جزئیات دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 97

جزئیات دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 97

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 97 کلیه داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی وفنی، علم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی در روزهای سوم تا ششم تیرماه بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد. داوطلبان می توانند از بعدازظهر روز یکشنبه 3 تیر تا روز چهارشنبه 6 تیر برای مشاهده و پرینت کارت آزمون، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه نمایند و با وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (12 رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام (16 رقمی) و نام و نام خانوادگی، کد ملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون را تهیه نمایند.

اگر داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در کنکور سراسری خود نمی شود می تواند با مراجعه به سایت سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کدپیگیری ثبت نام اقدام کند. برای ورود به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، داوطلبان باید در این سیستم عضو شوند.

برای شرکت در جلسه کنکور سراسری، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار الزامی می باشد.

 

 

محل رفع نقص کارت شرکت در کنکور سراسری 97

محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان گروه های آزمایشی بر مبنای شهرستان محل اقامت فعلی آن ها که در بند 44 تقاضانامه ثبت نام مشخص شده است، در جدول شماره 1 و آدرس محل نقص در جدول شماره 2 و 3 می باشد. برای دانلود این جدول ها می توانید به لینک های زیر مراجعه نمایید.

 

 

 

دریافت کارت داوطلبان شرکت کننده در چند گروه آزمایشی کنکور 97

داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود در گروه های آزمایشی دوم یا سوم (گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی) شرکت کرده اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه اصلی، جهت پرینت کارت گروه آزمایشی دوم یا سوم خود نیز اقدام نمایند. به عنوان مثال برای داوطلبان متقاضی گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان های خارجی که علاقه مندی خود را برای کنکور هنر در ردیف 39 تقاضانامه اعلام کرده اند، کارت کنکور هنر جداگانه صادر شده است.

ثبت نام موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور در زمان دریافت کارت کنکور 97

ثبت نام موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور برای آن دسته از داطلبانی که در زمان ثبت نام آن ها را انتخاب نکرده اند با پرداخت مبلغ 110 هزار ریال (11 هزار تومان) از طریق سایت سازمان سنجش با کارت های عضو شبکه بانکی شتاب از تاریخ 3 تا 8 تیرماه امکان پذیر می باشد.

رفع نقص کارت کنکور سراسری 97 برای داوطلبان معلول

رفع نقص کارت کنکور سراسری 97، برای داوطلبانی که بند معلولیت تقاضانامه ثبت را علامت گذاری کرده اند و سازمان بهزیستی نیز معلولیت آن ها را تایید کرده است و در مقابل عنوان معلولیت در کارت شرکت در آزمون آن ها، نوع معلولیت درج شده است به صورت زیر می باشد:

اگر داوطلبی یکی از بندهای مربوط به معلولیت )یکی‌ از بندهای‌ 1یا 2 یا 3 یا 4 و یا 5 ردیف‌ 29) را علامتگذاری کرده ولی معلولیتش مورد تایید قرار نگرفته باشد، بند معلولیت او حذف می شود و لازم است در یکی از روزهای سه شنبه 5 تیر یا چهارشنبه 6 تیر به همراه گواهی معلولیت به باجه رفع نقص (بر اساس جدول شماره 2 و 3) مراجعه نماید.

ویرایش اطلاعات کارت ورود به جلسه کنکور 97 برای داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی

طبق اعلام سازمان سنجش، سوابق تحصیلی دیپلم های شاخه نظری (رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی)، نظام سالی واحدی که از سال 84 به بعد دیپلم خود را گرفته اند، همچنین داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 تا 96 دریافت کرده اند و امتحانات یک یا چند درس آن ها به صورت نهایی برگزار شده است، در کنکور سراسری 97 اعمال می شود. این داوطلبان در صورت مشاهده  مغایرت در اطلاعات کارت شرکت در آزمون خود شامل نام و نام خانوادگی، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیش دانشگاهی و همچنین مشاهده هر گونه مشکلی در خصوص نمرات آموزش و پرورش، اطلاعات سوابق تحصیلی، عدم ارسال اطلاعات به سازمان سنجش، مشمول یا غیر مشمول بودن، لازم است تا تاریخ 10 تیر 97 به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و این موارد را اصلاح کنند.

