عدم حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری 

عدم حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از وزیر علوم تحقیقات و فناوری، برنامه مصوبی برای حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری وجود ندارد. پذیرش دانشجویان دکتری در کنکور با مشارکت دانشگاه‌ها انجام می شود. دانشجویان دکتری آزمون داشته و تعداد دو تا سه برابر ظرفیت پذیرفته شدگان به دانشگاه ها معرفی می شوند. سپس دانشگاه ها با بررسی مدرک تحصیلی و مصاحبه، افراد را انتخاب می کنند. برای کارشناسی ارشد هم همان آزمون سراسری وجود دارد. در حالی که معاون آموزشی وزیر علوم عنوان کرده بود که این وزارتخانه موافق حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در صورت فراهم آمدن شرایط آن است.

مقدمه سازی حذف کنکور کارشناسی 

در حال حاضر نیز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور در حال مقدمه سازی برای حذف کنکور کارشناسی هستند که براساس اقدامات صورت گرفته مقرر شد شیوه پذیرش دانشجو تغییر کرده و برای سال ۹۸ دو روش با کنکور و بدون کنکور اعمال شود. بخشی از پذیرش بدون کنکور نیز در بهمن ماه صورت می گیرد.

در سال ۹۸ نیز، هم کنکور و هم روش بدون استفاده نمره کنکور اعمال خواهد شد، لذا داوطلبان سال ۹۸ می توانند ثبت نام کرده و در رشته های پر متقاضی آزمون بدهند.

 داوطلبانی هم که قصد داشته باشند در رشته محل هایی که سازمان سنجش اعلام می کند، تحصیل کنند، می توانند در آزمون سراسری ثبت نام نکرده و فقط به سایت دانشگاه ها مراجعه کنند، سازمان سنجش آنها را راهنمایی خواهد کرد تا از این طریق جذب شوند.