اعلام آمار دقیق پذیرفته شدگان پزشکی دانشگاه آزاد

اعلام آمار دقیق پذیرفته شدگان پزشکی دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از خانه ملت، دکتر ابراهیم خدایی در نشست کمیته آموزش عالی و علوم پزشکی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از دانشگاه آزاد خواسته است که آماری دقیق از تعداد پذیرفته شدگان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی ارائه دهد. براساس برآوردها به نظر می رسد این دانشگاه تنها برای رشته پزشکی حدود ۴ هزار نفر ظرفیت اعلام کرده است. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه برخی از پذیرفته شدگان در دانشگاه آزاد از دانشگاه های دولتی به منظور ثبت نام در دانشگاه آزاد انصراف داده اند، عنوان کرد: اعتراض پذیرفته شدگان همچنان به قوت خود باقی است.

اضافه شدن ۶۰۰ نفربه ظرفیت رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

وزارت بهداشت برای حل مشکل پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد حدود ۶۰۰ نفر را به ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشکی افزود. علاوه بر این افزایش ظرفیت، ۳۰ واحد که به دلیل مشکلات بسیار اخطار آموزشی دریافت کرده بودند، به منظور همکاری با دانشگاه آزاد مجدداً اجازه پذیرش دانشجو دریافت کردند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حل مشکل دانشگاه آزاد انجام داده‌ایم، اضافه کرد: راهکار این مشکل اجازه افزایش ظرفیت رشته های پزشکی نیست. در حال حاضر خانواده ها میلیاردی هزینه می کنند تا فرزندانشان در این رشته پذیرفته شوند. وزارت بهداشت نمی تواند اقدام دیگری در این حوزه انجام دهد.

لاریجانی با بیان اینکه اگر برای رفع مشکل پذیرفته شدگان معترض افزایش ظرفیت دهیم، تمامی افرادی که در کنکور شرکت کرده اند، معترض می شوند، تاکید کرد: مشکل در درون وزارت بهداشت نیست، بلکه دانشگاه آزاد باید راه چاره ای پیدا کند.