله با کرونا الزامی برای توقف برگزاری آزمون ها ایجاد نکند ما این آزمونها را به خوبی برگزار خواهیم کرد و مراقب سلامت داوطلبان نیز هستیم.

 آزمون های ما در فضا و فاصله های مشخص برگزار می شود ضمن اینکه ما تجربه خوبی از برگزاری این آزمون ها در سال گذشته نیز داریم و هیچ نگرانی برای برگزاری سالم آزمون های ارشد و سراسری نداریم و امیدواریم شرایط طوری نباشد که ستاد کرونا مانع برگزاری این آزمون ها شود.

متاسفانه شرایط در سال گذشته نیز به گونه ای بود که برخی از داوطلبان آزمون های مختلف در مواقعی از سال تحت تاثیر یک جوی که ممکن است واقعی نباشد و تاثیری هم نداشته باشد قرار گرفتند، لذا ممکن بود آنگونه که باید و به خوبی درس خود را نخواندند و دچار مشکلاتی شدند؛ بنابراین داطلبان امسال باید مراقبت کنند و تحت تاثیر این شرایط قرار نگیرند و ما نیز از باب مراقب از سلامت آنها تلاش زیادی خواهیم کرد.

تعویق کنکور ارشد 1400 - نظر سخنگوی سازمان سنجش

سخنگوی سازمان سنجش(فاطمه زرین آمیزی) در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۰ گفت: وقتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز می‌دهد که این آزمون برگزار شود، سازمان نمی‌تواند آزمون را برگزار نکند، بلکه باید تمام اقدامات را برای برگزاری این آزمون انجام دهد.

تنها نهادی که می‌تواند در خصوص برگزار شدن یا نشدن آزمون‌های مختلف یا انجام هر فعالیت دیگری توسط سازمان سنجش یا سایر نهاد‌های دولتی و خصوصی تصمیم گیری کند، ستاد ملی مبارزه با کروناست و سازمان‌های مجری از جمله سازمان سنجش نمی‌توانند با نظرات این مرجع مخالفت کنند.

در ادامه صحبت های کامل سخنگوی سازمان سنجش در مورد عقب افتادن کنکور ارشد را می خوانید:

فاطمه زرین آمیزی در ادامه گفت: سازمان سنجش یک نهاد مجری است و براساس نظرات مراجع تصمیم گیر ملزم به اجرای وظایفی است که برای آن تعیین می‌شود.

سازمان سنجش فعلا موظف است که آزمون کارشناسی ارشد را در هفته اول خرداد برگزار کند، چرا که تا این لحظه تصمیمی برای لغو این آزمون اتخاذ نشده است و البته هنوز نمی‌توان پیش بینی کرد که وضعیت شیوع کرونا در آن تاریخ به چه صورت خواهد بود.

تا این لحظه قرار است که آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۰ در فاصله زمانی ۹ تا ۱۲ تیر برگزار شود، اما متاسفانه وضعیت همه گیری کرونا حتی برای یک هفته بعد نیز قابل پیش بینی نیست و امکان دارد تاریخ برگزاری این آزمون‌ها هم تغییر کند.

البته ما امیدواریم که شیوع کرونا کنترل شود تا امکان انجام فعالیت‌های جاری در کشورمان از جمله برگزاری آزمون‌های سازمان سنجش وجود داشته باشد؛ چون برگزار شدن یا نشدن یک آزمون در شرایط همه گیری این بیماری در هر دو صورت تبعات مختلفی خواهد داشت.

 

زمان برگزاری کنکور ارشد 1400

بر اساس آخرین اظهار نظرات مسئولان وزارت علوم، سازمان سنجش و ستاد ملی مبارزه با کرونا تاریخ و زمان برگزاری کنکور ارشد تا این لحظه تغییری نکرده و طبق تاریخ های اعلام شده برگزار خواهد شد. تاریخ اعلام شده برگزاری کنکور ارشد روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه یعنی پنجم تا هفتم خردادماه 1400 برگزار خواهد شد. همچنین شما میتوانید از طریق صفحه زمان اعلام نتایج کنکور ارشد 1400، از زمان انتشار نتایج و شروع انتخاب رشته آگاه شوید.