دانش آموزان پیش دانشگاهی که در خرداد ماه 97 مدرک پیش دانشگاهی خود را گرفته اند، لازم است از تاریخ 17 تیر 97 با سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها به نشانی http://dipcode.medu.ir کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده و تا تاریخ 20 تیر 97 نسبت به درج کد سوابق تحصیلی در سایت سنجش اقدام نمایند.

 

 

داوطلبان آزمون عملی کنکور هنر 97

داوطلبان گروه هنر در صورت علاقه مندی به رشته های اعلام شده در جدول زیر به منظور شرکت در آزمون عملی کنکور هنر 97، باید نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته های تحصیلی جدول زیر به صورت اینترنتی از تاریخ 9 تا 15 تیرماه 97 از طریق سایت سنجش اقدام نمایند.

پذیرش دانشجو در این رشته ها به صورت متمرکز و با شرایط خاص انجام می شود. داوطلبانی که اقدام به انتخاب یک مجموعه از مجموعه های رشته های تحصیلی کرده اند باید نسبت به پرداخت مبلغ 400 هزار ریال (40 هزار تومان) و داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در آزمون عملی دو مجموعه هستند، باید مبلغ 800 هزار ریال (80 هزار تومان) را به وسیله کارت های عضو شبکه شتاب، از تاریخ 9 تا 15 تیر واریز نمایند.آزمون عملی برای تمامی این رشته ها در مرداد ماه برگزار می گردد.

ردیف عنوان رشته‌ها
۱ نقاشی ـ ارتباط تصویری ـ هنرهای تجسمی ـ طراحی پارچه و لباس
۲ طراحی صنعتی
۳ ادبیات نمایشی
۴ مجسمه‌سازی
۵ موسیقی ایرانی
۶ موسیقی جهانی
۷ کتابت و نگارگری
۸ آهنگسازی
۹ بازیگری ـ کارگردانی
۱۰ طراحی صحنه
۱۱ نمایش عروسکی
۱۲ عکاسی

 

زمان برگزاری آزمون عملی کنکور هنر 97

 زمان دقیق برگزاری آزمون عملی کنکور هنر 97، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون در روز چهارشنبه 20 تیر 97 در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش منتشر می شود.

داوطلبان کنکور سراسری 97 در رشته بهیاری

داوطلبان کنکور سراسری 97 در رشته بهیاری (داوطلبان شاغل در شغل بهیاری که دارای دیپلم بهیاری هستند و  در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت نام کرده اند) که بر روی کارت شرکت در آزمون آن ها در قسمت بهیاری کلمه بلی مشخص شده است، باید علاوه بر پاسخگویی به دروس عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی، دروس اختصاصی بهیاری را نیز که در دفترچه شماره 3 درج شده است پاسخ دهند.

داوطلبان کنکور انسانی 97 دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی

داوطلبان نظام جدید کنکور انسانی 97 دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که عنوان مدرک دوره پیش دانشگاهی نظام جدید آن ها علوم و معارف اسلامی (کد 18) است، باید با توجه به ضوابط لازم علاوه بر دروس تخصصی گروه علوم انسانی به سوالات درس اصول، عقاید و فقه نیز پاسخ دهند.

پذیرش داوطلبان در رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش

پذیرش داوطلبان در رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه های تربیت دبیر شهید رجایی و پردیس های دانشگاه فرهنگیان در مرحله انتخاب رشته اطلاع رسانی خواهد شد.

پذیرش داوطلبان کنکور سراسری 97 در دانشگاه آزاد اسلامی

داوطلبانی که علاقه مند به رشته های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی هستند، باید جهت پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند.

چه افرادی مجاز به شرکت در کنکور سراسری 97 نمی باشند؟

داوطلبان نظام جدید آموزش متوسطه که مدرک پیش دانشگاهی خود را دریافت نکرده اند، مجاز به شرکت در آزمون سراسری 97 نمی باشند و در صورت شرکت در آزمون از گزینش نهایی حذف خواهند شد.