مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 98

 سیاست های سنجش و پذیرش دانشجو
مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 98

نتیجه اولیه کنکور سراسری 98 در روز چهارشنبه 16 مرداد 98 به صورت کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. تمامی داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 و بخش پیوست های دفترچه می توانند کد رشته های تحصیلی مورد علاقه خود را مشخص کرده و از روز یکشنبه ۲۰ مرداد تا روز پنجشنبه ۲۴ مرداد ۹۸ به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج کنند.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 نیز (دفترچه شماره 2) برای هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان های خارجی (شامل رشته های پذیرش با آزمون) از روز پنجشنبه ۱۷ مرداد ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود و داوطلبان می توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته خود را انجام دهند.

بخش پیوست های دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 98 شامل شرایط و ضوابط مؤسسات خاص و همچنین آدرس و ضوابط و شرایط دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار دارد که به داوطلبان توصیه می‌شود برای انتخاب رشته و اطلاع از ضوابط و شرایط مؤسسات این بخش را مطالعه کنند.

نحوه پذیرش در رشته های بدون کنکور سراسری 98 (پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی)

پذیرش در رشته‌ محل‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاه ها و مؤسسات پذیرنده در سال ۱۳۹۸ به‌ صورت جدا از رشته‌ محل‌های با آزمون و مستقل از این مرحله با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و با ملاک معدل کتبی دیپلم با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته انتخابی وی انجام می‌ شود.

داوطلبان متقاضی (اعم از اینکه در آزمون سراسری ثبت نام کرده یا نکرده و یا در جلسه آزمون حاضر و یا غایب بوده اند) می‌ توانند با مراجعه به سامانه پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی مندرج در سایت سازمان سنجش که از ۲۰ اسفند ۹۷ فعال شده و تا ۲۸ شهریور ۹۸ مهلت دارد، با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مربوط نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور سراسری 98

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته های بدون کنکور سراسری 98 (پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) از تاریخ ۱۷ بهمن ۹۷ در سایت سازمان سنجش به همراه اطلاعیه‌های اصلاحی آن قرار گرفته است. لذا کد رشته محل‌های مربوط به پذیرش براساس سوابق تحصیلی در دفترچه راهنمای شماره (۲) که در تاریخ ۱۷ مرداد ۹۸ منتشر می‌ شود درج نخواهد شد.

ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 98

ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری 98 شامل مطالب مفید و کاربردی درباره انتخاب رشته از جمله تشریح محتوای کارنامه آزمون، آشنایی با بومی گزینی، انواع سهمیه ها، استفاده از انتخاب رشته مجازی و نکته های مهم در انتخاب رشته اصلی تدوین و در اواخر این هفته منتشر می شود. مطالعه این ویژه نامه به داوطلبان، والدین و مشاوران توصیه می شود.