زمان برگزاری آزمون دکتری 98

زمان برگزاری آزمون دکتری 98

زمان برگزاری آزمون دکتری 98صبح روز جمعه سوم اسفند در ۷ گروه آزمایشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی در ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی می باشد و درهای ورود به جلسه از ساعت ۷:۳۰ دقیقه بسته می شود.

آمار ثبت نام کنندگان آزمون دکتری 98

آمار ثبت نام کنندگان آزمون دکتری 98، ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر می باشد که از این تعداد ۸۴ هزار و ۳۸۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۵۷ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۲.۹۶ درصد زن و ۵۷.۰۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به ثبت نام کنندگان این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر است.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب ثبت نام کننده، تعداد ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی منابع طبیعی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در گروه زبان ثبت نام کرده اند.

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 98

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 98 از سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار گرفته است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ پنجشنبه دوم اسفند می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند. تاکنون ۱۱۰ هزار نفر کارت خود را دریافت کرده اند.

دفترچه سوالات آزمون دکتری 98

دفترچه سوالات آزمون دکتری 98 شامل دفترچه سوالات استعداد تحصیلی و زبان عمومی است و هر کدام دارای 30 سوال می باشند.

کلیه دفترچه ها شخصی سازی شده است و بر روی هر یک از بسته ها، دفترچه ها و پاسخنامه نام، نام خانوادگی و شماره داوطلبی درج شده است. همچنین دفترچه سوالات در تنوع های A، B، C، D، E، F تهیه شده است. 

به تمامی داوطلبان دو بسته نایلونی داده خواهد شد. بسته اول حاوی دفترچه شماره یک و سوالات اختصاصی و یک پاسخنامه و بسته دوم حاوی دفترچه شماره دو و سوالات دروس استعداد تحصیلی و زبان عمومی است. تعداد سئوالات اختصاصی و زمان پاسخگویی به هر یک از دفترچه ها در هر یک از کدرشته های امتحانی به شرح در برگه راهنما درج شده است.