زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 98

زمان برگزاری، اعلام نتایح اولیه و انتخاب رشته کنکور سراسری 98
زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 98

نتایج نهایی کنکور سراسری 98 در روز دوشنبه 25 شهریور 98 بر روی سایت سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود. داوطلبان می توانند با ورود به سایت سنجش کارنامه نهایی خود را مشاهده نمایند. 

تعداد داوطلبان پذیرفته شده در کنکور سراسری 98

تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ داوطلب در آزمون سراسری سال ۹8 ثبت نام کردند که از این میان، تعداد یک میلیون و ۱۸ هزار و ۷۰۳ داوطلب در جلسه آزمون در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ حاضر بودند که از این تعداد، ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند. آمار نهایی انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور ۹۸ نشان می‌ دهد از تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز، تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۲۷ نفر معادل ۵۴.۴۷ درصد مجازین نسبت به انتخاب رشته‌ های تحصیلی با آزمون اقدام کردند.

از  تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کننده در کنکور سراسری 98، تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی و تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی شرکت کرده اند. در مجموع تعداد تعداد ۴۴۶ هزار و ۵۷۴ داوطلب رقابت خود را در این دوره از کنکور سراسری آغاز کرده اند.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری 98

بر اساس گزارش سازمان سنجش، ظرفیت پذیرش دانشگاه های سراسری ۹۸ بدون دانشگاه آزاد، حدود ۷۶۰ هزار نفر است. اما در سال گذشته و در کنکور ۹۷ از میزان ظرفیت ۷۶۰ هزار نفر و بعد از دو تکمیل ظرفیت اعلامی حدود ۵۰۰ هزار نفر در دانشگاه ها ثبت نام کردند.