انتخاب رشته ریاضی
طرح های مشترک دانشگاه امیرکبیر با صنعت برای کارورزی آغاز گردید

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ مالک نادری مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: طرح های مشترکی با صنعت در راستای کاریابی و کارورزی دانشجویان آغاز نمودیم.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پنجاه‌ و یکمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و آموزش عالی که در وزارت علوم برگزار گردید، اعلام نمود: اگر بتوانیم در دانشگاه‌ها دوره های کارآموزی و کارورزی ارتقا دهیم، می‌ توانیم گام‌ های موثری برای اشتغالزایی دانش آموختگان دانشگاهی برداریم.

نادری به یکی از طرح ها در زمینه کارورزی دانشجویان اشاره نمود: که طرح «کارآوی» که از سال ۹۵ اجرایی گردیده، به توسعه کارآموزی تاکید نمود.

همچنین اقدام به راه‌اندازی سامانه همصدا کردیم، بیان نمود: این طرح در زمینه برنامه‌ریزی برای کارورزی و کارآموزی دانشجویان است که دانشجویان را برای شرکت در دوره‌های کارورزی آماده می نماید.

این سامانه طبق درخواست‌ های بخش‌ های صنعتی دانشجویان می‌توانند به حوزه صنعت وارد گردند.

مالک نادری بیان نمود: در این سامانه امکان نمره‌دهی مشاوران صنعتی به دانشجویانی که در حوزه‌های صنعتی وارد شده‌اند، در نظر گرفته شود، دانشجویان موظفند گزارش کاری خود را در این سامانه بارگذاری نماید.

ایجاد زیرساختی برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در قالب کارورزی برای دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در حال اجرا و براین اساس دانشجویان از ترم پنجم تحصیل خود به سفارش بخش‌های صنعتی می‌توانند هفته‌ای یک روز در بخش‌های صنعتی حضور پیدا کنند.

مالک نادری مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این جهت: دانشجویان می‌ توانند پروژه‌ های تحقیقاتی را نیز با صنعت اجرایی نمایند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید