عدم تغییر در زمان برگزاری کنکور سراسری 98 

عدم تعویق در برگزاری کنکور سراسری 98

در خصوص تغییر در زمان برگزاری کنکور سراسری 98، اگر چه نظر آموزش و پرورش به دلیل رعایت شرایط خاص دانش آموزان مثبت است ولی  کارشناسان وزارت علوم، تعویق در زمان برگزاری کنکور سراسری 98 را موجب تغییر در زمان بندی تمامی امور و ایجاد مشکلاتی در شروع سال تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می دانند. رئیس سازمان سنجش نیز درباره اختصاص سهمیه به داوطلبان مناطق سیل زده مطرح کرد که اختصاص هر نوع سهمیه در آزمون ورودی آموزش عالی کشور در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب، سازمان سنجش به عنوان مجری آن را اجرا خواهد کرد. 

رئیس سازمان سنجش کشور نیز تاکید کرد که با توجه به زمان بندی آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، زمان برگزاری کنکور سراسری 98 تغییر نمی کند و در روزهای 13 و 14 تیرماه برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نیز اعلام کرده است که با وزیر علوم در مورد اختصاص سهمیه خاص بدون آن که ظرفیت پذیرش برای سایرین کاهش یابد نیز صحبت کردم و امیدوارم به زودی این تصمیم اطلاع رسانی شود و این نگرانی از فرزندان عزیزم در مناطق سیل زده مرتفع شود.

همچنین نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح دو فوریتی برای تعویق کنکور سراسری 98 خبر داده است. طرح مذکور با بیش از 20 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است و در نوبت بررسی جلسه علنی قرار دارد. این نماینده از رئیس جمهور تقاضا کرد که دستور دهد تمهیداتی اندیشیده شود تا زمان کنکور برگزاری کنکور سراسری 98 به تعویق بیفتد و شرایط برای رقابت عادلانه میان داوطلبان کنکور فراهم شود.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان نیز با اشاره به بازدید خود از مناطق سیل‌ زده استان خوزستان، گفت: دانش‌آموزان این مناطق سهمیه نمی‌خواهند بلکه به دنبال آن هستند که با تعویق کنکور، فرصت دو سه ماهه‌ای به آنها داده شود تا بتوانند همچون دیگر دانش‌آموزان و در یک فضای عادلانه رقابت کنند.