ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

با توجه به اتمام مهلت ثبت نام اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98، فرصت مجددی جهت ثبت نام جدید و ویرایش اطلاعات ثبت نام کنندگان اعلام شده است. آخرین مهلت ثبت نام جدید و ویرایش اطلاعات آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 98، در تاریخ 7 خرداد 98 می باشد. داوطلبان از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند. داوطلبانی هم که قبلا ثبت نام کرده اند، می توانند بر اساس ضوابط اعلام شده و نقص مدارک ثبت نام کنندگان، نسبت به تصحیح و تکمیل اطلاعات و مدارک خود اقدام نمایند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی مواردی که در خصوص نقص اطلاعات و مدارک وجود دارد را اعلام کرده است:

۱- انتخاب دو رشته یا مجموعه از یک گروه امتحانی (داوطلب فقط مجاز به شرکت در جلسه آزمونی یکی از آنها بوده و امکان شرکت در دیگری را نخواهد داشت)

۲- عدم انتخاب رشته امتحانی اول

۳- عدم درج صحیح عنوان دانشگاه علوم پزشکی مقطع قبلی

۴- عدم درج صحیح جنسیت

۵- عدم الصاق عکس پرسنلی در فرمت صحیح (در صورت نقص مانع از ورود فرد به جلسه آزمون خواهد شد)

۶- عدم درج معدل صحیح بر اساس مدارک معتبر (در هر مرحله نادرست بودن معدل محرز شود، موجب حذف داوطلب از روند آزمون یا اخراج از تحصیل خواهد شد)

۷- عدم درج صحیح نوع سهمیه رزمندگان و ایثارگران (در صورت عدم صحت نوع سهمیه رزمندگان و ایثارگران، متعاقباً تغییر و یا اعمال سهمیه صورت نخواهد گرفت و موجب حذف داوطلب از روند آزمون یا اخراج از تحصیل خواهد شد)

۸- عدم درج صحیح کد ایثارگری سهمیه رزمندگان و ایثارگران (در صورت عدم شناسایی یا اعلام غیر مجاز بودن فرد از ارگان یا سازمان مربوطه، متعاقباً تغییر و یا اعمال سهمیه صورت نخواهد گرفت).

 

هر گونه نقص در اعلام اطلاعات، ارسال مدارک و یا اعلام اطلاعات غیر واقعی، سبب بروز مشکلاتی برای فرد خواهد شد که مسئولیت آن به عهده داوطلب بوده و مرکز سنجش آموزش پزشکی در این زمینه اقدامی انجام نخواهد داد.

 

شرایط ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 98

شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت 98، شرایط و ضوابطی دارد که از مهمترین این شرایط داشتن مدرک کارشناسی و مدارک بالاتر متناسب با رشته تحصیلی مورد نظر داوطلب است. البته اگر شما دانشجوی ترم آخر کارشناسی هستید و تا 1398/06/31 فارغ التحصیل می شوید، می توانید در این آزمون ثبت نام نمایید. دانشجویانی که همزمان در مقطع کارشناسی ارشد یا مقاطع دیگر در حال تحصیل هستند، در صورتی می توانند در آزمون ارشد وزارت بهداشت 98 ثبت نام کنند که تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام، از تحصیل انصراف قطعی بدهند. اما دانشجویان دوره روزانه قبولی ارشد وزارت بهداشت 97 مجاز به ثبت نام در این آزمون نیستند. لیست کامل مدارک مرتبط با هر رشته در دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 98 به طور کامل درج می گردد. پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال ۹۸ در ۸۵ رشته و بر اساس مدارک مورد پذیرش، دروس امتحانی و ضرایب مربوطه انجام می گیرد. 

لیست رشته های کارشناسی مجاز برای شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت 98

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 را دارند، توجه داشته باشند، قبل از ثبت نام باید از لیست رشته های مجاز، مدارک مورد پذیرش، دروس امتحانی و ضرایب مربوطه اطلاع داشته باشند. در لینک زیر لیست رشته های کارشناسی مجاز برای شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت 98، جهت دانلود قرار داده شده است. 

 

 

سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون ارشد وزارت بهداشت 98

براساس اعلام امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان و با توجه به جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت بهداشت (۳۰ دی ۹۷)، مقرر شد در خصوص رتبه های اول مقطع کارشناسی که فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد هستند، سهمیه بدون آزمون حذف و ۱۰ درصد سهمیه با آزمون برای آن ها اعمال شود.

این مصوبه برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به بعد اجرایی خواهد شد.

لغو محرومیت دانشجویان انصرافی آزمون ارشد وزارت بهداشت

طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، محرومیت یک ساله برای دانشجویان انصرافی آزمون ارشد پزشکی اعمال می شود؛ ولی بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت در 22 اردیبهشت 98، مقرر شد محرومیت جهت پذیرش واجدین شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان برای یک دوره (سال 98) اجرا نشود.

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 98، در تاریخ 27 و 28 تیرماه می باشد.