زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97

 

کارت ورود به جلسه ارشد فراگیر پیام نور 97

 

کارت ورود به جلسه آزمون ارشد فراگیر پیام نور بهمن ماه 97 (نوبت نوزدهم) از روز سه شنبه 20 آذر 97 بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد. تمامی داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ ای (نام، نام‌ خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و ...) و یا اطلاعات ثبت‌ نامی (شماره پرونده، کد رهگیری و ...) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه کنند. داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۲ آذر می توانند پرینت کار خود را دریافت کنند.

مدارک لازم برای شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97

داوطلبان باید بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. مدارک لازم برای شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97، پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار داوطلب می باشد.

رفع مغایرت در کارت ورود به جلسه آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97 

رفع مغایرت در کارت ورود به جلسه آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97، به صورت زیر می باشد:

مغایرت در اطلاعات بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲و ۱۵ کارت آزمون شامل (نام خانوادگی، نام، سال تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، مؤسسه فارغ‌ التحصیلی، تاریخ فارغ‌التحصیلی، معدل مقطع کارشناسی، معدل مقطع کاردانی مربوط به دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ناپیوسته و کد رشته‌ محل های انتخابی براساس اولویت علاقه داوطلب باید اصلاح شود. 

داوطلب لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۲۳ آذر ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام کند.

در صورتی که داوطلب نسبت به بندهای ۳ و ۸ (جنس و معلولیت) تفاوتی مشاهده کرد ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول اعلام شده در سایت سازمان سنجش) مراجعه کند.

مغایرت در عکس کارت ورود به جلسه آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97

چنانچه عکس الصاقی به کارت ورودی داوطلب با چهره وی مغایرت داشته باشد لازم است شخص داوطلب همراه با دو قطعه عکس و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار برای اصلاح کارت، مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند مربوطه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کند. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد. همچنین چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس و یا دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس باشد، داوطلب باید با همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴ ×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کند، تا مشکل برطرف شود. درغیر اینصورت فرد به عنوان متخلف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

سهمیه ثبت نامی کارت ورود به جلسه آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97

چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در سهمیه ثبت نامی کارت شرکت در آزمون داوطلب وجود دارد (برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان، سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین)، وزارت جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروی مسلح)، فرد باید جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۲۳ آذر ۹۷ منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح موارد اقدام کند.

نماینده سازمان سنجش در روز پنجشنبه ۲۲ آذر ۹۷ صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و بعدازظهر از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۷:۰۰ در باجه‌ رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد.

برای اطلاع آن دسته از داوطلبانی که براساس توضیحات ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص کارت سازمان می شوند آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون به شرح جدول شماره ۲ در اطلاعیه سازمان سنجش منتشر شده است.

زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97

زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر ارشد پیام نور 97 - نوبت نوزدهم از ساعت‌ ۸:۳۰ (هشت و سی دقیقه‌) صبح روز جمعه ۲۳ آذر ۹۷ آغاز می‌ شود.

در ورودی حوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۸:۰۰ (هشت صبح) بسته خواهد شد، لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97

با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور در جهت بهبود و ارتقاء کیفی حوزه‌های برگزاری آزمون، نیاز به نظرات داوطلبان دارد، داوطلبان در روزهای ۲۳ تا ۳۰ آذر ۹۷ می توانند پرسشنامه ارزیابی حوزه امتحانی خود در آزمون ورودی دوره‌های فراگیر مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور سال ۱۳۹۷ را به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش تکمیل کنند. 

آمار شرکت کنندگان آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97

آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97 در پنج گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر در ۱۱۶ رشته امتحانی و در حوزه های امتحانی ۸۱ شهرستان برگزار خواهد شد. آمار شرکت کنندگان آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97، ۵۲ هزار و ۵۰۲ داوطلب می باشد که از این تعداد، ۲۸ هزار و ۶۹ نفر زن و ۲۴ هزار و ۴۳۳ نفر مرد هستند.

دفترچه سوالات آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97

دفترچه سوالات آزمون ارشد فراگیر پیام نور 97، برای تمامی داوطلبان شخصی سازی شده و نام و نام خانودگی و شماره داوطلبی داوطلب بر روی آن درج شده است. دفترچه ها در تیپ های B ،A و C و همراه با کد عددی تهیه شده اند و کد عددی باید با کدی که بر روی پاسخنامه درج شده است، مطابقت داشته باشد. در صورت مغایرت کد عددی داوطلب باید موضوع را به نزدیکترین مراقب جلسه آزمون اطلاع دهد.

در آزمون دوره‌های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور برای پاسخ های غلط نمره منفی منظور نمی شود. اما اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود، همه پاسخ های داده شده به آن سوال غلط محسوب می شود و به آن سوال نمره داده نمی شود.