آزمون
 قبولی زنان به مردان در کنکور ۹۶ بیشتر است

به گزارش سرویس اخبار دانشگاهی 3 گام به نقل از مهر؛ دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش بیان نمود: ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری به جز دانشگاه آزاد، ۷۵۴ هزار و ۹۶۱ نفر بوده است که بیش از ۵۰ درصد این تعداد در دانشگاههای سراسری پذیرش گردیدند.

فهرست اسامی تعداد ۳۷۸ هزار و ۷۰۶ نفر پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از ساعت ۲۰.۱۵ دقیقه دیروز جمعه ۲۴ شهریور ماه ۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش اموزش کشور منتشر گردید.

پذیرش تعداد ۲۰۳ هزار و ۲۴۸ نفر در کد رشته محل های با آزمون

همچنین از تعداد قبول شدگان ۲۱۳ هزار و ۸۴۴ نفر زن و ۱۶۴ هزارو ۸۲۲ نفر مرد هستند، از تعداد ۳۷۸ هزارو ۷۰۶ نفر پذیرفته شدگان نهایی، تعداد ۲۰۳ هزارو ۲۴۸ نفر در کد رشته محل های با آزمون و تعداد ۱۷۵ هزارو ۴۵۸ نفر در کد رشته محل هایی که براساس سوابق تحصیلی گزینش آنها انجام گرفته پذیرش شدند.

از تعداد ۲۰۳ هزارو ۲۴۸ نفر پذیرفته شدگان کد رشته محل های با آزمون تعداد ۱۱۲ هزار و ۶۶۶ نفر زن و ۹۰ هزار ۵۸۲ نفر مرد هستند. از تعداد ۱۷۵ هزار و ۴۵۸ نفر پذیرفته شدگان براساس سوابق تحصیلی ۱۰۱ هزار و  ۲۱۸ نفر زن و ۷۴ هزار و ۲۴۰ نفر مرد می باشند.

بیشترین پذیرش در گروه علوم تجربی

از تعداد ۳۸۷ هزارو ۷۰۶ نفر پذیرفته شدگان نهایی تعداد ۱۰۳ هزار و ۷۵۵ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، ۱۳۳ هزار و ۷۷۹ نفر گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر در گروه علوم آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۹ هزار و ۲۷۹ نفر در گروه آزمایشی هنر، ۱۲ هزار و ۷۱۴ نفر در گروه زبان پذیرش شدند.

پذیرش ۱۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر در دوره روزانه

توکلی افزود: از تعداد ۳۷۸ هزار و ۷۰۶ نفر پذیرفته شدگان نهایی ۱۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر در دوره روزانه و ۲۴ هزار و ۵۹۸ نفردر نوبت دوم (شبانه)، ۱۳۱ هزار و ۶۸۴ نفر در دانشگاه پیام نور، ۸ هزار و ۹۷۲ نفر دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، ۷۰ هزار و۱۴۰ نفر در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، ۴ هزار و ۱۳۸ نفر در پردیس خودگردان دانشگاه‌ها، تعداد یک هزار و ۹۳۲ نفر در دوره‌های مجازی دانشگاه های دولتی، تعداد ۲ هزار و ۳۳۰ نفر در دوره های مجازی موسسات غیرانتفاعی و تعداد یک هزار و ۶۱۲ نفر در ظرفیت مازاد پذیرفته شدند.

آمار حاضرین در جلسه آزمون

وی در خصوص اینکه چه تعداد در جلسه شرکت کرده بودند افزود: به طور کلی داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بودند، ۸۳۸ هزار و ۸۹۸ نفر بودند که از این تعداد ۴۹۷ هزار و ۴۹۷ نفر زن و ۳۴۱ هزارو ۴۰۱ نفر مرد بودند.

مجازین به انتخاب رشته هم ۸۳۸ هزار و ۸۵۵ نفر بودند یعنی ۴۳ نفر مجاز به انتخاب رشته نشدند که از این تعداد ۴۹۷ هزار و ۴۹۷ نفر زن و ۳۴۱ هزارو ۳۷۸ نفر مرد بودند.

دکتر توکلی گفت: آمار انتخاب رشته کنندگان با آزمون و بی آزمون به طور جمع ۵۵۲ هزار و ۲۲ نفر بودند. از این تعداد ۳۱۷ هزار و ۶۹۹ نفر زن، ۲۳۴ هزار و ۳۲۳ نفر مرد بودند.

 آمار انتخاب رشته کنندگانی که براساس نتیجه آزمون انتخاب رشته کردند، ۳۷۶ هزار و ۵۶۴ نفر بود که از این تعداد ۲۱۶ هزارو ۴۸۱ نفر زن و ۱۶۰ هزارو ۸۳ نفر مرد هستند.

 آمار انتخاب رشته کنندگان از کد رشته محل هایی که بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می کنند ۱۷۵ هزارو ۴۵۸ نفر بوده از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۲۱۸ نفر زن و ۷۲ هزار و ۲۴۰ نفر مرد بودند.

ظرفیت پذیرش ۷۵۴ هزار و ۹۶۱ ظرفیت به جز دانشگاه آزاد بوده که از این تعداد ۳۷۸ هزار و ۷۰۶ نفر پذیرش شدند یعنی ۵۰ درصد ظرفیت قبول شده اند. به عبارت بهتر می توانیم یادآور شویم، ۶۸.۶۰ درصد انتخاب رشته کنندگان پذیرفته شدند.  

همین الان می توانید ثبت نام کنید