آزمون
اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد پزشکی

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3گام به نقل از مهر؛ دکتر محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نمود: نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی اعلام و حدود ۷ هزار نفر پذیرش شدند.

نتایج نهایی آزمون‌ کارشناسی ارشد علوم پزشکی بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت و داوطلبان می توانند با ورود به سایت از نتیجه آزمون خود مطلع گردند.

قانون سهمیه ایثارگران در این آزمون اعمال شده و از حدود ۷ هزار نفری که قبول شدند نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ نفر از سهمیه ایثارگران می باشند.

البته با توجه به قانون ایثارگران که ۳۰ درصد ظرفیت به این افراد اختصاص داشت، تنها حدود ۱۵ درصد این سهمیه پر شد و بقیه داوطلبان این ظرفیت حد نصاب را نیاوردند، بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر در سهمیه آزاد پذیرش شدند.

پور کاظمی گفت: حدود ۳۰۰ نفر نیز جزء استعداد درخشان بدون آزمون هستند که به زودی نتایج این افراد هم اعلام می گردد.

ثبت‌ نام کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی از یکم تا پانزدهم اسفندماه ۹۵ صورت گرفت که در این بازه زمانی در مجموع ۷۹ هزار و ۳۴۴ نفر، داوطلب شرکت در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی برای قبولی در ۵۳ رشته امتحانی شدند که از این تعداد، حدود ۵۷ هزار نفر در جلسه آزمون حضور داشتند.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۶ روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه در چهارنوبت صبح و عصر در ۳۲ حوزه امتحانی برگزار گردید.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی مردادماه سال جاری اعلام و از میان ۲۸ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در آزمون، ۲۰ هزار نفر فرم انتخاب رشته را تکمیل نمودند.

همین الان می توانید ثبت نام کنید