زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 98

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 98

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 98، فردا چهارشنبه 24 بهمن بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر می شود. کلیه داوطلبان می توانند از فردا با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت نام اقدام نمایند. دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 98، شامل رشته های با آزمون برای ورود به دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیر دولتی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه ها، رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

پذیرش در هر یک از رشته ها بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند کنکور سال گذشته انجام می گیرد.

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 98

از لینک زیر می توانید دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 98 را دانلود نمایید.

 

 

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 98

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 98، شامل شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 98 می باشد:

  1. داشتن یکی از مدارک تحصیلی شامل دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳، دیپلم دوره چهارساله نظام آموزشی قدیم،
  2. مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) الزامی است. داوطلبان باید این مدارک را تا ۳۱ شهریور ۹۸ اخذ کرده باشند.
  3.  کسانی که با مدرک کاردانی (پزشکی یا غیر پزشکی) در این آزمون شرکت می کنند باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند. همچنین کسانی که دو مدرک دیپلم دارند در صورت تمایل برای اعمال سوابق تحصیلی می توانند از دیپلمی که متناسب با گروه آزمایشی مورد علاقه است استفاده کنند.
  4.  هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی (دیپلم نظام آموزشی جدید و یا دیپلم نظام آموزشی قدیمی و یا مدرک پیش دانشگاهی) می تواند در یکی از گروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، زبان و هنر شرکت کند.
  5. هر داوطلب می تواند در صورت تمایل علاوه بر شرکت در گروه های آزمایشی اصلی در یکی از دو گروه های آزمایشی هنر و یا زبان و یا هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان شرکت کند.

هزینه ثبت نام کنکور سراسری 98

هزینه ثبت نام کنکور سراسری 98 به صورت اینترنتی و با کارت های شرکت عضو شبکه بانکی شتاب باید پرداخت شود. هزینه ثبت نام ۲۷۵ هزار ریال (۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان) است که پس از پرداخت شماره سریال اعتباری ۱۲ رقمی به داوطلب داده می شود.

در صورتی که داوطلب در گروه های آزمایشی دوم و یا سوم شرکت کند موظف است ۲۷۵ هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی دوم و ۲۷۵ هزار ریال دیگر به عنوان وجه ثبت نام در گروه آزمایشی سوم پرداخت کنند.

داوطلبی که علاقمند به استفاده از خدمات پیامک است می تواند مبلغ ۲۸۱ هزار ریال شامل ۲۷۵ هزار ریال هزینه ثبت نام در گروه آزمایشی اصلی و ۶ هزار ریال هزینه استفاده از خدمات پیامکی را پرداخت کند.

هزینه ثبت نام کنکور سراسری 98 برای دانشگاه های پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی 

کسانی که علاقه دارند در زمان انتخاب رشته (پس از اعلام نتیجه اولیه) رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی را انتخاب کنند باید مبلغ ۱۳۸ هزار ریال دیگر به عنوان هزینه ثبت نام پرداخت کنند و شماره سریال ۱۰ رقمی دریافت کنند.

زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 98

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 98 از ۱۰ تیر تا ۱۲ تیر ۹۸ بر روی سایت سنجش قرار می گیرد. داوطلبانی که متقاضی ثبت نام در یک، یا دو و یا سه گروه آزمایشی هستند، به همان ترتیب دو یا سه کارت ورود به جلسه کنکور صادر می شود.

زمان برگزاری کنکور سراسری 98

زمان برگزاری کنکور سراسری 98 در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه در حوزه های امتحانی مربوطه می باشد.

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 98

نتایج اولیه کنکور سراسری 98، به صورت کارنامه و در دهه دوم مرداد ماه 98 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 98

داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه، مجاز به انتخاب رشته می شوند می توانند در مهلت تعیین شده و با توجه به ظرفیت انتخاب رشته، رشته های خود را انتخاب کنند. نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸، در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ اعلام می شود.