زمان شروع ثبت نام و برگزاری آزمون استخدام دستگاه های اجرایی 98

زمان شروع ثبت نام و برگزاری آزمون استخدام دستگاه های اجرایی 98
زمان شروع ثبت نام و برگزاری آزمون استخدام دستگاه های اجرایی 98

آزمون استخدامی دستگاه‌ های اجرایی کشور، همه ساله در دو نوبت تابستان و زمستان برگزار می‌ شود. نیروی انسانی مورد نیاز رشته‌ های مختلف شغلی که از سوی دولت تعریف شده است از میان دانش آموختگان دانشگاهی و از طریق آزمون‌ های استخدامی متناسب با نیاز کشور، تأمین می‌ شود. زمان شروع ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 98، در نیمه نخست شهریور ماه اعلام می شود و آزمون در مهر ماه 98 برگزار خواهد شد. همچنین دستگاه های اجرایی کارهای خود را انجام داده و اعلام می کنند که در چه شهری، چه رشته شغلی را نیاز دارند که در آگهی استخدامی آزمون، شهریور ماه منتشر می شود.

بنا به گفته ی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، امسال حدود 35 هزار نفر در دستگاه های اجرایی کشور از طریق آزمون استخدامی جذب می شوند. بخش قابل توجهی از نیرو‌ها با توجه به نوع فعالیت دو دستگاه اجرایی مهم «آموزش و پرورش و بهداشت و درمان» در تابستان جذب دستگاه‌ ها می‌ شوند.

انصاری با بیان اینکه آزمون‌ های استخدامی در کشور بر اساس مقررات قانونمند برگزار می‌ شود گفت: قانون و مقررات، نحوه شرکت و تعیین حد نصاب را در آزمون‌های استخدامی تعیین می‌ کند.

حد نصاب آزمون‌ های استخدامی و رشته محل شغل، به صورت منطقه‌ ای است و شهر‌ها با هم مقایسه نمی‌ شوند. 

برای نیرو‌های داوطلب استان سیستان و بلوچستان بر اساس برنامه ریزی انجام شده، علاوه بر سهمیه وزارت آموزش و پرورش برای این استان در زمینه تأمین نیروی انسانی، یک سهمیه ویژه در نظر گرفته شده است  تا برخی از این کمبود‌ها در این حوزه جبران شود. ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در ۲ سال گذشته در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان استخدام شده‌ اند که امسال بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده علاوه بر توزیع استانی، قرار است ۲ هزار مجوز استخدامی به این دستگاه داده شود. انصاری اظهار داشت: همچنین برای ۱۰ شهرستان تازه تأسیس سیستان و بلوچستان بنا داریم بیشتر از ۵۰ درصد پست‌ های سازمانی آن‌ ها را تأمین کنیم که در این زمینه از طریق استانداری مجوز‌هایی داده خواهد شد.

وی همچنین افزود  کسی که به عنوان نیروی طرحی بکار گرفته می‌ شود حتماً در اجرای همان طرح مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به عنوان مثال اگر افرادی برای ساخت سد به عنوان نیروی طرحی بکار گرفته شده باشند، اما در بخش دیگری مورد استفاده قرار گیرند خلاف مقررات محسوب می‌ شود.

زمان ثبت نام آزمون استخدامی  آموزش و پرورش 98

زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش در نیمه نخست شهریور ماه و توسط سازمان سنجش آموزش کشور است. داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند. پذیرفته شدگان این آزمون پس از طی مراحل استخدامی خود از مهر ۹۸ دوره یک ساله آموزشی خود را در دانشگاه فرهنگیان آغاز میکنند و از مهر ۹۹ فعالیت خود در آموزش و پرورش خوزستان آغاز خواهند کرد. 

بنا به گفته ی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، امسال ۱۲ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ به استخدام این وزارتخانه درخواهند آمد که سهم خوزستان از این سهمیه یک هزار و ۱۹۷ نفر است. امسال نیز حدود 25 هزار نفر از طریق کنکور سراسری 98 به عنوان دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی جذب می‌ شوند. 

آمار جذب داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 به تفکیک مقطع تحصیلی

از تعداد سهمیه استخدامی ماده ۲۸، بالغ بر ۱۹۰ نفر برای تدریس در مقطع تحصیلی ابتدایی، ۳۰۰ نفر برای متوسطه اول، ۲۸۰ نفر در متوسطه دوم، ۱۴۱ نفر در فنی حرفه ای و کاردانش جذب خواهند شد و همچنین  ۶۰ نفر به عنوان مربی تربیت بدنی، ۷۰ نفر به عنوان مربی پرورشی، ۵۰ نفر به عنوان معلم استثنایی و ۳۶ نفر به عنوان مراقب سلامت به آموزش و پرورش خوزستان خواهند پیوست.

یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز در خوزستان در ۹ هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند. ۵۴ هزار معلم کار آموزش این تعداد دانش آموز را به عهده دارند.