جلسه کنکور
انتشار کارت کنکور کارشناسی ارشد

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش بیان نمود:  آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت برگزار می گردد و کارت شرکت در جلسه آزمون از ساعت ۱۴ امروز در منتشرش می شود.

برای شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۷ در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۲ کدرشته امتحانی به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد تعداد ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت نام نمودند.

طبق آمار گزارش شده تعداد ۵۵ هزار و ۸۹۱ داوطلب از ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر ثبت نام کننده، نسبت به اعلام علاقمندی در کدرشته امتحانی دوم (یکی از کدرشته های امتحانی شناور) نیز اقدام نمودند.

حسین توکلی افزود:  با توجه به آمار داوطلبان واقعی ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ نفر و تعداد علاقمندان به کد رشته امتحانی دوم ۵۵ هزار و ۸۹۱ داوطلب، برای برگزاری آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۷ تعداد ۷۹۱ هزار و ۶۳۴ کارت آزمون صادر و آزمون برای این تعداد برگزار می گردد.

وی گفت: کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ۱۳۲ کدرشته امتحانی گروه های آموزشی شش گانه از ساعت ۱۴ امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. داوطلبان می توانند از سوم تا پنجم اردیبهشت ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه نمایند.

داوطلبانی که در دو کدشته متقاضی شدند باید علاوه بر کد رشته امتحانی اول، پرینت کد رشته امتحانی دوم را هم دریافت نمایند.

داوطلبان باید طبق مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) از کارت شرکت در آزمون خود پرینت تهیه نمایند و در صورتی که در مندرجات کارت شرکت در آزمون خود مغایرتی مشاهده کردند لازم است اقدامات لازم را انجام دهند. 

چنانچه‌ زبان‌ خارجی‌ مندرج‌ در کارت‌ شرکت در آزمون با زبان‌ خارجی‌ داوطلب در زمان ثبت‌نام‌ اینترنتی یا در رابطه با معلولیت (نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی حرکتی) مغایرتی مشاهده می‌ شود، لازمست از روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۸ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایند.

دکتر توکلی گفت:  مغایرت احتمالی در مورد سایر مندرجات‌ کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی (معدل براساس مفاد بند «ه‍» اطلاعیه) داوطلب باید جهت اصلاح از طریق لینک مربوط حداکثر تا تاریخ ۷ اردیبهشت ۹۷ منحصراً به سایت سازمان سنجش قسمت ویرایش اطلاعات کارت مراجعه و از آن طریق اقدام نمایند.

 آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷ در ۱۳۲ کدرشته و اولین مرحله بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷ در ۷۴ شهر و ۱۷۷ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم می شود و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کنند در دهه دوم خردادماه ۹۷ منتشر می گردد و مجازین به انتخاب رشته در دهه دوم خرداد می توانند نسبت به کدرشته های امتحانی مجاز اقدام نمایند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید